Problem z rozrzadem 1.9 D

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: Michał_1977 » sob lut 12, 2011 15:14

goliatm pisze:jesli jest zly kat ustawiony to te tykotaanie bedzie na wszystkich wtryskiwaczach czy nie koniecznie?
Na wszystkich.Silnik twardziej pracuje.Mowa oczywiście o za wczesnym wtrysku :bajer:
goliatm pisze: bo bzmi jakby tylko w jednej komorze tloka walilo
Jeżeli z wtryskiwacza wali jak z kaczki,to wcale dziwne :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

goliatm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 11, 2011 20:07

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: goliatm » ndz lut 13, 2011 00:59

wiec sadzis, ze bylby to zbieg okolicznosci,jesli wymienilem wszystkie wtryskiwacze (na uzywane) i nadal jest slychac te same stukanie to znow z nastepnego wtryskiwaczu wali jak z "kaczki" na jednym cylindrze?

i jeszcze jedno,jak sie podlancza lampe stroboskopowa i jak ten kat sie nia sprawdza?
Ostatnio zmieniony ndz lut 13, 2011 11:39 przez goliatm, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 13, 2011 09:53

Niewykluczone,ale zasada jest taka,że w pierwszej kolejności diagnozuje się najprostsze sprawy,a dopiero później rozdziera silnik na czynniki pierwsze :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

goliatm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 11, 2011 20:07

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: goliatm » ndz lut 13, 2011 12:07

wiec jak z ta lampa strodoskopowa? nie wiem czy kolega przeczytal pytanie..
powtorze jeszcze raz,
jak takie nazedzie sie podlancza i jak sprawdza sie kat.



jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: jarciu_T4 » ndz lut 13, 2011 13:27

daj spokój tej lampie. ustaw tylko na znaki . zbij koło wałka pompe na blokade i poskładaj wsio ..



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 13, 2011 13:52

goliatm pisze:wiec jak z ta lampa strodoskopowa? nie wiem czy kolega przeczytal pytanie..
powtorze jeszcze raz,
jak takie nazedzie sie podlancza i jak sprawdza sie kat.
Lampa stroboskopowa ma bardzo podobną zasadę działania jak lampa do benzyniaków,tylko w dieslu podłącza się czujnik impulsów do przewodu ciśnieniowego przed pierwszym wtryskiwaczem,w lampie ustawia się wartość wyprzedzenia kąta wtrysku,następnie trzeba odpalić motor i mrugać światłem z lampy do otworu w skrzyni biegów.Gdy światło mrugnie w momencie,gdy znaki pokrywają się,to jest O.K,a jak się nie pokrywają,to trzeba ruszyć pompą w odpowiednią stronę w zależności,czy wtrysk jest przyspieszony,czy opóźniony.
W Twoim przypadku pompa jest mocowana "na stałe",a korekty kąta dokonuje się przez poluzowanie 3 śrub koła pasowego pompy i przestawienie go względem wałka :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

goliatm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 11, 2011 20:07

Re: Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: goliatm » ndz lut 13, 2011 17:04

jarciu_T4 pisze:daj spokój tej lampie. ustaw tylko na znaki . zbij koło wałka pompe na blokade i poskładaj wsio ..
no coz i tez tak zrobilem ,wlosanie zachodze w glowe. ustawiam wszyscutko na znaki,wszystkie sie idealnie pokrywaja, skarecam napinacz,paseczek jest bardzo ladnie napiet,odpalam motor i dziawla wszystko idealnie- nie kopci nie stuka,do czasu kiedy przygazuje, zaraz cos waerczy silnik telebocze sie . po zgaszeniu silnika zawsze odkrywam ze zbnak na kole cofa sie jakby o dwa zeby w strone chlodnicy. "???????????" i co to takiego sie tam dzieje?

Zakupilem ta lampe lecz chyba do benzyny-na instrukcj jest napisane ze sie podlancza do kabla od cefi (czy cos) idacy do swiecy. wiec do dizla nmie bedzie pasowac?



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: ciachotdi » ndz lut 13, 2011 20:15

goliatm pisze:do czasu kiedy przygazuje, zaraz cos waerczy silnik telebocze sie .
CZYZBY OZNAKI zerwanego klina na wale???



goliatm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 11, 2011 20:07

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: goliatm » ndz lut 13, 2011 21:37

czy to moze bys zerwany klin??



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 13, 2011 22:06

ciacho840 pisze:CZYZBY OZNAKI zerwanego klina na wale???
Niestety,to chyba będzie to... :-(
goliatm pisze: po zgaszeniu silnika zawsze odkrywam ze zbnak na kole cofa sie jakby o dwa zeby w strone chlodnicy.
Już go nie odpalaj,tylko zdzieraj koło na wale.
goliatm pisze:Zakupilem ta lampe lecz chyba do benzyny-na instrukcj jest napisane ze sie podlancza do kabla od cefi (czy cos) idacy do swiecy. wiec do dizla nmie bedzie pasowac?
Nie będzie.Trzeba było pisać,że chcesz kupić,to wytłumaczyłbym Ci jaką Ci potrzeba :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

goliatm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 11, 2011 20:07

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: goliatm » ndz lut 13, 2011 23:43

to i tak mi wytlumacz bo bede chcial tamta lampe oddac i zakupic do dizla.

jesli zedre kolo na wale to co dalej? tak logicznie myslac to wal tez mogl sie uszkodzic przez ten klin,czy szybciej kolo do wymiany? czy lepiej caly silnik wymienic?

No i jeszcze jedno, jesli auto kopci to beda to szybciej wtryski czy rozrzad?



jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: jarciu_T4 » pn lut 14, 2011 00:56

odkręć koło i zobaczysz . wał pewnie też bedzie uszkodzony pasowało by go z lekka przefrezować.. co i jak znajdziesz na forum... najpierw rozwikłaj sprawe z rozrządem dopiero zajmiemy się resztą... jeżeli nie miałeś zadnych problemów z biciem koła pasowego możesz zaryzykować zamontowanie nowego koła + nowa śróba + loktite polecam części z ASO koło około 100pln ale bez porównania z zamiennikami



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: Michał_1977 » pn lut 14, 2011 08:14

goliatm pisze:tak logicznie myslac to wal tez mogl sie uszkodzic przez ten klin,czy szybciej kolo do wymiany?
Logicznie myśląc,to trzeba to sprawdzić,a później dumać :bajer:
goliatm pisze:jesli auto kopci to beda to szybciej wtryski czy rozrzad?
Może być to i to,ale jak piszesz,że takie jaja z rozrządem,to najpierw bierz się za to.

Tutaj masz lampy do diesla http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... gory=28414" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem ile dałeś za tą do benzyniaków,ale te są droższe chyba 5 razy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

goliatm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 11, 2011 20:07

Problem z rozrzadem 1.9 D

Post autor: goliatm » pn lut 14, 2011 19:29

w ogole to ja mieszkam w angli wiec robie zakupy tutaj, za lampe do dizla dalem 40funtow,
poinformuje was jak co i jak z moim motorem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości