Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Tical
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
- Lokalizacja: GMB
-
Kontakt:
Post
autor: Tical » pt lut 11, 2011 23:50
dimmer pisze:Tical pisze: Lotos Semi 10W40.
alh to 90 konny motor?? od zawsze miałeś 10w40 ??
Tak, ALH to 90KM motor.
Od zawsze pewnie nie, bo to moja 1. wymiana oleju w nim, wczesniej koles zalal Castrola 15W40 (choc wczesniej jezdzil na 10W40), ja z kolei zalalem Lotos Semi 10W40.
-
dimmer
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
- Lokalizacja: małopolskie Tarnów
Post
autor: dimmer » sob lut 12, 2011 10:28
Tical pisze:Tak, ALH to 90KM motor.
a no to rozumiem jak ktoś załadował mu 15w40 to się ładnie pomylił... nie myślałeś żeby mu syntetyka zaaplikować alh to nie zniszczalny motor kreci 500.000 bez niczego kolega miał taką bore i wirusik na 140KM w salonie vw robiony,koszt ponad 1000 chyba po znajomości nawet tak to drożej,, chodził jak przecinak pożyczył go kuzynowi i tak mu się spodobała jazda tym ze już mu nie oddał kumpel musiał mu go sprzedać ale śmigał na pełnym syntetyku ale jakiej firmy to nie pamiętam ale chyba liqui moly
bikerxc pisze: 4l oleju/100g sadzy albo jakiegoś innego gówna
możliwe ze to właśnie to ze mineralny i robił się nagar po mineralu ale syntetyki i pół syntetyki elfa to dobra marka ludzie sobie chwalą.
Feniks333 pisze:zauważyłem że bierze o wiele mniej oleju niż na mobilu.
a to ciekawe czemu co jest powodem tego ze łyka go mniej mimo iż jest rzadszy
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6868
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » sob lut 12, 2011 10:43
dimmer pisze:kolega miał taką bore i wirusik na 140KM w salonie vw robiony,koszt ponad 1000 chyba po znajomości nawet tak to drożej
i naddźwiękowy dopalacz fotonowy o napędzie plazmowym
To ci historia...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
riggs
- Użytkownik
- Posty: 498
- Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: riggs » sob lut 12, 2011 12:00
dimmer to że mu mniej bierze na semi niż an mineralu to akurat nieodosobniony przypadek. Wielokrotnie o takich sytuacjach czytałem, mnie nastoletnia JETTA II (ponad 10 lat temu) też brała mniej po przejściu z minerala na semi.
-
Tical
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
- Lokalizacja: GMB
-
Kontakt:
Post
autor: Tical » sob lut 12, 2011 14:11
dimmer, narazie wrocilem do 10W40, zobacze jak to bedzie wygladac za >10k km.
Wczoraj obejrzelismy motor i z gory i z dolu i wszedzie sucho, jak do nastepnej wymiany bedzie wszystko ok to pomysle o syntetyku, fajnie by bylo.
-
dimmer
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
- Lokalizacja: małopolskie Tarnów
Post
autor: dimmer » ndz lut 13, 2011 02:21
Piasek pisze:i naddźwiękowy dopalacz fotonowy o napędzie plazmowym
no jak pracował jego kuzyn w salonie vw to moze i zrobili mu 140 tak mówił i ja gościowi wierze:)
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
-
xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: xxxGlaDxxx » ndz lut 13, 2011 15:44
dimmer, tak tak, samym programem mu 50 koni zrobili. Powiedz koledze że nic by za sobą nie widział jakby takie coś mu stworzyli
A silnik klęknąłby po 10tys km.
-
italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz lut 13, 2011 16:34
dimmer pisze:bez niczego kolega miał taką bore i wirusik na 140KM w salonie vw robiony,koszt ponad 1000 chyba po znajomości nawet tak to drożej,,
Panowie, to temat o olejach a nie mocach silnika
Z ALH suchym programem jeszcze nikt 140kM nie wykrzesał
Może Ci się pomyliło i kolega ma (AVG, AHF, ASV, ASK ) czyli 110kM wtedy samym programem i owszem 140kM jest realne.
Tical pisze:Tak, ALH to 90KM motor.
Lej z czystym sumieniem półsyntetyk lub syntetyk.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+
-
dimmer
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
- Lokalizacja: małopolskie Tarnów
Post
autor: dimmer » ndz lut 13, 2011 17:24
italiano_83 pisze:AVG, AHF, ASV, ASK ) czyli 110kM wtedy samym programem i owszem 140kM jest realne
dopytałem go jednak mi się popierniczyło to był asv// nie alh sorki za pisanie bredni.....ale oprócz programu miał wydech przelotowy do tego.
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
-
BiGi
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 20:32
Post
autor: BiGi » ndz lut 13, 2011 20:51
Witam !
Kupiłem Golfa IV 1.9 TDi 115km ze skrzynią 6 z 2000/2001 rok dokładnie nie wiem jaki to silnik ale chyba (AJM, AUY).
Pasuje wymienić olej i tu się zaczynają schody. Nie mam pojęcia co tam w tym momencie jest zalane.
Proszę doradźcie co mam za olej zakupić
-
maciej piast
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 18:26
Post
autor: maciej piast » ndz lut 13, 2011 21:32
Witaj wg mnie powinien być taki który spełnia norme dla tego silnika AJM czyli 505.01 może być mobil 3000 5w30,ja na takim śmigam i jes ok.
Pozdrawiam
-
munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: munior » ndz lut 13, 2011 21:35
BiGi pisze:Kupiłem Golfa IV 1.9 TDi 115km ze skrzynią 6 z 2000/2001 rok dokładnie nie wiem jaki to silnik ale chyba (AJM, AUY).
Pasuje wymienić olej i tu się zaczynają schody. Nie mam pojęcia co tam w tym momencie jest zalane.
Jak podniesiesz maskę
to masz na osłonie silnika koło korka wlewu oleju ,taki czerwony napis vw 505...i tak dalej ,wystarczy jak zakupisz olej spełniający w.w.specyfikację ,a co do marki ,to każdy leje co uważa ,ja osobiście leję valvoline
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
SMUTNYINDYK
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: SMUTNYINDYK » pn lut 14, 2011 01:40
Ale tu dziwne rzeczy się wypisuje? Przecież jest ogólnie przyjęte że zwłaszcza w silnikach diesla jakość oleju można poznać po tym, że im szybciej robi się czarny tym jest lepszy-chodzi o to, że ma lepsze własności płuczące. Co do silników z turbinami VNT[n.p. ALH] to powinny raczej zawsze jeździć na olejach 5W-.....bo chodzi o łatwiejszą pracę turbiny-ciut rzadszy syntetyk 5W-... daje lepszy film olejowy przy ogromnej prędkości obr. turbiny.
SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].
-
riggs
- Użytkownik
- Posty: 498
- Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: riggs » pn lut 14, 2011 10:58
BiGi olej spełniający normę VW 505.01 , marka bez znaczenia, chyba że masz jakieś preferencje co do marki to już zależy od ciebie. Można polecić w sumie każdy olej spełniający tę normę czy to polski czy nie polski.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości