MK4 1.9 TDI AGR, problem z automatyczną skrzynią biegów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hrkr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 18:45

MK4 1.9 TDI AGR, problem z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: hrkr » pn mar 14, 2011 23:12

Witam !

Mam pewien problem z automatem . Jak sie zatrzymuje i jest na D strasznie huczy ;/ puszcze hamulec i jest ok . Tzn jak sie juz zatrzymam to huczy strasznie . Olej byl wymieniony . Dodam ze szarpie z 2 na 3 i jakby rozpedza sie do 2 na półsprzęgle czyli obroty np : 2000 równo i sie rozpedza a obroty dalej sa na 2000 . CO jest nie halo ?

Gdzie znajduja sie wtyki skrzyni zeby je przeczyscic ?

Vag nie pokazuje błędów



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MK4 1.9 TDI AGR, problem z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: t0mal » wt mar 15, 2011 00:15

Poziom oleju jest napewno ok? Czy przed wymianą też szarpał? Olej był brązowy czy czarny? Pachniał padliną, czy spalenizną?
Jeśli wymieniałeś olej bo coś się działo ze skrzynią to w najlepszym wypadku będą sprzęgła do wymiany - tarczki i przekładki, chociaż i tak wątpię, żeby było tak wesoło - im dłużej jeździsz tym naprawa będzie kosztowniejsza, bo zaczną się sypać kolejne elementy.
Możesz też mieć jakieś inną awarię, ale przy automacie nie sposób oszacować kosztów naprawy do póki się nie rozbierze skrzyni.



hrkr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 18:45

MK4 1.9 TDI AGR, problem z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: hrkr » wt mar 15, 2011 08:37

Poziom oleju jest ok . Tak przed wymiana szarpał . Taki brązowo czarny . Pachniał normalnie tak jak olej , napewno nie spalenizna .

Gdzie sie zanjduja styki skrzyni ?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6878
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

MK4 1.9 TDI AGR, problem z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: Piasek » wt mar 15, 2011 09:05

Ze skrzyniami automatycznymi to jest tak że albo są sprawne, albo już uszkodzone.
Olej brązowo-czarny świadczy o tym iż nie był przez bardzo długi czas wymieniany (prawdopodobnie ani razu od wyjazdu z fabryki) i po prostu zajechano skrzynię.
Spuszczany olej ze skrzyni automatycznej winien być prawie identyczny jak nowo wlewany. Dopuszczalne jest delikatne przebarwienie - DELIKATNE.
Niedopuszczalnym kolorem jest inny niż "czerwony" ogólnie rzecz nazywając. Szarpanie przy takich skrzyniach to już ewidentnie elektrozawory na wykończeniu. Zatem dodaj je do listy którą t0mal napisał.
Reasumując: początek końca skrzyni.

Nawiasem mówiąc kolejny przykład zarżnięcia skrzyni zgodnie z zaleceniem producenta który zapewne zapisał w ks. serwisowej iż oleju w skrzyni się nie wymienia... :banghead:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

hrkr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 18:45

MK4 1.9 TDI AGR, problem z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: hrkr » wt mar 15, 2011 14:58

Masz racje olej od 2000 r nie był wymieniany bo filt oleju byl z tego roku . Auto mam 3 miesiace i od razu po zakupie wymienilem olej . Jak padnie wstawie uzywke na gwarancji .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości