Turbina pociągła olej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:18
- Lokalizacja: Kraków
Turbina pociągła olej
Witam
Odrazu zaznaczam że niestety nie działa mi opcja szukaj jak i pare działów tego forum co zgłaszałem administratorom forum. Chciałbym się dowiedzieć jakie skutki niesie za sobą pociągnięcie oleju przez turbinę ponieważ dzisiaj mnie to spotkało i od mechanika wiem tylko tyle że turbina właśnie pociągła olej i wypluła go przez rozerwany dolot przy intercolerze. Na bagnecie nie miałem wogóle oleju ale kontrolka na desce się nie zaświeciła. Mechanik zabierze się za to dopiero pod koneic tygodnia a chciałbym wcześniej zaczerpnąć jakiś informacji na ten temat żeby się uspokoić.
Odrazu zaznaczam że niestety nie działa mi opcja szukaj jak i pare działów tego forum co zgłaszałem administratorom forum. Chciałbym się dowiedzieć jakie skutki niesie za sobą pociągnięcie oleju przez turbinę ponieważ dzisiaj mnie to spotkało i od mechanika wiem tylko tyle że turbina właśnie pociągła olej i wypluła go przez rozerwany dolot przy intercolerze. Na bagnecie nie miałem wogóle oleju ale kontrolka na desce się nie zaświeciła. Mechanik zabierze się za to dopiero pod koneic tygodnia a chciałbym wcześniej zaczerpnąć jakiś informacji na ten temat żeby się uspokoić.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Turbina pociągła olej
Silnik może samoczynnie nabrać takich obrotów,że rozsypie się w kawałki.Wyłączenie zapłonu nie pomoże,ponieważ olej z dolotu posłuży jako paliwo.malecki-21 pisze: jakie skutki niesie za sobą pociągnięcie oleju przez turbinę
Druga sprawa,to pogięcie korbowodów.Co prawda w TDI jest to mniej prawdopodobne,bo ma komory spalania w tłokach,ale mimo wszystko jest możliwe,jeżeli łyknie większą ilość oleju
Turbina pociągła olej
Podłączę się pod temat - tak z ciekawości - przy ilu obrotach w tdi na pompie zawory nie nadążają z ucieczką przed tłokami, bo jednak to chyba jest najgorsze przy popychaczach nie na płytkach.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Turbina pociągła olej
phanteon, ja co prawda mam zwykłego klekota,którego kręciłem do 6500rpm i nic...
tomogolf też ma 1,6TD na Holsecie i kręcił jeszcze mocniej-nic mu nie jest.
Myślę że w TDI tak samo by było,bo takie same szklanki ma.Wszystko zależy jeszcze od oleju
tomogolf też ma 1,6TD na Holsecie i kręcił jeszcze mocniej-nic mu nie jest.
Myślę że w TDI tak samo by było,bo takie same szklanki ma.Wszystko zależy jeszcze od oleju
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:18
- Lokalizacja: Kraków
Turbina pociągła olej
Sytuacja wyglądała tak że jechałem autostradą 170km/h i nagle coś stukło w okolicach prawego koła, myślałem że złapałem kapcia i zatrzymałem się po około kilometrze. Samochód zostawiłem na wolnych obrotach i poszedłem sprawdzić co się stało i zobaczyłem rozerwany dolot przy ic i sikający olej na pół metra przed samochód. Wtedy go wyłączyłem (zgasił sie bez problemów). Mechanik zdążył go w warsztacie zalać olejem po czym odpalił go i na słuch stwierdził że silnik będzie żył i powiedział że turbina jest do regeneracji i cały dolot do czyszczenia. Ale czy mogło się tam coś jeszcze zepsuć w tej sytuacji?
Jeszcze mam pytanie czy jeżeli na bagnecie olej jest poniżej minimum to powinna się świecić kontrolka na desce czy ona zapala się póżniej?
Czy takiego "pociągnięcia oleju" przez turbine można było jakoś uniknąć czy to takiw widzimi się turbiny?
Jeszcze mam pytanie czy jeżeli na bagnecie olej jest poniżej minimum to powinna się świecić kontrolka na desce czy ona zapala się póżniej?
Czy takiego "pociągnięcia oleju" przez turbine można było jakoś uniknąć czy to takiw widzimi się turbiny?
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Turbina pociągła olej
Kontrolka zapali się jak będzie sporo poniżej minimum i już pompa olejowa nie będzie mogła zrobić ciśnienia. Podejrzewam, że nic strasznego poza tym, co powiedział ci mechanik nie powinno się stać.
Zatrzymałeś się zaraz po zdarzeniu, oleju coś tam jeszcze w silniku było, niby za mało, ale to tylko przez minutę, dwie więc moim zdaniem powinnno być ok, zwłaszcza że piszesz, że odpala i nie wydaje jakichś dziwnych odgłosów. Jakby ten olej na tłoki poszedł to wtey większa lipa, wtryski by pewnikiem pozapiekało, pierścienie czy korbowody mogło poprzestawiać itp.
Zatrzymałeś się zaraz po zdarzeniu, oleju coś tam jeszcze w silniku było, niby za mało, ale to tylko przez minutę, dwie więc moim zdaniem powinnno być ok, zwłaszcza że piszesz, że odpala i nie wydaje jakichś dziwnych odgłosów. Jakby ten olej na tłoki poszedł to wtey większa lipa, wtryski by pewnikiem pozapiekało, pierścienie czy korbowody mogło poprzestawiać itp.
