problem z odmą AAZ...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z odmą AAZ...
Witam, choć naprawde mi sie nie uśmiecha zakładać kolejnego tematu... to jednak muszę.
Mianowicie, udało mi się dopieścić wszystkie bolączki mojej trójeczki... poza ostatnią (póki co ) czuje olej w kabinie, i nawet wiem już skąd, ale nie znam przyczyny, a tym bardziej jak ją zlikwidować.
to co czućpochodzi z odmy, jak idzie plastik do "grzybka" na kapie zaworowej i potem od kapy do dolotu przed turbo, tam w okolicach grzybka mam osad piękny, z lepiącego się oleju ...
dzieje sie to jak przeciągnę auto tak pod 3000 rpm, wtedy wypluwa mi mgłę olejową w te okolice... i tu moje pytanie jak temu zaradzić? poki co to
Mianowicie, udało mi się dopieścić wszystkie bolączki mojej trójeczki... poza ostatnią (póki co ) czuje olej w kabinie, i nawet wiem już skąd, ale nie znam przyczyny, a tym bardziej jak ją zlikwidować.
to co czućpochodzi z odmy, jak idzie plastik do "grzybka" na kapie zaworowej i potem od kapy do dolotu przed turbo, tam w okolicach grzybka mam osad piękny, z lepiącego się oleju ...
dzieje sie to jak przeciągnę auto tak pod 3000 rpm, wtedy wypluwa mi mgłę olejową w te okolice... i tu moje pytanie jak temu zaradzić? poki co to
Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
problem z odmą AAZ...
Sprawdź ten łącznik gumowy między pokrywą,a grzybkiem.Często pęka i puszcza olej
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
problem z odmą AAZ...
Dokładnie często wycieka z tulejki gumowej która jest między pokrywą a tzw. grzybkiem. Ja poradziłem sobie poprzez uszczelnienie tulejki cienką warstwą silikonu wysokotemperaturowego (wymieniłem tą tulejkę gumową na nową ale dalej się pociło). Więc sylikon i problem z głowy, choć nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania ale pomogło.
Re: problem z odmą AAZ...
w tym aucie to sylikon hurtem trzeba kupić uszczelka pod kape też nowa założona była i leciało no cóż będe dubał dzisiaj, może coś jeszcze wypatrzę
Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Re: problem z odmą AAZ...
jeszcze kwestia w tym temacie... czy w tym grzybku coś jest? co on ma za funkcje... bo skrapla mi sie olej na przyłączach do tego grzybka ofc po dłuższym użytkowaniu tak pod 3000rpm, i zastanawiam sie, bo oleju nie ubywa od wymiany do wymiany, ale może tam panuje zbyt wysokie ciśnienie tej mgiełki (zapach wyczuwalny jak "rozbrykam" furke i szybko zatrzymam sie to czuć z pod maski z okolic grzybka tą charakterystyczną woń) uszczelnić to na max i będzie ok?
Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
problem z odmą AAZ...
Zapfen ten grzybek to zawór regulacji ciśnienia. Teoretycznie element nierozbieralny. W środku znajduje się membrana i sprężynka. Uszczelnij połączenie z pokrywą i poskręcaj opaski zaciskowe i bezie OK. Pozdro
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
problem z odmą AAZ...
Co jeśli przy cięższej nodze, po krótkiej trasie mam olej na około grzybka na głowicy- wydaje mi się, że pomijając kwestię szczelności- jest go poprostu za dużo.... Turbina puszcza i się kończy ?
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
problem z odmą AAZ...
Pewnie masz przedmuchy na pierścieniach i wywala olej przez nieszczelność. Myślę że nawet ze zdrowego silnika będzie leciał olej, jak pod grzybkiem jest zwalona uszczelka.Michau pisze:olej na około grzybka na głowicy- wydaje mi się, że pomijając kwestię szczelności- jest go poprostu za dużo....
Jak turbina puszcza po stronie zimnej, to olej leci w kolektor dolotowy. Odma może zafajdać olejem turbo, a odwrotnie raczej nie za bardzoMichau pisze:Turbina puszcza i się kończy ?
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
problem z odmą AAZ...
Orzeł_01, wywala olej ale nie pali go? nie ma niebieskiego dymu
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
problem z odmą AAZ...
Michau, być może olej nie leci w dolot, bo zatrzymuje go separator. Olej leci z pod separatora, bo jest pod niem uszkodzona uszczelka.
Tak jak wcześniej pisałem:
Tak jak wcześniej pisałem:
Orzeł_01 pisze:Myślę że nawet ze zdrowego silnika będzie leciał olej, jak pod grzybkiem jest zwalona uszczelka.
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości