Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Witam,
Podpinam polskiego vaga i mam w silniku:
17564 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Mam objawy typowego notlaufa, z tym, że turbina czasami działa, a czasami nie. Nie widzę żadnej korelacji, po prostu włącza się i wyłącza, czasami podczas przyspieszania włączy się na sekundę, potem wyłączy. Dziwne.
Czy mogę prosić idioto-odporne proste rysuneczki, gdzie znajdę w/w czujniki. Mieszkam "na wiosce" i podwórkowy mechanik nie wie jak to naprawić. Może jest ktoś z okolic Brodnicy i by mi kogoś polecił sensownego?
PS. Posiadam kabelek "polski vag" - da się tym czymś zrobić dynamiczne logi lub wyciągnąć dane z bloków opisanych wcześniej?
Podpinam polskiego vaga i mam w silniku:
17564 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Mam objawy typowego notlaufa, z tym, że turbina czasami działa, a czasami nie. Nie widzę żadnej korelacji, po prostu włącza się i wyłącza, czasami podczas przyspieszania włączy się na sekundę, potem wyłączy. Dziwne.
Czy mogę prosić idioto-odporne proste rysuneczki, gdzie znajdę w/w czujniki. Mieszkam "na wiosce" i podwórkowy mechanik nie wie jak to naprawić. Może jest ktoś z okolic Brodnicy i by mi kogoś polecił sensownego?
PS. Posiadam kabelek "polski vag" - da się tym czymś zrobić dynamiczne logi lub wyciągnąć dane z bloków opisanych wcześniej?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Aby odpowiedzieć na Twoje pytanie musimy wiedzieć jaki masz silnik- oznaczenie- moc, w jakim aucie, golf III golf IV ?
Lepiej jak byś miał vag 311, polskiego vaga mało kto na tym forum potrafi rozszyfrować.
Uzupełnij opis i będziemy działać.
Lepiej jak byś miał vag 311, polskiego vaga mało kto na tym forum potrafi rozszyfrować.
Uzupełnij opis i będziemy działać.
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Przepraszam, więc tak:
- golf iv
- silnik alh 66kW (90 KM/HP)
- turbina o zmiennej geometrii
- rok 2001
- golf iv
- silnik alh 66kW (90 KM/HP)
- turbina o zmiennej geometrii
- rok 2001
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Dobra zorganizuje vag 311 i zrób następujące logi 011bs - bassic settings logujesz na biegu jałowym, przez 60s - będzie mrugać kontrolka świec żarowych.
Następnie dynamiczne w Meas. Blocks grupy 003,008.011 razem od 1400-4000obr/min na trzecim biegu z gazem na 100% wciskasz start, log i gaz w podłogę i 010.011 razem tak samo.
logi wysyłasz tu http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; (wystarczy adres email do rejestracji) i wklejasz linki w temacie.
Błędy wykasuj i sprawdź czy powrócą, czujnik z błędu poniżej jest zamontowany w IC można go zobaczyć od góry pomiędzy zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy a reflektorem, ale to błąd sporadyczny a ewentualną usterkę będzie widać w logach.
1. P1156 17564
(Silnik/Kody błędów)
Czujnik G71 podciśnienia w kolektorze ssącym. Przerwa lub zwarcie z masą.
Posprawdzaj wężyki podciśnienia, czy są szczelne, ten który idzie do turbo szczególnie.
Następnie dynamiczne w Meas. Blocks grupy 003,008.011 razem od 1400-4000obr/min na trzecim biegu z gazem na 100% wciskasz start, log i gaz w podłogę i 010.011 razem tak samo.
logi wysyłasz tu http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; (wystarczy adres email do rejestracji) i wklejasz linki w temacie.
Błędy wykasuj i sprawdź czy powrócą, czujnik z błędu poniżej jest zamontowany w IC można go zobaczyć od góry pomiędzy zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy a reflektorem, ale to błąd sporadyczny a ewentualną usterkę będzie widać w logach.
1. P1156 17564
(Silnik/Kody błędów)
Czujnik G71 podciśnienia w kolektorze ssącym. Przerwa lub zwarcie z masą.
Posprawdzaj wężyki podciśnienia, czy są szczelne, ten który idzie do turbo szczególnie.
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Witam moje auto to Bora 99r. 1,9 TDI AJM 115 KM na pompowtryskach
problemem jest działanie turbiny przy minusowej temperaturze.Tzn,gdy odpalę silnik i ruszę turbina wogule nie działa,
straszny żółw z niego gaz trzymam w połowie bo jak dam za dużo to wogule się muli.po przejechaniu ok. 200m zatrzymuję auto
wyłanczam silnik po czy znów go odpalam i jest wszystko ok.Turbina działa i silnik ładnie się zbiera.
Dodam że VAG nie pokazuje błędów i wymiana przepustnicy tesz nic nie dała. Bardzo proszę o pomoc
problemem jest działanie turbiny przy minusowej temperaturze.Tzn,gdy odpalę silnik i ruszę turbina wogule nie działa,
straszny żółw z niego gaz trzymam w połowie bo jak dam za dużo to wogule się muli.po przejechaniu ok. 200m zatrzymuję auto
wyłanczam silnik po czy znów go odpalam i jest wszystko ok.Turbina działa i silnik ładnie się zbiera.
Dodam że VAG nie pokazuje błędów i wymiana przepustnicy tesz nic nie dała. Bardzo proszę o pomoc
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Jak następnym razem będziesz uruchamiał samochód to wykonaj loga 011bs basic settings na jałowym biegu przez 60s.broda9 pisze:.po przejechaniu ok. 200m zatrzymuję auto
wyłanczam silnik po czy znów go odpalam i jest wszystko ok.Turbina działa i silnik ładnie się zbiera.
Posprawdzaj wężyki podciśnienia i sprawdź czy po uruchomieniu auta sztanga jest wciągana do gruszki podciśnienia, bo wygląda że masz z tym kłopoty.
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Witam.
U mnie turbo poszło na stół i okazało się, że wcale nie jest zapieczone tylko się tnie ponieważ wyjechane już są elementy
mechanizmu VNT... Czyszczenie nie wiele pomogło ponieważ VNT dalej przycina.
No i teraz moje pytanie czy jest możliwość zakupienia i wymiany tego mechanizmu?
Czy odrazu dać turbo do jakiegoś zakładu który regeneruje turbiny i tam kompleksowo wymienią mi ten mechanizm jak i
resztę elementów? Jaki zakład polecacie w małopolsce?
Podobno tych turbin się nie regeneruje? Ale ogólenie wiele osób to robi...
Czy może inna opcja wymienić na jakąś używke? bo niestety na nowe nie zabardzo są fundusze.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
kargol1
U mnie turbo poszło na stół i okazało się, że wcale nie jest zapieczone tylko się tnie ponieważ wyjechane już są elementy
mechanizmu VNT... Czyszczenie nie wiele pomogło ponieważ VNT dalej przycina.
No i teraz moje pytanie czy jest możliwość zakupienia i wymiany tego mechanizmu?
Czy odrazu dać turbo do jakiegoś zakładu który regeneruje turbiny i tam kompleksowo wymienią mi ten mechanizm jak i
resztę elementów? Jaki zakład polecacie w małopolsce?
Podobno tych turbin się nie regeneruje? Ale ogólenie wiele osób to robi...
Czy może inna opcja wymienić na jakąś używke? bo niestety na nowe nie zabardzo są fundusze.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
kargol1
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
U mnie nadal notlauf. Wymienilem n75, wymienilem gruszke turbiny, mechanik przegladnal wezyki i nic. No wiec chyba turbina do wymiany. Ile to kosztuje teraz w Polsce ?
Wczesniej napisalem ze godz. pracy mechanika tutaj, to 35-45 euro. Tak nie jest, bo dzisiaj sie dowiedzialem, ze u nas na autohazie VW licza sobie 109 euro/godz.
Malo tego, to jeszcze chyba alternator do wymiany. Trzy razy juz komputer mi wyswietlal, ze mam zjezdzac na warsztat. O dziwo za jakis czas przestaje sie wyswietlac i laduje dobrze i pare dni cisza.
Naturalnie na tych warsztatach VW regli sie nie wymienia, tylko caly alternator i basta. Z jednej strony, to racja, bo klient ma przejechane np. 200 tys. i po wymianie regla przejedzie iles tam kilomertow, a i tak szlag trafi alternator moze miec pretensje - coscie mi tu wsadzili ?! Inna sprawa, ze sam alternator na VW-ju 590 euro !!!!!! Debilizm, bo w handlu Boscha za 230 kupie.
Wczesniej napisalem ze godz. pracy mechanika tutaj, to 35-45 euro. Tak nie jest, bo dzisiaj sie dowiedzialem, ze u nas na autohazie VW licza sobie 109 euro/godz.
Malo tego, to jeszcze chyba alternator do wymiany. Trzy razy juz komputer mi wyswietlal, ze mam zjezdzac na warsztat. O dziwo za jakis czas przestaje sie wyswietlac i laduje dobrze i pare dni cisza.
Naturalnie na tych warsztatach VW regli sie nie wymienia, tylko caly alternator i basta. Z jednej strony, to racja, bo klient ma przejechane np. 200 tys. i po wymianie regla przejedzie iles tam kilomertow, a i tak szlag trafi alternator moze miec pretensje - coscie mi tu wsadzili ?! Inna sprawa, ze sam alternator na VW-ju 590 euro !!!!!! Debilizm, bo w handlu Boscha za 230 kupie.
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Zyga11, a wyregulowal Ci wogole ta gruche? bo moja po wymianie tez ladowala na maxa i dopiero z vagiem trzzeba byla ja wydluzac
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
To znaczy sie jezeli nie wyreguluje, to dalej bedzie dawac notlaf ? A co do tych cen, to przykladowo ile w Polsce wymiana turobo kosztuje ? Motor 60 KM.
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
no moja nowka gareta pompowala od 1500 obr juz 2,5 bara i musialem ja wydluzac do zadanego cisnieniaZyga11 pisze:To znaczy sie jezeli nie wyreguluje, to dalej bedzie dawac notlaf ? A co do tych cen, to przykladowo ile w Polsce wymiana turobo kosztuje ? Motor 60 KM.
60km ma turbo ? co to za wersja silnika?
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Posprawdzałem wężyki podciśnienia i sprawdźiłem tą sztanga od gruszki podciśnienia jest wciągana.
Pod VAG-a podłączę dopiero jutro. Ale zauważyłem że jak go przycisnę na 3 biegu to po 3200 obrotów turbina się tesz wyłancza
czyli ją przeładowuję. Może to tesz jest powiązane z moimi rannymi problemami przy zimnym silniku.Proszę o dalsze sugestie .
Pod VAG-a podłączę dopiero jutro. Ale zauważyłem że jak go przycisnę na 3 biegu to po 3200 obrotów turbina się tesz wyłancza
czyli ją przeładowuję. Może to tesz jest powiązane z moimi rannymi problemami przy zimnym silniku.Proszę o dalsze sugestie .
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Przepraszam, 66 KM, a 90 PS.perki pisze:no moja nowka gareta pompowala od 1500 obr juz 2,5 bara i musialem ja wydluzac do zadanego cisnieniaZyga11 pisze:To znaczy sie jezeli nie wyreguluje, to dalej bedzie dawac notlaf ? A co do tych cen, to przykladowo ile w Polsce wymiana turobo kosztuje ? Motor 60 KM.
60km ma turbo ? co to za wersja silnika?
- Grzechu_1990
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
66kW to 90KM.Zyga11 pisze:Przepraszam, 66 KM, a 90 PS.
Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 139 gości