Turbo padło?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
- Lokalizacja: Kochanowice
Turbo padło?
Witam, dziś moim golfikiem 1.6GTD miałem dziwny objaw. Mianowicie sprężarka czas dmuchała 1 bar, ruszałem z miejsca spokojnie, na 3 biegu chciałem troszkę dołżyć do pieca i coś głośno świstło i już później wskaźnik z urbo pokazywał -0,2bara. Podjechałem do domu, odkręciłem odmę był lekki nalot oleju, reszty węży nie sprawdzałem. Zobaczyłem wirnik, miał luzy ok 2mm w każdą stronę. Czy poszło turbo? I od czego?
Pozdr.
Pozdr.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Turbo padło?
Suszarka do obserwacji,to raz,a dwa,że mógł pęknąć wąż dolotowy.bartosh891 pisze:coś głośno świstło i już później wskaźnik z urbo pokazywał -0,2bara
Masz intercooler?
Jeśli nie masz,to sprawdź wąż (kolanko) między kolektorem,a suszarką,a jak masz,to sprawdź obydwa węże do od IC
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
- Lokalizacja: Kochanowice
Turbo padło?
no to najpierw zacznij od tegobartosh891 pisze:reszty węży nie sprawdzałem
rozumiem że wirnik się obraca czy sprawdzałeś tylko luzybartosh891 pisze:Zobaczyłem wirnik, miał luzy ok 2mm w każdą stronę
pewnie tu jest problemMichał_1977 pisze:a dwa,że mógł pęknąć wąż dolotowy
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
- Lokalizacja: Kochanowice
Turbo padło?
Tyko że przy 0,7 bara był ten świst za każdym razem, aż wkońcu przestało wogóle dmuchać, węże sprawdziłem wszystkie i wydają się ok, wirnik się kręci, ale luzy są większe niż przed swapem który się zakończył tydzień temu
Turbo padło?
skoro wirnik się obraca to wporządku bo jak napisałeś że zapaliła Ci się kontrolka od oleju to przeszłobartosh891 pisze:wirnik się kręci, ale luzy są większe niż przed swapem
mi przez myśl że nie poszło smarowanie na suszarke, luzami się narazie nie przejmuj
z tego co opisujesz wygląda na to jak by wąż nie przerabiał ciśnienia aż w końcu się poddał, poświęć trochę czasu i zdemontuj ten wąż i obejżyj go dokładnie. Masz IC-ka ? jeśli tak to sprawdż wszystkie węże i połączenia do i od niegobartosh891 pisze:Tyko że przy 0,7 bara był ten świst za każdym razem, aż wkońcu przestało wogóle dmuchać
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz lis 22, 2009 22:56
- Lokalizacja: krzeszowice (reszta świata)
- Kontakt:
Turbo padło?
Detektor, mialem podobna sytacje w moim passku tylko ja dalem wpiz... na skrzyzowaniu i buuuum pod maska i mul kopci itp zjechalem na bok patrze pod turbo a tam dolny waz spadl zalozylem i po klopocie
Golf III 1.8 benz z LPG
Passat B5 1.9 TDI AFN
obecnie VW GOLF 4 variant 1.9 tdi ALH
VOLKSWAGEN Golf IV variant . BORYS
Passat B5 1.9 TDI AFN
obecnie VW GOLF 4 variant 1.9 tdi ALH
VOLKSWAGEN Golf IV variant . BORYS
Turbo padło?
no i pewnie tutaj stało się to samo skoro kolega bartosh891 słyszał świst przy większych doładowaniach, zapewneBORYS22 pisze:Detektor, mialem podobna sytacje w moim passku tylko ja dalem wpiz... na skrzyzowaniu i buuuum pod maska i mul kopci itp zjechalem na bok patrze pod turbo a tam dolny waz spadl zalozylem i po klopocie
nie wytrzymała któraś złączka albo któryś z węży
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz lis 22, 2009 22:56
- Lokalizacja: krzeszowice (reszta świata)
- Kontakt:
Turbo padło?
Detektor, dokladnie cos szczelilo i pewnie nic powaznego mi auto zmulilo i slyszalem swist jak gazu dodawalem i odrazu dalo sie poznac ze to cos zwiazane z turbo tak ze czekamy na jego wpis co bylo przyczyna
Golf III 1.8 benz z LPG
Passat B5 1.9 TDI AFN
obecnie VW GOLF 4 variant 1.9 tdi ALH
VOLKSWAGEN Golf IV variant . BORYS
Passat B5 1.9 TDI AFN
obecnie VW GOLF 4 variant 1.9 tdi ALH
VOLKSWAGEN Golf IV variant . BORYS
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
- Lokalizacja: Kochanowice
Turbo padło?
Więc węże wszystkie ok :/ niepokoi mnie ta kontrolka oleju, coś jest nie tak, tak jakby turbo nie miało smarowania, tylko czym to może być spowodowane?
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
- Lokalizacja: Kochanowice
Turbo padło?
Ok ciśnienie oleju juz zrobiłem teraz mi powiedzcie czy turbo R.I.P czy nie, byłem się karnąć patrze, kupa białego dymu z rury wydechowej, tak jakby ktoś trawe palił i rzyga z rury wydechowej olejem, taki objaw a do tego nie dmucha
- koVWal
- Golf Uzależnia
- Posty: 497
- Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
- Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
- Lokalizacja: Kochanowice
Turbo padło?
Tak nie sprawdzałem, ale filtr powietrza już zalany olejem jest trochękoVWal Mk2 pisze:Jak ściągniesz rurę od filtra do turba, odpalisz i gazujesz to pluje Ci olejem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości