BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Witam. Niedawno kupiłem VW Bora Kombi AJM 116km. i mam mały problem. Samochód po mieście ,normalna jazda spalił około 9,5 litra ropy. Wlałem za 50zł i zrobiłem 110km od zaświecenia rezerwy do zaświecenia. No i to już mi dało do myślenia co jest nie tak. Ale wlałem znowu ropy i mówię znowu sprawdzę. I potem znowu to samo 119km. Temp cieczy zawsze pokazywał około 85C.I dzisiaj jechałem do kolegi około 15km i na miejscu zobaczyłem wskaźnik temperatury i był tylko lekko powyżej pierwszej kreski. Ale była trasa więc mówię może się schłodził,ale wracając zauważyłem jak jadę wskazówka wzrasta do drugiej kreski nawet ponad i nagle spadła całkiem. Więc pojeździłem po mieście i temperatura w ogóle nie przekraczała pierwszej kreski. I moje pytanie do was jakie mogą być przyczyny tej wskazówki ,która pokazuje takie wartości i czy może mieć to znaczenie na tak duże spalanie? Pozdrawiam
- Grzechu_1990
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Sprawdź termostat i czujnik temperatury.
Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
To co napisał kolega Grzechu_1990 + nie dymi ? przy odpaleniu ? w układzie cieczy nie ma bąbli ? lub nie ma oleju ?
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Lekko zadymi ale naprawdę lekko jak większość diesli ,ale jak jest zimny ,ciepły nie kopci. Termostat już wiem gdzie jest a gdzie jest ten czujnik temp ? Jak można sprawdzić ten czujnik ? Termostat sprawdzę po wężach tylko nie wiem co z czujnikiem. I powiedzcie ile to może spalić i czy rzeczywiście jest to za duże spalanie?
- Grzechu_1990
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Zalej do pełna i wyjeździj, znowu zalej i wtedy policz spalanie, mi przy butowaniu lub krótkich odcinkach pali do 9l/100km, ostatnio zobaczyłem 6.0l/100km ale przeważnie mam 7-8l/100km, 1.9TDI 110KM ASV w Skodzie Octavii kombi więc masa nie mała
Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Czujnik znajdziesz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242534" onclick="window.open(this.href);return false;
Twój silnik około 6-7 l/100km ....
PS - jak z tym płynem ? nie ubywa? nie wzrasta stan ? bo lubią uszczelki pod głowicami padać w tych motorach...
Twój silnik około 6-7 l/100km ....
PS - jak z tym płynem ? nie ubywa? nie wzrasta stan ? bo lubią uszczelki pod głowicami padać w tych motorach...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
OK wielkie dzięki masz "+" ode mnie. A z płynem nie zauważyłem nic niepokojącego stan jest cały czas taki sam.
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Więc czujnik temperatury do wymiany i termostat ... KUP WAHLER-A .... nic innego ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Czy taki może być ?
http://allegro.pl/termostat-bora-caddy- ... 41058.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czujnika nie mogę znaleźć. Podjadę do sklepu to koleś na pewno będzie wiedział o co mi chodzi. Tylko są niby dwa czujniki tak ? Który mam kupić?
http://allegro.pl/termostat-bora-caddy- ... 41058.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czujnika nie mogę znaleźć. Podjadę do sklepu to koleś na pewno będzie wiedział o co mi chodzi. Tylko są niby dwa czujniki tak ? Który mam kupić?
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Czujnik w plastikowym króćcu wychodzącym z bloku silnika. Kup ori w serwisie. Ale najpierw bym go (stary) dokładnie sprawdził vagiem. Może tylko styki trzeba przetrzeć na nim.Jasiu1701 pisze:Który mam kupić?
User
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Termostat - ok - co do czujnika - to rzeczywiście róże wychodziły - kolega wyżej podsunął również dobry pomysł ... zobacz czy styki są czyste - przeczyść bo lubią się zasyfić i stąd takie jazdy..
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Re: BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Haki pisze:Czujnik znajdziesz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242534" onclick="window.open(this.href);return false;
Twój silnik około 6-7 l/100km ....
PS - jak z tym płynem ? nie ubywa? nie wzrasta stan ? bo lubią uszczelki pod głowicami padać w tych motorach...
No to powodzenia jak AJM w miescie w zime spali 6-7l. Mój z kalkulatora wyjarał 8.2- 8.9 100% miasto. 2 x pomiar. I od razu mówie ze az tak cięzkiej nogi to nie mam . Moze kolega ma za wysokie spalanie ale najpierw podłącz vaga i zobacz jakie błędy wyskoczą. Bo jak wyjdzie ze to czujnik to po co wymieniać termostat. Z tumi uszczelkami pod głowicą w AJM to tez bajki. Nie pamiętam by ktoś ostatnio pisał ze mu padła. A czytam nie jedno forum gr. VAG. Nie pamiętam by w ogóle ktoś pisał.
Pozdro
ZC
BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
Zimny Chirurg nikt o uszczelkach ostatnio nie pisał - bo wszyscy posiadacze AJM-emów ... z forum już wymienili
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.
A co powiecie o takim przypadku ?
silknik ALH, podczas jazdy po mieście łapie temp 70-80 stopni, spalanie na poziomie 8-9 litrów i to bez zbędnego butowania, na dworze 0 stopni
nie mam osłony pod silnikiem, kąt wtrysku ok, nie kopci, pali ładnie przy każdej temperaturze, czujnik temp. ten podwójny sprawdzany na vagu i dobrze pokazuje rano bo podobny do temperatury otoczenia oraz po nagrzaniu pokazuje ok 72 stopni - rura dolna od chłodnicy zimna
jak tylko autko zostawie pod domem na 10 minut to się dogrzewa do 83 stopni na vagu i wskaźnik jest na 90 - rura dolna od chłodnicy gorąca
poradzicie coś ?
ten typ tak ma ?
bo zeszłej zimy łapał temp. 90 i palił wiele mniej
silknik ALH, podczas jazdy po mieście łapie temp 70-80 stopni, spalanie na poziomie 8-9 litrów i to bez zbędnego butowania, na dworze 0 stopni
nie mam osłony pod silnikiem, kąt wtrysku ok, nie kopci, pali ładnie przy każdej temperaturze, czujnik temp. ten podwójny sprawdzany na vagu i dobrze pokazuje rano bo podobny do temperatury otoczenia oraz po nagrzaniu pokazuje ok 72 stopni - rura dolna od chłodnicy zimna
jak tylko autko zostawie pod domem na 10 minut to się dogrzewa do 83 stopni na vagu i wskaźnik jest na 90 - rura dolna od chłodnicy gorąca
poradzicie coś ?
ten typ tak ma ?
bo zeszłej zimy łapał temp. 90 i palił wiele mniej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości