Turbo padło?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartosh891
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
Lokalizacja: Kochanowice

Turbo padło?

Post autor: bartosh891 » sob mar 26, 2011 15:30

Witam, dziś moim golfikiem 1.6GTD miałem dziwny objaw. Mianowicie sprężarka czas dmuchała 1 bar, ruszałem z miejsca spokojnie, na 3 biegu chciałem troszkę dołżyć do pieca i coś głośno świstło i już później wskaźnik z urbo pokazywał -0,2bara. Podjechałem do domu, odkręciłem odmę był lekki nalot oleju, reszty węży nie sprawdzałem. Zobaczyłem wirnik, miał luzy ok 2mm w każdą stronę. Czy poszło turbo? I od czego?

Pozdr.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14149
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Turbo padło?

Post autor: Michał_1977 » sob mar 26, 2011 15:43

bartosh891 pisze:coś głośno świstło i już później wskaźnik z urbo pokazywał -0,2bara
Suszarka do obserwacji,to raz,a dwa,że mógł pęknąć wąż dolotowy.
Masz intercooler?
Jeśli nie masz,to sprawdź wąż (kolanko) między kolektorem,a suszarką,a jak masz,to sprawdź obydwa węże do od IC :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

bartosh891
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
Lokalizacja: Kochanowice

Turbo padło?

Post autor: bartosh891 » sob mar 26, 2011 16:56

Dodam jeszcze że zaczęła mrugać kontrolka oleju, a stan oleju jest prawidłowy :/



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Turbo padło?

Post autor: Detektor » sob mar 26, 2011 17:24

bartosh891 pisze:reszty węży nie sprawdzałem
no to najpierw zacznij od tego
bartosh891 pisze:Zobaczyłem wirnik, miał luzy ok 2mm w każdą stronę
rozumiem że wirnik się obraca czy sprawdzałeś tylko luzy
Michał_1977 pisze:a dwa,że mógł pęknąć wąż dolotowy
pewnie tu jest problem


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

bartosh891
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
Lokalizacja: Kochanowice

Turbo padło?

Post autor: bartosh891 » sob mar 26, 2011 17:37

Tyko że przy 0,7 bara był ten świst za każdym razem, aż wkońcu przestało wogóle dmuchać, węże sprawdziłem wszystkie i wydają się ok, wirnik się kręci, ale luzy są większe niż przed swapem który się zakończył tydzień temu



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Turbo padło?

Post autor: Detektor » sob mar 26, 2011 18:04

bartosh891 pisze:wirnik się kręci, ale luzy są większe niż przed swapem
skoro wirnik się obraca to wporządku bo jak napisałeś że zapaliła Ci się kontrolka od oleju to przeszło
mi przez myśl że nie poszło smarowanie na suszarke, luzami się narazie nie przejmuj
bartosh891 pisze:Tyko że przy 0,7 bara był ten świst za każdym razem, aż wkońcu przestało wogóle dmuchać
z tego co opisujesz wygląda na to jak by wąż nie przerabiał ciśnienia aż w końcu się poddał, poświęć trochę czasu i zdemontuj ten wąż i obejżyj go dokładnie. Masz IC-ka ? jeśli tak to sprawdż wszystkie węże i połączenia do i od niego


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

BORYS22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 466
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 22:56
Lokalizacja: krzeszowice (reszta świata)
Kontakt:

Turbo padło?

Post autor: BORYS22 » sob mar 26, 2011 19:55

Detektor, mialem podobna sytacje w moim passku tylko ja dalem wpiz... na skrzyzowaniu i buuuum pod maska i mul kopci itp zjechalem na bok patrze pod turbo a tam dolny waz spadl zalozylem i po klopocie :)


Golf III 1.8 benz z LPG
Passat B5 1.9 TDI AFN
obecnie VW GOLF 4 variant 1.9 tdi ALH

VOLKSWAGEN Golf IV variant . BORYS

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Turbo padło?

Post autor: Detektor » sob mar 26, 2011 22:15

BORYS22 pisze:Detektor, mialem podobna sytacje w moim passku tylko ja dalem wpiz... na skrzyzowaniu i buuuum pod maska i mul kopci itp zjechalem na bok patrze pod turbo a tam dolny waz spadl zalozylem i po klopocie
no i pewnie tutaj stało się to samo skoro kolega bartosh891 słyszał świst przy większych doładowaniach, zapewne
nie wytrzymała któraś złączka albo któryś z węży


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

BORYS22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 466
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 22:56
Lokalizacja: krzeszowice (reszta świata)
Kontakt:

Turbo padło?

Post autor: BORYS22 » sob mar 26, 2011 22:26

Detektor, dokladnie cos szczelilo i pewnie nic powaznego mi auto zmulilo i slyszalem swist jak gazu dodawalem i odrazu dalo sie poznac ze to cos zwiazane z turbo tak ze czekamy na jego wpis co bylo przyczyna :foch:


Golf III 1.8 benz z LPG
Passat B5 1.9 TDI AFN
obecnie VW GOLF 4 variant 1.9 tdi ALH

VOLKSWAGEN Golf IV variant . BORYS

bartosh891
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
Lokalizacja: Kochanowice

Turbo padło?

Post autor: bartosh891 » pn mar 28, 2011 15:53

Więc węże wszystkie ok :/ niepokoi mnie ta kontrolka oleju, coś jest nie tak, tak jakby turbo nie miało smarowania, tylko czym to może być spowodowane?



bartosh891
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
Lokalizacja: Kochanowice

Turbo padło?

Post autor: bartosh891 » wt mar 29, 2011 17:33

Ok ciśnienie oleju juz zrobiłem teraz mi powiedzcie czy turbo R.I.P czy nie, byłem się karnąć patrze, kupa białego dymu z rury wydechowej, tak jakby ktoś trawe palił i rzyga z rury wydechowej olejem, taki objaw a do tego nie dmucha



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Turbo padło?

Post autor: koVWal » wt mar 29, 2011 18:35

Jak ściągniesz rurę od filtra do turba, odpalisz i gazujesz to pluje Ci olejem?


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

bartosh891
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt sie 31, 2010 20:56
Lokalizacja: Kochanowice

Turbo padło?

Post autor: bartosh891 » wt mar 29, 2011 18:54

koVWal Mk2 pisze:Jak ściągniesz rurę od filtra do turba, odpalisz i gazujesz to pluje Ci olejem?
Tak nie sprawdzałem, ale filtr powietrza już zalany olejem jest trochę



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Turbo padło?

Post autor: Maślak » wt mar 29, 2011 19:31

nic innego tylko szuszarka powiedziała PAPA



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości