Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

oneiro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sty 07, 2009 19:12
Lokalizacja: Poznań

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: oneiro » śr mar 02, 2011 00:00

Witam,

Podpinam polskiego vaga i mam w silniku:

17564 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


Mam objawy typowego notlaufa, z tym, że turbina czasami działa, a czasami nie. Nie widzę żadnej korelacji, po prostu włącza się i wyłącza, czasami podczas przyspieszania włączy się na sekundę, potem wyłączy. Dziwne.

Czy mogę prosić idioto-odporne proste rysuneczki, gdzie znajdę w/w czujniki. Mieszkam "na wiosce" i podwórkowy mechanik nie wie jak to naprawić. Może jest ktoś z okolic Brodnicy i by mi kogoś polecił sensownego?

PS. Posiadam kabelek "polski vag" - da się tym czymś zrobić dynamiczne logi lub wyciągnąć dane z bloków opisanych wcześniej?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » śr mar 02, 2011 00:42

Aby odpowiedzieć na Twoje pytanie musimy wiedzieć jaki masz silnik- oznaczenie- moc, w jakim aucie, golf III golf IV ?
Lepiej jak byś miał vag 311, polskiego vaga mało kto na tym forum potrafi rozszyfrować.
Uzupełnij opis i będziemy działać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

oneiro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sty 07, 2009 19:12
Lokalizacja: Poznań

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: oneiro » śr mar 02, 2011 00:51

Przepraszam, więc tak:
- golf iv
- silnik alh 66kW (90 KM/HP)
- turbina o zmiennej geometrii
- rok 2001



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » śr mar 02, 2011 01:29

Dobra zorganizuje vag 311 i zrób następujące logi 011bs - bassic settings logujesz na biegu jałowym, przez 60s - będzie mrugać kontrolka świec żarowych.
Następnie dynamiczne w Meas. Blocks grupy 003,008.011 razem od 1400-4000obr/min na trzecim biegu z gazem na 100% wciskasz start, log i gaz w podłogę i 010.011 razem tak samo.
logi wysyłasz tu http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; (wystarczy adres email do rejestracji) i wklejasz linki w temacie.
Błędy wykasuj i sprawdź czy powrócą, czujnik z błędu poniżej jest zamontowany w IC można go zobaczyć od góry pomiędzy zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy a reflektorem, ale to błąd sporadyczny a ewentualną usterkę będzie widać w logach.
1. P1156 17564
(Silnik/Kody błędów)
Czujnik G71 podciśnienia w kolektorze ssącym. Przerwa lub zwarcie z masą.

Posprawdzaj wężyki podciśnienia, czy są szczelne, ten który idzie do turbo szczególnie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

broda9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 27, 2009 00:14
Lokalizacja: Starogard

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: broda9 » śr mar 02, 2011 11:53

Witam moje auto to Bora 99r. 1,9 TDI AJM 115 KM na pompowtryskach
problemem jest działanie turbiny przy minusowej temperaturze.Tzn,gdy odpalę silnik i ruszę turbina wogule nie działa,
straszny żółw z niego gaz trzymam w połowie bo jak dam za dużo to wogule się muli.po przejechaniu ok. 200m zatrzymuję auto
wyłanczam silnik po czy znów go odpalam i jest wszystko ok.Turbina działa i silnik ładnie się zbiera.
Dodam że VAG nie pokazuje błędów i wymiana przepustnicy tesz nic nie dała. Bardzo proszę o pomoc



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » śr mar 02, 2011 12:05

broda9 pisze:.po przejechaniu ok. 200m zatrzymuję auto
wyłanczam silnik po czy znów go odpalam i jest wszystko ok.Turbina działa i silnik ładnie się zbiera.
Jak następnym razem będziesz uruchamiał samochód to wykonaj loga 011bs basic settings na jałowym biegu przez 60s.
Posprawdzaj wężyki podciśnienia i sprawdź czy po uruchomieniu auta sztanga jest wciągana do gruszki podciśnienia, bo wygląda że masz z tym kłopoty.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kargol1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 16:05
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: kargol1 » śr mar 02, 2011 22:25

Witam.

U mnie turbo poszło na stół i okazało się, że wcale nie jest zapieczone tylko się tnie ponieważ wyjechane już są elementy
mechanizmu VNT... Czyszczenie nie wiele pomogło ponieważ VNT dalej przycina. :-(

No i teraz moje pytanie czy jest możliwość zakupienia i wymiany tego mechanizmu?
Czy odrazu dać turbo do jakiegoś zakładu który regeneruje turbiny i tam kompleksowo wymienią mi ten mechanizm jak i
resztę elementów? Jaki zakład polecacie w małopolsce?
Podobno tych turbin się nie regeneruje? Ale ogólenie wiele osób to robi...
Czy może inna opcja wymienić na jakąś używke? bo niestety na nowe nie zabardzo są fundusze.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
kargol1



Zyga11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 17:41

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Zyga11 » śr mar 02, 2011 23:05

U mnie nadal notlauf. Wymienilem n75, wymienilem gruszke turbiny, mechanik przegladnal wezyki i nic. No wiec chyba turbina do wymiany. Ile to kosztuje teraz w Polsce ?
Wczesniej napisalem ze godz. pracy mechanika tutaj, to 35-45 euro. Tak nie jest, bo dzisiaj sie dowiedzialem, ze u nas na autohazie VW licza sobie 109 euro/godz.
Malo tego, to jeszcze chyba alternator do wymiany. Trzy razy juz komputer mi wyswietlal, ze mam zjezdzac na warsztat. O dziwo za jakis czas przestaje sie wyswietlac i laduje dobrze i pare dni cisza.
Naturalnie na tych warsztatach VW regli sie nie wymienia, tylko caly alternator i basta. Z jednej strony, to racja, bo klient ma przejechane np. 200 tys. i po wymianie regla przejedzie iles tam kilomertow, a i tak szlag trafi alternator moze miec pretensje - coscie mi tu wsadzili ?! Inna sprawa, ze sam alternator na VW-ju 590 euro !!!!!! Debilizm, bo w handlu Boscha za 230 kupie.



perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » czw mar 03, 2011 07:45

Zyga11, a wyregulowal Ci wogole ta gruche? bo moja po wymianie tez ladowala na maxa i dopiero z vagiem trzzeba byla ja wydluzac



Zyga11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 17:41

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Zyga11 » czw mar 03, 2011 12:53

To znaczy sie jezeli nie wyreguluje, to dalej bedzie dawac notlaf ? A co do tych cen, to przykladowo ile w Polsce wymiana turobo kosztuje ? Motor 60 KM.



perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » czw mar 03, 2011 13:59

Zyga11 pisze:To znaczy sie jezeli nie wyreguluje, to dalej bedzie dawac notlaf ? A co do tych cen, to przykladowo ile w Polsce wymiana turobo kosztuje ? Motor 60 KM.
no moja nowka gareta pompowala od 1500 obr juz 2,5 bara i musialem ja wydluzac do zadanego cisnienia

60km ma turbo ? co to za wersja silnika?



broda9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 27, 2009 00:14
Lokalizacja: Starogard

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: broda9 » czw mar 03, 2011 14:39

Posprawdzałem wężyki podciśnienia i sprawdźiłem tą sztanga od gruszki podciśnienia jest wciągana.
Pod VAG-a podłączę dopiero jutro. Ale zauważyłem że jak go przycisnę na 3 biegu to po 3200 obrotów turbina się tesz wyłancza
czyli ją przeładowuję. Może to tesz jest powiązane z moimi rannymi problemami przy zimnym silniku.Proszę o dalsze sugestie .



Zyga11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 17:41

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Zyga11 » czw mar 03, 2011 16:41

perki pisze:
Zyga11 pisze:To znaczy sie jezeli nie wyreguluje, to dalej bedzie dawac notlaf ? A co do tych cen, to przykladowo ile w Polsce wymiana turobo kosztuje ? Motor 60 KM.
no moja nowka gareta pompowala od 1500 obr juz 2,5 bara i musialem ja wydluzac do zadanego cisnienia

60km ma turbo ? co to za wersja silnika?
Przepraszam, 66 KM, a 90 PS.



Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » czw mar 03, 2011 17:46

Zyga11 pisze:Przepraszam, 66 KM, a 90 PS.
66kW to 90KM.


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 139 gości