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:18
- Lokalizacja: Kraków
Turbina pociągła olej
A można było tego uniknąć czy to poprostu pech? Dodam że turbina była eksploatowana prawidłowo. Pytam bo jak już turbina będzie po regeneracji to chciałbym uniknąć tego w przyszłości i odpukać niedopuścić żeby olej poszedł na tłoki, bo już drugi raz mi się raczej nie zdaży fart w postaci rozerwanego dolotu
Re: Turbina pociągła olej
Turbo zawsze może się wyłożyć - jakby bylo takie co jest 100%, że nie wystawi kopyta to bysmy tylko na takich śmigali (tzn Ci co by sobie takie wsadzili - bo garett by przecież umarł z głody a zakłady zajumjące się regeneracją przerzuciły by się na...nie wiem co).malecki-21 pisze:A można było tego uniknąć czy to poprostu pech? Dodam że turbina była eksploatowana prawidłowo. Pytam bo jak już turbina będzie po regeneracji to chciałbym uniknąć tego w przyszłości i odpukać niedopuścić żeby olej poszedł na tłoki, bo już drugi raz mi się raczej nie zdaży fart w postaci rozerwanego dolotu
Jak widzisz, że Ci się wkręca silnik to zapinasz najwyższy bieg i pełen hebel - trzeba spróbować go zdławić. Jak Ci się sprzęgło będzie ślizgać (czyli pupa ze zdławienia)...to zaobserwuj do ilu sie obrotomierz dokręci..coś dla potomnych trzeba zostawić jak i tak po silniku
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Re: Turbina pociągła olej
phanteon pisze:zaobserwuj do ilu sie obrotomierz dokręci..coś dla potomnych trzeba zostawić jak i tak po silniku
Niewiele to da, przecież obrotomierz kończy się bodajże na 5500 czy jakoś tak, a niektórzy i tak wyżej kręcili swoje diesle.
Problemem przy rozbiegnięciu nie są tylko wysokie obroty, ale brak smarowania w połączeniu z nimi, bo przecież olej się wypala.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Turbina pociągła olej
Wtedy tniemy,albo żywcem wydzieramy kawałek dolotu i z głowyphanteon pisze:Jak Ci się sprzęgło będzie ślizgać (czyli pupa ze zdławienia)...
Turbina pociągła olej
guziolek pisze:Niewiele to da, przecież obrotomierz kończy się bodajże na 5500 czy jakoś tak, a niektórzy i tak wyżej kręcili swoje diesle.
Problemem przy rozbiegnięciu nie są tylko wysokie obroty, ale brak smarowania w połączeniu z nimi, bo przecież olej się wypala.
na pompie kręcili wyżej? Widział ktoś zdjęcia bebechów po zawale przy 10 tys obrotów??
Proponuję na sznurku ew kijku śrubokręt wycelować w dolot.Michał_1977 pisze:Wtedy tniemy,albo żywcem wydzieramy kawałek dolotu i z głowyphanteon pisze:Jak Ci się sprzęgło będzie ślizgać (czyli pupa ze zdławienia)...
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:18
- Lokalizacja: Kraków
Turbina pociągła olej
Śmiejcie się ale mi to naprawde uratowało dupeProponuję na sznurku ew kijku śrubokręt wycelować w dolot.
Turbina pociągła olej
malecki-21, zwykle turbiny siadaja własnie w okolicach Vmax, pracuja wtedy pod maksymalnym obciązeniem podobnie jak silnik
nie wiem jakim cudem jeżdziłes z dziura w dolocie i auto nie łapało notlaufów ale wygląda na to jest wszytsko OK skoro nie widziałes białej chmury dymu za autem
co do gaszenia silnika to w mkIV sa juz klapy gaszące zamykające dolot i to powinno pomóc ... w mk3 róznie moze byc
mnie turbina powiedziała papa przy 220km/h na "niemieckiej autostradzie" w upalny dzień niestey jak silnik ma 4600 rpm to pobiera więcej powietrza niż przy 3000 rpm, czyli turbina musi duzow więcej przetłoczyć powietrza żeby zrobić wtedy np 1,5 bara
ogólnie TDI nie sa demonami autostrad i nie nadają sie do ganiania z wysokimi prędkościami, to nie gran tourismo z V8 pod maską
nie wiem jakim cudem jeżdziłes z dziura w dolocie i auto nie łapało notlaufów ale wygląda na to jest wszytsko OK skoro nie widziałes białej chmury dymu za autem
co do gaszenia silnika to w mkIV sa juz klapy gaszące zamykające dolot i to powinno pomóc ... w mk3 róznie moze byc
mnie turbina powiedziała papa przy 220km/h na "niemieckiej autostradzie" w upalny dzień niestey jak silnik ma 4600 rpm to pobiera więcej powietrza niż przy 3000 rpm, czyli turbina musi duzow więcej przetłoczyć powietrza żeby zrobić wtedy np 1,5 bara
ogólnie TDI nie sa demonami autostrad i nie nadają sie do ganiania z wysokimi prędkościami, to nie gran tourismo z V8 pod maską
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości