Głośna praca silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Głośna praca silnika.
Szczególnie na wolnych obrotach. Wydaje się jakby hałas dobiegał z rozrządu. Co to może być? Do wymiany popychacze, czy jeszcze coś innego?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Głośna praca silnika.
No z takim szczegółowym opisem to na 100% uda się zdiagnozować przyczynę głośnej pracydziechu pisze:Co to może być?
Jaki to rodzaj dźwięku metaliczny, głuchy skąd dobiega, kiedy, nasila się wraz z obrotami silnika, cichnie po chwil ?
Jakieś nagranie pracy silnika może wrzucisz, jaki to silnik TDI ? Oznaczenie moc, kąt wtrysku sprawdzony ?
Więcej informacji ...
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Głośna praca silnika.
Głównie na wolnych obrotach, w czasie jazdy raczej wszystko jest ok. Dzwiek raczej metaliczny, jakby sie coś tłukło w rozrządzie, jakby coś luźnego itp. Nie jest cały czas jednakowy, ale nasila sie, cichnie, znowu nasila - nie ma reguły. Może np. zmieniać się co 2 sek, albo co 2 min. Silnik 1Z.
Re: Głośna praca silnika.
A napinacz Ci nie podskakuje czasami? moze to on robi taki hałas przez zużyte sprzegiełko na alternatorze? Mi w golfie afn dzwoniły własnie szklanki stało sie tak po zmianie olej z mobila na castrol...ponownie zalałem mobila i bylo wszystko wrociło do normy.
był Golf III GT TDI 110km AFN
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Głośna praca silnika.
Napinacz (chodzi o ten przy alternatorze, nie pasku rozrządu) podskakuje. Może być przyczyną hałasu? Wymienia sie go, czy reguluje?
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Głośna praca silnika.
Ten napinacz może być źródłem hałasu, jeżeli jest niesprawny wówczas pasek nie jest wystarczająco napięty i z układu pasowego dochodzi hałas i wibracje. Napinacz ten wymieniasz. Warto też sprawdzić jak wygląda łapa napinacza i tulejki tej łapy, czy czasem nie są wytarte i nie występuję luz pomiedzy łapą a tulejkami. Sprawdź też rolkę prowadzącą pasek czy łożysko nie jest zużyte w niej.dziechu pisze:Napinacz (chodzi o ten przy alternatorze, nie pasku rozrządu) podskakuje. Może być przyczyną hałasu? Wymienia sie go, czy reguluje?
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Głośna praca silnika.
Tzn. co wymienić? Przy pasku jest rolka chyba z łożyskiem - to wymienić? Potem jest ramię/dźwignia no i u góry chyba coś ze sprężyną (to nazywacie napinaczem? bo myślałem że chodzi o tą rolkę).
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Głośna praca silnika.
Napinacz masz po przeciwnej stronie alternatora, na końcu tej czarnej łapy jest przykręcony. Jest albo stalowy (malowany na czarno) albo aluminiowy. Czerwoną strzałką zaznaczyłeś rolkę paska wielorowkowego, żółtą łapę napinacza, a tu gdzie jest ta trzecia strzałka to jest pod tą czarną uszczelką gumowa tulejka łapy wciśnięta w podstawę alternatora. Po przeciwnej stronie jest taka sama uszczelka z tulejką i napinacz na samym końcu.
Głośna praca silnika.
kolego nie wymienaj napinacza to na 100% wina sprzegiełka alternatora.. przerabiałem ten temat. Wymieniłem napinacz, dalej skakalo - 2 paski poszły sie j*butać. Wymien najpierw to zanim polecisz na pare stówek jak to zrobilem ja hehe. Z tego co sie orientuje to na allegro koles wystawia oryginalne INA za 100zl , musisz poszukac
był Golf III GT TDI 110km AFN
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ
Głośna praca silnika.
sprawdź jeszcze ile masz rowkow na pasku micro. ale to powinno byc to : http://allegro.pl/sprzegielko-alternato ... 58714.html" onclick="window.open(this.href);return false;
był Golf III GT TDI 110km AFN
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Głośna praca silnika.
Jeszcze zauważyłem, że obciążenie silnika, np. włączenie świateł zmniejsza hałas.
A kąt pocz. wtrysku, da sie sprawdzić VAGiem? Jest to ten TDI Timing? Bo ten punkt chodzi mi cały czas koło środkowej linii, czyli chyba jest ok?
A kąt pocz. wtrysku, da sie sprawdzić VAGiem? Jest to ten TDI Timing? Bo ten punkt chodzi mi cały czas koło środkowej linii, czyli chyba jest ok?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości