problem z odmą AAZ...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

problem z odmą AAZ...

Post autor: Zapfen » śr mar 23, 2011 01:36

Witam, choć naprawde mi sie nie uśmiecha zakładać kolejnego tematu... to jednak muszę. :bajer:

Mianowicie, udało mi się dopieścić wszystkie bolączki mojej trójeczki... poza ostatnią (póki co :P) czuje olej w kabinie, i nawet wiem już skąd, ale nie znam przyczyny, a tym bardziej jak ją zlikwidować.

to co czućpochodzi z odmy, jak idzie plastik do "grzybka" na kapie zaworowej i potem od kapy do dolotu przed turbo, tam w okolicach grzybka mam osad piękny, z lepiącego się oleju :blush: ...

dzieje sie to jak przeciągnę auto tak pod 3000 rpm, wtedy wypluwa mi mgłę olejową w te okolice... i tu moje pytanie jak temu zaradzić? poki co to :ass:


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem z odmą AAZ...

Post autor: Michał_1977 » śr mar 23, 2011 08:39

Sprawdź ten łącznik gumowy między pokrywą,a grzybkiem.Często pęka i puszcza olej :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

problem z odmą AAZ...

Post autor: Krystian GTD » śr mar 23, 2011 11:14

Dokładnie często wycieka z tulejki gumowej która jest między pokrywą a tzw. grzybkiem. Ja poradziłem sobie poprzez uszczelnienie tulejki cienką warstwą silikonu wysokotemperaturowego (wymieniłem tą tulejkę gumową na nową ale dalej się pociło). Więc sylikon i problem z głowy, choć nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania ale pomogło.



Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: problem z odmą AAZ...

Post autor: Zapfen » śr mar 23, 2011 14:01

w tym aucie to sylikon hurtem trzeba kupić :bigok: uszczelka pod kape też nowa założona była i leciało :P no cóż będe dubał dzisiaj, może coś jeszcze wypatrzę


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: problem z odmą AAZ...

Post autor: Zapfen » śr mar 23, 2011 20:18

jeszcze kwestia w tym temacie... czy w tym grzybku coś jest? co on ma za funkcje... bo skrapla mi sie olej na przyłączach do tego grzybka ofc po dłuższym użytkowaniu tak pod 3000rpm, i zastanawiam sie, bo oleju nie ubywa od wymiany do wymiany, ale może tam panuje zbyt wysokie ciśnienie tej mgiełki (zapach wyczuwalny jak "rozbrykam" furke i szybko zatrzymam sie to czuć z pod maski z okolic grzybka tą charakterystyczną woń) uszczelnić to na max i będzie ok?


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

problem z odmą AAZ...

Post autor: Krystian GTD » czw mar 24, 2011 08:55

Zapfen ten grzybek to zawór regulacji ciśnienia. Teoretycznie element nierozbieralny. W środku znajduje się membrana i sprężynka. Uszczelnij połączenie z pokrywą i poskręcaj opaski zaciskowe i bezie OK. Pozdro



Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

problem z odmą AAZ...

Post autor: Michau » ndz kwie 03, 2011 10:19

Co jeśli przy cięższej nodze, po krótkiej trasie mam olej na około grzybka na głowicy- wydaje mi się, że pomijając kwestię szczelności- jest go poprostu za dużo.... Turbina puszcza i się kończy ?


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

problem z odmą AAZ...

Post autor: Orzeł_01 » ndz kwie 03, 2011 13:04

Michau pisze:olej na około grzybka na głowicy- wydaje mi się, że pomijając kwestię szczelności- jest go poprostu za dużo....
Pewnie masz przedmuchy na pierścieniach i wywala olej przez nieszczelność. Myślę że nawet ze zdrowego silnika będzie leciał olej, jak pod grzybkiem jest zwalona uszczelka.
Michau pisze:Turbina puszcza i się kończy ?
Jak turbina puszcza po stronie zimnej, to olej leci w kolektor dolotowy. Odma może zafajdać olejem turbo, a odwrotnie raczej nie za bardzo :bajer:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

problem z odmą AAZ...

Post autor: Michau » ndz kwie 03, 2011 14:13

Orzeł_01, wywala olej ale nie pali go? nie ma niebieskiego dymu


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

problem z odmą AAZ...

Post autor: Orzeł_01 » pn kwie 04, 2011 22:35

Michau, być może olej nie leci w dolot, bo zatrzymuje go separator. Olej leci z pod separatora, bo jest pod niem uszkodzona uszczelka.

Tak jak wcześniej pisałem:
Orzeł_01 pisze:Myślę że nawet ze zdrowego silnika będzie leciał olej, jak pod grzybkiem jest zwalona uszczelka.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 209 gości