Mój "oil catch tank"
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Mój "oil catch tank"
Popatrz kolego na forum Octavii. Tam jeden kolega użył takie separatora to zrobienia Oil-catcha...
Jak dla mnie pomysł niezły, ale skoro inżynierowie od Lublina stworzyli dobry patent to nie ma co kombinować
Jak dla mnie pomysł niezły, ale skoro inżynierowie od Lublina stworzyli dobry patent to nie ma co kombinować
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Mój "oil catch tank"
Ja mam pusta butelke po gazowanym zywcu, podziurawiona, w nia wrzucony waz olejoodporny i na sam spod puszczony, w strone sciany grodziowej, na koncu tylko aby butelka nie spadla jest zacisnieta metalowa opaska.
Re: Mój "oil catch tank"
A nieee no skoro rozbieralny to pomysł genialny....ale jednak w dalszym ciągu taki sobie...manior15 pisze:czemu taki sobie? skoro zadaniem tego filterka jest oczyszczać sprężone powietrze z wody i oleju?filterek jest rozbieralny także jak by co to można go w środku wyczyścić, z jednej strony wężyk od odmy a drugi powrót do dolotu.
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
Re: Mój "oil catch tank"
miałem tak, w zimę jak w zimę, ale w lato nie dało rady jeździć po mieście tak waliło olejem w samochodzie
Re: Mój "oil catch tank"
Takie uroki obiegu otwartegoBaryla pisze:miałem tak, w zimę jak w zimę, ale w lato nie dało rady jeździć po mieście tak waliło olejem w samochodzie
Mój "oil catch tank"
estetyka tez się liczy, ja raczej nie chciał bym mieć plastikowej butelki gdzieś w komorze silnika
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Mój "oil catch tank"
ja jej nawet nie widze, musze dobrze sie zanurzyc aby ja dostrzec, waz jest dlugi a wiec i butelka jest schowana gleboko, a dziurki ma dlatego, ze rzekomo dobrze jest aby byla ona "przewiewna".
Mój "oil catch tank"
jeszcze z tym patentem z butelką trzeba uważać na to żeby wąż nie siedział na dnie butelki Bo mi w zeszłym roku zamarzło i bagnetem wypluł 1,5l oleju.
Mój "oil catch tank"
OCT mam i ja układ zamknięty
Założenie było takie, żeby było minimum węża i minimum widoczności - sam pojemnik trzeba będzie jeszcze przemalować
Założenie było takie, żeby było minimum węża i minimum widoczności - sam pojemnik trzeba będzie jeszcze przemalować
-
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
- Lokalizacja: Gliwice
Mój "oil catch tank"
No panowie wszystko ok tyle ze wlasnie ten oil catch tank powinien byc jako uklad zamkniety tak jak np. powyzej u kolegi Shmatan .A to dla tego ze caly uklad olejowy w silniku powinien byc szczelnie zamkniety aby nie lapac wilgoci.Tak wiec puszczanie odpowietrzenia z COT luzno do atmosfery zamiast spowrotem do dolotu bedzie powodowalo szybkie tracenie swoich wlasciwosci przez olej.
Poczytajcie na necie o przechowywaniu oleju silnikowego ze jesli zostawiamy w napoczetej bance olej na dolewke to powinna ona byc dokladnie i szczelnie zamknieta.Sa to zalecenia producentow olei i maja swoje podstawy.
Reasumując oil catch tank zdaje egzamin i jest bardzo pozyteczny zwlaszcza ze dzieki niemu olej nie zapieka kierownic w turbinie osiadajac na jej goracych czesciach.Trzeba go tylko tak zamontowac aby byl obiegiem zamkietym tak by uklad olejowy nie mial stycznosci z atmosfera i nie lapal wilgoci w niej zawartej.
Poczytajcie na necie o przechowywaniu oleju silnikowego ze jesli zostawiamy w napoczetej bance olej na dolewke to powinna ona byc dokladnie i szczelnie zamknieta.Sa to zalecenia producentow olei i maja swoje podstawy.
