BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jasiu1701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob gru 11, 2010 02:27
Lokalizacja: Chorzów

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Jasiu1701 » ndz mar 06, 2011 15:40

Witam. Niedawno kupiłem VW Bora Kombi AJM 116km. i mam mały problem. Samochód po mieście ,normalna jazda spalił około 9,5 litra ropy. Wlałem za 50zł i zrobiłem 110km od zaświecenia rezerwy do zaświecenia. No i to już mi dało do myślenia co jest nie tak. Ale wlałem znowu ropy i mówię znowu sprawdzę. I potem znowu to samo 119km. Temp cieczy zawsze pokazywał około 85C.I dzisiaj jechałem do kolegi około 15km i na miejscu zobaczyłem wskaźnik temperatury i był tylko lekko powyżej pierwszej kreski. Ale była trasa więc mówię może się schłodził,ale wracając zauważyłem jak jadę wskazówka wzrasta do drugiej kreski nawet ponad i nagle spadła całkiem. Więc pojeździłem po mieście i temperatura w ogóle nie przekraczała pierwszej kreski. I moje pytanie do was jakie mogą być przyczyny tej wskazówki ,która pokazuje takie wartości i czy może mieć to znaczenie na tak duże spalanie? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Grzechu_1990 » ndz mar 06, 2011 15:42

Sprawdź termostat i czujnik temperatury.


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Haki » ndz mar 06, 2011 15:45

To co napisał kolega Grzechu_1990 + nie dymi ? przy odpaleniu ? w układzie cieczy nie ma bąbli ? lub nie ma oleju ?


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Jasiu1701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob gru 11, 2010 02:27
Lokalizacja: Chorzów

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Jasiu1701 » ndz mar 06, 2011 15:51

Lekko zadymi ale naprawdę lekko jak większość diesli ,ale jak jest zimny ,ciepły nie kopci. Termostat już wiem gdzie jest a gdzie jest ten czujnik temp ? Jak można sprawdzić ten czujnik ? Termostat sprawdzę po wężach tylko nie wiem co z czujnikiem. I powiedzcie ile to może spalić i czy rzeczywiście jest to za duże spalanie?



Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Grzechu_1990 » ndz mar 06, 2011 15:54

Zalej do pełna i wyjeździj, znowu zalej i wtedy policz spalanie, mi przy butowaniu lub krótkich odcinkach pali do 9l/100km, ostatnio zobaczyłem 6.0l/100km ale przeważnie mam 7-8l/100km, 1.9TDI 110KM ASV w Skodzie Octavii kombi więc masa nie mała ;)


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Haki » ndz mar 06, 2011 15:55

Czujnik znajdziesz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242534" onclick="window.open(this.href);return false;

Twój silnik około 6-7 l/100km ....

PS - jak z tym płynem ? nie ubywa? nie wzrasta stan ? bo lubią uszczelki pod głowicami padać w tych motorach...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Jasiu1701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob gru 11, 2010 02:27
Lokalizacja: Chorzów

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Jasiu1701 » ndz mar 06, 2011 16:04

OK wielkie dzięki masz "+" ode mnie. A z płynem nie zauważyłem nic niepokojącego stan jest cały czas taki sam.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Haki » ndz mar 06, 2011 16:09

Więc czujnik temperatury do wymiany i termostat ... KUP WAHLER-A .... nic innego ...

:bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Jasiu1701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob gru 11, 2010 02:27
Lokalizacja: Chorzów

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Jasiu1701 » ndz mar 06, 2011 16:14

Czy taki może być ?

http://allegro.pl/termostat-bora-caddy- ... 41058.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Czujnika nie mogę znaleźć. Podjadę do sklepu to koleś na pewno będzie wiedział o co mi chodzi. Tylko są niby dwa czujniki tak ? Który mam kupić?



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: leon79 » ndz mar 06, 2011 16:39

Jasiu1701 pisze:Który mam kupić?
Czujnik w plastikowym króćcu wychodzącym z bloku silnika. Kup ori w serwisie. Ale najpierw bym go (stary) dokładnie sprawdził vagiem. Może tylko styki trzeba przetrzeć na nim.


User

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Haki » ndz mar 06, 2011 18:56

Termostat - ok - co do czujnika - to rzeczywiście róże wychodziły - kolega wyżej podsunął również dobry pomysł ... zobacz czy styki są czyste - przeczyść bo lubią się zasyfić i stąd takie jazdy..


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Zimny Chirurg » ndz mar 06, 2011 23:41

Haki pisze:Czujnik znajdziesz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242534" onclick="window.open(this.href);return false;

Twój silnik około 6-7 l/100km ....

PS - jak z tym płynem ? nie ubywa? nie wzrasta stan ? bo lubią uszczelki pod głowicami padać w tych motorach...

No to powodzenia jak AJM w miescie w zime spali 6-7l. Mój z kalkulatora wyjarał 8.2- 8.9 100% miasto. 2 x pomiar. I od razu mówie ze az tak cięzkiej nogi to nie mam . Moze kolega ma za wysokie spalanie ale najpierw podłącz vaga i zobacz jakie błędy wyskoczą. Bo jak wyjdzie ze to czujnik to po co wymieniać termostat. Z tumi uszczelkami pod głowicą w AJM to tez bajki. Nie pamiętam by ktoś ostatnio pisał ze mu padła. A czytam nie jedno forum gr. VAG. Nie pamiętam by w ogóle ktoś pisał.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: Haki » pn mar 07, 2011 00:02

Zimny Chirurg nikt o uszczelkach ostatnio nie pisał - bo wszyscy posiadacze AJM-emów ... z forum już wymienili :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Re: BORA. Duże spalanie,zbyt mała temperatura.

Post autor: gelek82 » pn mar 07, 2011 20:13

A co powiecie o takim przypadku ?

silknik ALH, podczas jazdy po mieście łapie temp 70-80 stopni, spalanie na poziomie 8-9 litrów i to bez zbędnego butowania, na dworze 0 stopni

nie mam osłony pod silnikiem, kąt wtrysku ok, nie kopci, pali ładnie przy każdej temperaturze, czujnik temp. ten podwójny sprawdzany na vagu i dobrze pokazuje rano bo podobny do temperatury otoczenia oraz po nagrzaniu pokazuje ok 72 stopni - rura dolna od chłodnicy zimna

jak tylko autko zostawie pod domem na 10 minut to się dogrzewa do 83 stopni na vagu i wskaźnik jest na 90 - rura dolna od chłodnicy gorąca

poradzicie coś ?
ten typ tak ma ?

bo zeszłej zimy łapał temp. 90 i palił wiele mniej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 209 gości