Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
EDS i ASR mają podobny schemat działania także obydwa systemy powodują niemal to samo działanie czyli przyhamowanie koła obracającego się z wiekszą prędkością niż drugie z tym że ASR jest bardziej rozbudowany gdyż może ingerować w parametry silnika, także myślę że problem hałasu jest to ogarnięcia
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca
Rozumiem że w czwórce nie ma przegubów a auto jedzie tylko dzieki komputerowi który napędza koła za pomocą dwóch zwinnych murzynów ? Proponuje żeby kolega nagrał jakiś filmik, albo coś co przybliżyłoby nam rozwiązanie problemu bo tak to mozemy gdybać i wróżyć z fusów do jutra.bongo pisze:To nie stara,poczciwa dwójka niestety Bez podtekstów oczywiście,sam miałem dwie dwójki
U mnie przy ASR też tak szarpie czasem i chrobocze.Nie wiem jak EDS,ale mi ASR działa chyba cały czas,jak wjechałem w duuupną kałuże przy setce,to od razu interweniował.Ogólnie dobra rzecz,szczególnie jak żona jezdzi,a do szaleństw można wyłączyć.
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
Nie trzeba nagrywać filmiku,wystarczy popatrzeć,czy podczas chrobotania miga kontrolka na w zegarachxxxGlaDxxx pisze:Proponuje żeby kolega nagrał jakiś filmik,
Ale ja się nie znam
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
Hmmm, ja z góry założyłem że nie miga, bo skoro by migała to chyba nie byłoby sensu zakładania takiego tematu ? Może ja też się nie znam haha.
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
ja4rqu,
jesteś w błędzie.
obydwa układy mają zapobiegać utracie trakcji przy ruszaniu ale zgoła inaczej działają.
ASR ingeruje w moc silnika.
np gdy próbujesz szybko z miejsca ruszyć to gdy nagle obydwa koła napędowe stracą przyczepnośc lub tylko nawet jedno z nich komputer sterujący układem widzi różnicę w prędkości kół przednich i tylnych. wtedy albo przymyka przepustnicę ( silniki ZI ) lub zmniejsza dawkowanie paliwa ( silniki ZS )
za to EDS to "elektroniczna " blokada mechanizmu różnicowego.
Sterownik tego układu PORÓWNUJE prędkości TYLKO I WYŁĄCZNIE KÓŁ NAPĘDOWYCH jeśli widzi że jedno kręci się szybciej np przy próbie ruszenia pod górę kiedy jedno koło stoi na lodzie, to gdy różnica prędkości przekroczy zaprogramowany próg wtedy sterownik powoduje zaciśnięcie hamulca na kole które utraciło właśnie przyczepność.
ASR może być powiązany z układem ABS'u i EDS'u ale może występować osobno i przy nieobecności pozostałych.
za to EDS występuje tylko i wyłącznie w połączeniu z ABS'em.
najczęściej jest on wbudowany właśnie w ABS a jest to raczej tylko dodatkowe oprogramowanie sterownika ABS
ja4rqu pisze:EDS i ASR mają podobny schemat działania także obydwa systemy powodują niemal to samo działanie czyli przyhamowanie koła
jesteś w błędzie.
obydwa układy mają zapobiegać utracie trakcji przy ruszaniu ale zgoła inaczej działają.
ASR ingeruje w moc silnika.
np gdy próbujesz szybko z miejsca ruszyć to gdy nagle obydwa koła napędowe stracą przyczepnośc lub tylko nawet jedno z nich komputer sterujący układem widzi różnicę w prędkości kół przednich i tylnych. wtedy albo przymyka przepustnicę ( silniki ZI ) lub zmniejsza dawkowanie paliwa ( silniki ZS )
za to EDS to "elektroniczna " blokada mechanizmu różnicowego.
