Naciąg paska

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojo92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt paź 22, 2010 17:51

Naciąg paska

Post autor: wojo92 » wt lut 22, 2011 15:13

Witam mój golf to 3 td AAZ bez klimy 93 rok... chodzi mi o naciąg paska któy napędza pompe wspomagania chyba ;p.. zerwał sie i nie wiem jak załozyc nowy a raczej go naciągnąć szukałem na forum ale nie mogłem znalesc prosze o wskazówki
poniewaz jest to mój pierwszy golf xD :kwiatek:


nie jeżdże szybko......latam powoli ;)

Awatar użytkownika
gluchy1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Naciąg paska

Post autor: gluchy1984 » wt lut 22, 2011 15:51

Cześć

Z tego co pamiętam to przy alternatorze jest śruba do regulacji.



Awatar użytkownika
wojo92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt paź 22, 2010 17:51

Naciąg paska

Post autor: wojo92 » wt lut 22, 2011 17:03

ale to chyba nie ten pasek.. są dwa jeden napędza alternator a mi chodzi o ten drugi ;]...napędzający pompe :jezor:


nie jeżdże szybko......latam powoli ;)

Awatar użytkownika
gluchy1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Naciąg paska

Post autor: gluchy1984 » wt lut 22, 2011 18:00

Idąć za ciosem stiwerdzę że pewnie pompą się naciąga :) ale mogę się mylić.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Naciąg paska

Post autor: karol8114 » wt lut 22, 2011 19:33

Jeśli posiadasz osłonę silnika należy ją zdemontować, od dołu masz możliwość naciągnięcia paska, banalnie proste. Pozdrawiam karol8114



Awatar użytkownika
prezesdjserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:44
Lokalizacja: RADOM

Naciąg paska

Post autor: prezesdjserwis » śr lut 23, 2011 22:54

Dokładnie jak kolega napisał
jeśli już nie masz jak naciągać bo jest koniec regulacji
sprawdź pasek czy nie jest wytarty na krawędziach TZN normalnie jest tak |_| a ty masz pewnie \_/ czyli wytarty
zmiana na nowy spowoduje iż będziesz mógł regulować naciąg
bo w takim przypadku powinien ci się ślizgać a pompa niedomagać słabe wspomaganie
pozdrawiam


ALHAMBRA 2.0 - RADOM

Awatar użytkownika
wojo92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt paź 22, 2010 17:51

Naciąg paska

Post autor: wojo92 » wt mar 01, 2011 18:10

dobra ;d na przyszłosc.... gdyby ktos szukał podobnefgo działu
W golfie III td bez klimy
pasek pompy wspomagania naciągamy poluźniając dwie srubki na górze i na dole pompy następnie odkręcamy kontre na srubie z takimi ząbka,o do regulacji po lewej stronie pompy i naciągamy pasek
z alternatorem analogicznie ;p pozdrawiam


nie jeżdże szybko......latam powoli ;)

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Naciąg paska

Post autor: Krystian GTD » pn kwie 11, 2011 09:59

Siema. Poszukuję informacji na temat rozmiaru paska klinowego od pompy wspomagania- silnik AAZ. Czy to jest ten rozmiar paska 11.5x730La ? Czasami w moim VW pompa zawyje przy maksymalnym skręcie. Stan płynu maksymalny. Zastanawiam się czy to może wina łożyska pompy? (ale to by chyba raczej wyło cały czas). Pasek ma już troszkę luzu. Myślę, że chyba na razie wymiana paska klinowego może pomóc. Pozdro



arwam

Naciąg paska

Post autor: arwam » pn kwie 11, 2011 10:52

Krystian GTD pisze:Czy to jest ten rozmiar paska 11.5x730La ?

u mnie właśnie taki lata.
może u Ciebie przy max skręcie jest słychać zawór przeciązeniowy?



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Naciąg paska

Post autor: Krystian GTD » pn kwie 11, 2011 11:45

arwam też myślałem o zaworze bezpieczeństwa ale zobaczę jak będzie zachowywać się pompa po wymianie paska. Ten zawór gdzie się dokładnie znajduje (na pompie?) i czy można go jakoś wyczyścić ?



arwam

Naciąg paska

Post autor: arwam » pn kwie 11, 2011 18:43

Krystian GTD,

zawór przeciążeniowy jest w pompie natomiast samo wyczyszczenie nic nie pomoże raczej wtedy szukać inej pompy.
a jak kręcisz kierownicą ale nie dochodzisz do krańca to też ja słychać?



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Naciąg paska

Post autor: Krystian GTD » śr kwie 13, 2011 13:39

Aktualnie problem buczącej pompy znikną. Nic nie buczy. Czasami zabuczy gdy maksymalnie skręcę koła i czuć szarpanie jakby pompa przerywała. Obstawiam na pasek klinowy bo ma duży luz ponad 1cm ugięcia. Z tego co się orientuję to powinien być luz 0,5 cm. Wymiana paska powinna pomóc. Pozdro
Ostatnio zmieniony śr kwie 13, 2011 16:04 przez Krystian GTD, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Naciąg paska

Post autor: Bartek_R » śr kwie 13, 2011 14:05

Krystian GTD pisze:0,5 mm
Hmmm... to tyle co nic :grin:


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 143 gości