Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Eros89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 21:59
Lokalizacja: Boleslawiec
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Eros89 » pt lut 18, 2011 15:52

Posiadam Passata 1.9 TDI 90 KM 97rok

Czy to ten zaworek N75 ? Co na zdjeciu ? Tez mnie dopadł ten notlauf :/

Mechanik posprawdzał turbinie, przepływomierz... są ok.

Mowi ze na 90% to ten zaworek, co na zdjeciu.

Obrazek



Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » pt lut 18, 2011 17:05

N75 ma białą główkę i szukaj go w bardziej dostępnym miejscu raczej ;)


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Łuki_79 » pt lut 18, 2011 17:58

Eros89 pisze:Posiadam Passata 1.9 TDI 90 KM 97rok
W Pasku 90KM (zapewne AHU) N75 wygląda tak
Obrazek
Wężyki idące od turbosprężarki doprowadzą ciebie do N75.
Eros89 pisze:Mechanik posprawdzał turbinie, przepływomierz... są ok.
Czyli wykonał tobie logi dynamiczne?
Wklej do diagnostyki logi dynamiczne grup 003,008,011 oraz 011 na połączonych wężykach N75
Sprawdz dokładnie wężyki w układzie N75,wykonaj diagnostykę vagiem abyś przypadkiem nie wymieniał niepotrzebnie części


Obrazek

Eros89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 21:59
Lokalizacja: Boleslawiec
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Eros89 » pt lut 18, 2011 19:08

A wy myslicie ze która czesc jest do wymiany ?

Elektryk powiedziałze na 90% tamta czesc (zaworek) gdzie wyzej na zdjeciu zalaczylem.

Do wymiany bedzie ten zaworek czy N75 ? Bo juz sam nie wiem :(

Bo ja mam taki problem :

Gdy na 3 biegu obroty mam na 3-4 tys to auto wchodzi w tryb awaryjny i nie ma mocy zeby cisnąc (maksymalne predkosc na autostradzie ok 120 KMh)... ostatnio jak wyprzedzałem to prawie czołówke miałem :/ tak dlugo zbierał się Pasek. Musze wtedy wyłączyć i właczyc silnik i jest wszystko ok.



Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Tekilus » sob lut 19, 2011 00:49

Witam!
Rozebrałem ostatnio turbinę w ALH golf IV i sztanga była nie ruchoma (chyba się zapiekło na sworzniu)? Poruszałem i jest ok. Rozebrałem turbinę i czysto było, podejrzewałem kierownice ale one były w naprawdę dobrym stanie i wszystkie się ruszały.

Mam pytanie dotyczące sztangi, Jaki opór ona ma stawiać? Teraz mi chodzi ale muszę troszkę siły włożyć aby doszła do końcowej pozycji. Sztanga jest w swojej oryginalnej pozycji. Czy ona ma leciutko chodzić, że jednym paluszkiem się ją da rade sterować (jak w egr)?


Tanie części samochodowe.

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » sob lut 19, 2011 08:40

jak komus sie sypie grucha to polecam dac te 200zl i kupic nowa bo ja swoja naprawialem co miesiac az wkoncu kupilem nowa i mam spokoj :bigok:



Eros89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 21:59
Lokalizacja: Boleslawiec
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Eros89 » sob lut 19, 2011 13:19

Ma może ktoś zdjęcie, gdzie w moim Pasku znadjuje sie N75 ?

Posiadam Passata 1.9 TDI 90 KM 97rok



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Łuki_79 » sob lut 19, 2011 15:11

Eros89 pisze:gdzie w moim Pasku znadjuje sie N75 ?
Posiadam Passata 1.9 TDI 90 KM 97rok
To co zaznaczyłeś to N75
Zdejmij z króćcy N75 wężyk koło wtyczki oraz drugi wężyk który jest pod kątem 90* do niego (oba wężyki powinny iść do turbiny) i połącz je ze sobą za pomocą kawałka cienkiej rurki i wtedy sprawdz czy złapiesz tryb awaryjny (bez obaw nic się nie popsuje)
Eros89 pisze:Ma może ktoś zdjęcie
Obrazek


Obrazek

Zyga11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 17:41

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Zyga11 » ndz lut 20, 2011 18:30

Witam.

Ja zaczalem od wymiany N 75 i nic to nie dalo. Mam juz przejechane 190 tys. to moze juz czas wymienic cale turbo, bo chce jeszcze nim troche pojezdzic.
Powiedzcie mi ile m/w z wymiana to moze kosztowac ?



perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » ndz lut 20, 2011 18:31

Zyga11, zacznij od logow a nie od wymiany na oslep

mi tez chcieli wymieniac zawory , turba i wyliczyli ponad 2 tysiace zl

logi + forum i wydalem 200zl za gruche i doladaowanie mam jak za czasow nowosci auta



Zyga11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 17:41

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Zyga11 » ndz lut 20, 2011 18:38

komputer pokazal blad 17965 i mechanik mowi, ze to moz byc 10-tki spraw. Po prostu nie stac mnie na takie zgadywanki i wymiane i czyszczenie i Bog wie, co jeszcze. Co to sa te logi, bo zielony jestem.

Chyba juz wiem
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13245" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony ndz lut 20, 2011 18:52 przez Zyga11, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » ndz lut 20, 2011 18:49

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz logi, ja miałem ten błąd i miałem zapieczone kierownice, turbo do czyszczenia i powinno śmigać.


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Zyga11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 17:41

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Zyga11 » ndz lut 20, 2011 18:54

dzieki, zrobie tak jak mowisz.



perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » ndz lut 20, 2011 18:57

Zyga11, ja mialem ten sam blad . A jezeli mechanik nie potrafi pokolei sprawdzic co dolega twojemu samochodowi to polecam zmienic mechanika

najpierw sprawdza sie wezyki ( koszt paru zlotych za wymiane )
potem podmienia zaworki ( 30 min roboty )

jezeli wszystko OK dobiera sie do turbo

zagadaj na regionalnym , moze ktos kto zna sie na rzeczy zajmie sie twoim autem zeby naprawic . Bo mechanik ktory by tylko wymienial wszystko to pupa nie mechanik

a jak wymieni to jak sprawdzi czy jest ok ? skoro bez zlogowania auta juz wie ze to turbo ? bo bledy odczytac z kompa to kazdy potrafi kto ma kabelek za 50zl i laptopa

u mnie okazala sie gruszka od turba a kierownice czysciutkie - gdybym oddal auto do fachowcow to wyczyscili by turbo kotre nie mialo sadzy i wzieli 400zl i co dalej by bylo to samo . A gdybym pojechal z pretensjami to by bylo ze trzeba wymienic cos innego itp itd

tak wiec - albo szukaj kogos kto bedzie chcial Ci naprawic auto a nie wymieniac wszystko co "podejrzewa ze moze byc winne '" ( bo cie skasuja na 2 tysiace zl )

lub zagadaj do kogos z okolicy kto ma VAGA i porobi ci logi i wrzucisz na forum i Cie nakieruja



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 300 gości