Sterownik tego układu PORÓWNUJE prędkości TYLKO I WYŁĄCZNIE KÓŁ NAPĘDOWYCH jeśli widzi że jedno kręci się szybciej np przy próbie ruszenia pod górę kiedy jedno koło stoi na lodzie, to gdy różnica prędkości przekroczy zaprogramowany próg wtedy sterownik powoduje zaciśnięcie hamulca na kole które utraciło właśnie przyczepność.
ASR może być powiązany z układem ABS'u i EDS'u ale może występować osobno i przy nieobecności pozostałych.
za to EDS występuje tylko i wyłącznie w połączeniu z ABS'em.
najczęściej jest on wbudowany właśnie w ABS a jest to raczej tylko dodatkowe oprogramowanie sterownika ABS
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
dafr, najzwyczajniej uruchamia Ci się EDS. Jak działa, to już koledzy wyżej opisali.
Jeśli chodzi o ASR, przy zadziałaniu tego systemu nie ma żadnych chrobotań ani zgrzytów jak w przypadku EDS-u czy ESP. Działa on na zasadzie ograniczenia obrotów silnika, żeby koła tak szybko nie zrywały przyczepności..jednak nie powoduje on przyhamowywania szybciej obracających się kół.. za to odpowiada właśnie EDS.
Jeśli chodzi o ASR, przy zadziałaniu tego systemu nie ma żadnych chrobotań ani zgrzytów jak w przypadku EDS-u czy ESP. Działa on na zasadzie ograniczenia obrotów silnika, żeby koła tak szybko nie zrywały przyczepności..jednak nie powoduje on przyhamowywania szybciej obracających się kół.. za to odpowiada właśnie EDS.
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
ale zarówno jeden i drugi system zapobiega buksowaniu kół o to mi chodziło. Nie bawiłem się w nowinki techniczne tylko po prostu napisałem według mojej skromnej wiedzy ogólnie na czym to polega . Napisałem tam również że ASR ingeruje w silnik.
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
Dobrze, ale wracając do pytania autora to przy 1500obr/min na 2 biegu i depnięciu w palnik powinien świszcześć ASR czyli ECU tnie dawke i auto po prostu przestaje buksować i łapie jakby takiego muła ale przyspiesza miarowo (załóżmy że jedziemy po lodzie). Więc wnioskując, w takim przypadku raczej nie powinien odzywać się EDS ? No chyba że jedno koło było na przyczepnym, a drugie na lodzie, to wtedy EDS przyhamowuje koło na lodzie i stąd te chrobotania? Dobrze rozumuje?
- czarodziej6969
- Gadatliwa bestia
- Posty: 691
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
w kolko to samo heh tylko eds wydaje zgrzyt, chrobotanie etc.
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
Tak jak ktoś już wcześniej napisał, EDS działa tylko do pewnej ustalonej prędkościxxxGlaDxxx pisze:No chyba że jedno koło było na przyczepnym, a drugie na lodzie, to wtedy EDS przyhamowuje koło na lodzie i stąd te chrobotania? Dobrze rozumuje?
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
EnJoy, no wiadomo, przecież przy 70km/h nie przyhamuje ci koła bo auto wpadłoby w poślizg Czyli jak dla mnie wyjaśnione wszystko, temat do zamknięcia.
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
A może autor tematu chciałby jeszcze coś napisać?xxxGlaDxxx pisze:Czyli jak dla mnie wyjaśnione wszystko, temat do zamknięcia.
Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca ???
Z tego co gdzieś wyczytałem,ale nie pamiętam gdzie ,EDS działa do30km/h. U mnie też chrobocze przy ruszaniu.
Mój Tatusiobus ALH seria 97,5 KM & 210,6 Nm soft by Tune UP Gdańsk 120,1 KM & 280,2 Nm / był -sentyment pozostał / teraz Mondeo IV 140 KM TDCI
Re: Szarpanie(dziwny zgrzyt)przy szybkim ruszaniu z miejsca
dziękuję za liczne odpowiedzi, sprawa została rozwiązana jednak był to EDS, tak przynajmniej twierdzą mechanicy z serwisu VW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 165 gości