Reasumując oil catch tank zdaje egzamin i jest bardzo pozyteczny zwlaszcza ze dzieki niemu olej nie zapieka kierownic w turbinie osiadajac na jej goracych czesciach.Trzeba go tylko tak zamontowac aby byl obiegiem zamkietym tak by uklad olejowy nie mial stycznosci z atmosfera i nie lapal wilgoci w niej zawartej.
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
- Lokalizacja: warszawa
Mój "oil catch tank"
Mnie w samochodzie C-MAX na skutek złego wywalenia odmy pod auto w zeszłym roku zamarzła końcówka i wywaliło olej bagnetem, spadło natychmiast ciśnienie smarowania i turbina rozsypała się w drobny mak. Teraz mam w samochodach[ C-MAX i BEETLE 1.9 TDI ALH] założone w układzie zamkniętym separatory oleju od samochodu LUBLIN, które są wierną kopią separatorów z LAND ROOVERA i są b. tanie w stosunku do tych z ALLEGRO bo 40 zl sztuka.Są to urządzenia profesjonalnie zrobione, działają na zasadzie zawirowania par oleju i wytrącania się ich na ściankach i spływaniu w dół.
SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].
Re: Mój "oil catch tank"
SMUTNYINDYK pisze:Mnie w samochodzie C-MAX na skutek złego wywalenia odmy pod auto w zeszłym roku zamarzła końcówka i wywaliło olej bagnetem, spadło natychmiast ciśnienie smarowania i turbina rozsypała się w drobny mak. Teraz mam w samochodach[ C-MAX i BEETLE 1.9 TDI ALH] założone w układzie zamkniętym separatory oleju od samochodu LUBLIN, które są wierną kopią separatorów z LAND ROOVERA i są b. tanie w stosunku do tych z ALLEGRO bo 40 zl sztuka.Są to urządzenia profesjonalnie zrobione, działają na zasadzie zawirowania par oleju i wytrącania się ich na ściankach i spływaniu w dół.
Czy mógłbys opisać jak podłączyłeś separator. Są w nim trzy wyprowadzenia dolne 12 mm - wiadomo spust wyłapanego oleju. Dwa pozostałe (20mm) jeden wyżej od drugiego - jak je podłączyłeś? Dzięki z góry za odpowiedż.
Pozdr
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
- Lokalizacja: warszawa
Mój "oil catch tank"
Ten z niebieskim oringiem to jest zasysanie z klawiatury , a ten dłuższy[jakby powyżej] do rury dolotowej turbo, a dół wiadomo do jakiegoś przezroczystego zbiorniczka. Ja użyłem jako tych grubszych przewodów kawałków rury spustowej od pralki automatycznej bo jest termo i olejoodporna, a poza tym doskonale się zagina bez załamań.Należy starać się to robić jak najkrótszymi odcinkami całość umiejscowić jak najbliżej długo stygnących elementów silnika, aby syf spłynął w dół tym węższym dzióbkiem. Wprawdzie nie najlepsze fotki zamieściłem na forum FORD CLUB POLSKA w dziale diesel p.t. OLEJ W TURBINIE 1.6 TDCI. Warto poczytać całość.
SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].
Re: Mój "oil catch tank"
SMUTNYINDYK pisze:Ten z niebieskim oringiem to jest zasysanie z klawiatury , a ten dłuższy[jakby powyżej] do rury dolotowej turbo, a dół wiadomo do jakiegoś przezroczystego zbiorniczka. Ja użyłem jako tych grubszych przewodów kawałków rury spustowej od pralki automatycznej bo jest termo i olejoodporna, a poza tym doskonale się zagina bez załamań.Należy starać się to robić jak najkrótszymi odcinkami całość umiejscowić jak najbliżej długo stygnących elementów silnika, aby syf spłynął w dół tym węższym dzióbkiem. Wprawdzie nie najlepsze fotki zamieściłem na forum FORD CLUB POLSKA w dziale diesel p.t. OLEJ W TURBINIE 1.6 TDCI. Warto poczytać całość.
Dzięki. Jak możesz podaj link do twojego posta na forum forda.
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości