Popsuło się sprzęgło?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Popsuło się sprzęgło?

Post autor: Michnik » sob cze 03, 2006 13:21

Dzisiaj jadąc swoim golfem miałem nieprzyjemną usterkę. Otóż pedał sprzęgła wpadł w podłoge i juz tam pozostał, da się go wyciągnąć reką ale biegu juz nie ma szans wrzucić. Dodam , że wcześniej przy zmianie biegu(najczęściej z 4 na 5) zdarzało się , żę sprzęgło się "ślizgało". Pytanie jest co to może być i jakie koszta robocizny i części?



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob cze 03, 2006 17:29

Koszt sprzęgła (kompletnego) to w granicach 380-500 PLN - napewno. Robocizna w granicach 150-250 - zależnie od mechanika. Tak się zastanawiam czy nie poszła u ciebie tarcza wyciskowa. Wtedy biegów zmieniać się napewno już nie da, a i pedał może zostawać w podłodze.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » sob cze 03, 2006 17:41

Przyczyny moga byc takie napinacz linki poszedł kaput wtedy pedał sprzegła wpada do podłogi ale jesli ci wczesniej sie slizgało mogles przegzac docisk i tez poszedł kaput i tez mogą byc takie objawy. Jesli sie wczesniej slizgało to wymien komplet sprzegła z łożyskiem , mi udało sie znalesc Sachsa za 400zł razem z łożyskiem + wymiana , wtedy tez sprawdz linke.



golftdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn maja 15, 2006 20:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: golftdi » sob cze 03, 2006 17:56

Ja miałem podobny problem w moim pierwszym golfie. Jechałem i nagle przy zmianie biegu cos strzeliło i pedał sprzęgła wpadł w podłogę, okazało się że urwało się mocowanie linki do sprzęgła. Za naprawę zapłaciłem 15 zł.



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob cze 03, 2006 23:24

A czy takie sprzęgło będzie dobre? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=107749312 Bo mechanik mi dzisiaj powiedział, że powinno sie zastosować jakieś wzmacniane bo te zwykłe to 40tys i znowu to samo?



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » ndz cze 04, 2006 10:31

Moge ci sprawdzic na jutro jaki powinny byc numer Sachsa do TD wiem ze w stosunku do 1.9 D w TD jest wzmacniane i takie powinno być



lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » ndz cze 04, 2006 10:54

moim zdaniem to wina linki..... mozliwe tez ze łapa wychodzaca ze skrzyni przekreciła sie na wielowypuście.... sprzegło tak nagle nie siada... :bajer: nie spotkałem sie jeszce z tym zeby nagle przestało działac i była to wina tarczy lub docisku.... u taty w jeetcie pogioł sie i pekł stojan pedłow i sprzegło nie miało regulacji... oczywiscie mechanik stwierdził ze trzeba zmieniac docisk i tarcze.... :bigok: od tamtej pory nie kozystam z usług zadnego mechanika... :mrgreen:


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » ndz cze 04, 2006 10:57

też miałem taką sytuację w MKII no i musiałem wymieniać taką kopułkę w tyle skrzyni biegów, zrobię później zdjęcie tego, bo nie wiem jak to nazwać :P
ale w każdym bądź razie samej tej częście nie mogłem nigdzie dostać i musiałem kupić całą skkrzynię :crazy:

:pub:



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » ndz cze 04, 2006 10:59

ale jak mu się już slizgało na 4 i 5 biegu to i tak do wymiany a linke sprawdzi przy okazji



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » ndz cze 04, 2006 11:01

no to do tego jeszcze tarcze by musiał najprawdopodobniej wymienić :crazy:



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » ndz cze 04, 2006 11:30

Igor1 pisze:Moge ci sprawdzic na jutro jaki powinny byc numer Sachsa do TD wiem ze w stosunku do 1.9 D w TD jest wzmacniane i takie powinno być
NO to poprosze bo babka mi sprawdziła i powiedziała, żę ma być nie wzmacniane do TD i że tylko zwykłe były, a nie chce ciągle zmieniać sprzęgła...Co gorsza już mi wysłała Sachsa(symbol SACHS 3000 288 002) i w poniedziałek ma przyjść...



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » ndz cze 04, 2006 12:01

Podaj maila to ci wyśle



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » ndz cze 04, 2006 12:13

Igor1 pisze:Podaj maila to ci wyśle
Plebit@poczta.onet.pl
Nr silnika to AAZ558259

[ Dodano: Pią Cze 09, 2006 9:58 am ]
Jeszcze jedno: co wymieniać przy okazji wymiany samego sprzęgła(komplet)?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 30 gości