Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ala283
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 14:15

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

Post autor: ala283 » wt mar 08, 2011 20:44

Witam!!!
Jak ocenić czy sprzęgło już pada czy nie.Mam audi a4 B6 1,9 TDI 130 km - od 1,5 roku działa tak samo bierze nie na samym dole ale gdzies tak zaraz za połową, pedał chodzi lekko (tak jak napisałem od kupienia auta nic się nie zmieniło) - kolega wsiadł i mówi odrazu , ze sprzęgło mam do roboty , ze siada?Dodatkowo mam pytanie - jak silnik spada z obrotów to w tych najniższych obrotach - słychac taki furkot - w szczególności przy zmianie biegów z 1 na 2 i jak stoje na biegu jałowym.Sprzęgło nie ma z tym związku.Prosze o poradę.Dziekuje !!!



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

Post autor: Haki » wt mar 08, 2011 21:11

Odnośnie sprzęgła http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=145219" onclick="window.open(this.href);return false; + tzw test pod górkę :bajer:

Może słyszysz syczenie - gwizd , a nie furkot ?


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

Post autor: italiano_83 » wt mar 08, 2011 21:30

ala283 pisze:łychac taki furkot - w szczególności przy zmianie biegów z 1 na 2 i jak stoje na biegu jałowym
Sprawdź sprzęgło alternatora czy się nie zatarło, wtedy terkocze przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym czasami też podczas hamowania silnikiem.
Napinacz paska osprzętu silnika skacze na biegu jałowym ?
Próbowałeś odpowietrzyć wysprzęglik hydrauliczny :?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin

Re: Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

Post autor: asko78 » wt mar 08, 2011 22:04

[/quote]Sprawdź sprzęgło alternatora czy się nie zatarło, wtedy terkocze przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym czasami też podczas hamowania silnikiem [/quote]
Popieram też tak miałem w swiom ASZ zachodziłem w głowę co i jak i wymiana sprzęgiełka alternatora pomogła



ala283
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 14:15

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

Post autor: ala283 » czw mar 10, 2011 14:55

Słychać furkot , chrobot (ch,ch,ch,ch - ostry nie metaliczny) nie świst - nie ma innej opcji - sprzęgło alternatora?To dochodzi z okolic turbiny, katalizatora tam w tych okolicach - kolega mówi , ze to moze być wina zwalniających łopatek w turbo , ze obijają się o obudowe?Ma ktos jeszcze jakis pomysł?A odnośnie sprzęgła - to auto powinno na każdym biegu ruszyć czy zgasnąć - wtedy sprzęgło jest jeszcze ok?



ala283
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 14:15

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

Post autor: ala283 » czw mar 10, 2011 14:55

Prosze o radę



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

Post autor: italiano_83 » czw mar 10, 2011 15:14

ala283 pisze:Słychać furkot , chrobot (ch,ch,ch,ch - ostry nie metaliczny) nie świst
Nagraj to. ..

Coś takiego :bajer:

[youtube][/youtube]
ala283 pisze:A odnośnie sprzęgła - to auto powinno na każdym biegu ruszyć czy zgasnąć - wtedy sprzęgło jest jeszcze ok?
Ty masz problem z wysprzęgleniem, a ten test sprawdza sprzęgło na uślizg, nie rób takich testów, bo szkoda silnika na tak drakońskie "duszenie" , chcesz sprawdzić uślizg sprzęgła ( na który i tak się nie skarżysz) to 4 bieg 50km/h i lekka górka i wtedy gaz w podłogę, będziesz widział czy się ślizga czy nie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ala283
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 06, 2011 14:15

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

Post autor: ala283 » wt mar 15, 2011 21:10

Witam!!!
Mama klejony element który znajduje się powyżej zaworu EGR - chyba to się nazywa pompa vacum - czy to od tego moze być ten dzwięk.
LINK -
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 120&ty=118" onclick="window.open(this.href);return false;


Na zdjęciu od korka wlewu oleju po prawej stronie ten element metalowy z dwiema wężami góra dół i przy tym górnym było coś klejone wcześniej i to się na tym sklejeniu rusza.

Prosze o poradę co to jest i czy może być od tego?Czy to ma wpływ na moc auta też?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości