wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ed1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 14, 2011 13:10

wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: ed1979 » ndz sty 16, 2011 00:43

dzięki
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32302.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32303.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32304.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32305.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 008,008 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32306.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32307.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32308.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 011,011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32309.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32310.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 000,000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32311.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 003,003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32312.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Logowałem dziś jeszcze raz do 010 i 011, zauważyłem że te wychylenia zarówno w 010 MAF jak i 011 ciś. doł. wykazują odchyłki zawsze na początku logowania - a logowałem sam i zapis rozpoczynałe w momencie depnięcia na gaz, czyli dla przykładu jade 2000rpm daje do dechy i w tym momencie zapis. Wydaje mi się że te odchyłki są reakcją na gwałtowne wciśnięcie pedału, trwają one około sekundy i raczej nie jest to bardzo długi czas reakcji jak na auto cywilne???

http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32386.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32387.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeżeli chodzi o płynność wchodzenia na obroty to zauważyłem związek z korekcją dawki paliwa, robiłem to w adaptacjach w 001 i005 dałem na max bo przy dłuższym postoju w ujemnych temp, auto jakby mało paliwa dostawało, zaw. zwr. wstawiałem nowe na zas. i powr. ale to nie pomogło, dopiero te dawki dały niewielką poprawę. Ale dziś dla sprawdzenie dałem na 32768 i okazało się że silnik płynniej reaguje na dodanie gazu, zaznaczam płynniej nie żwawiej, ale schodzi z obrotów ciągle tak samo.
Jak będe miał trochę czasu to przetestuję wpływ kąta początku wtrysku na reakcję silnika do góry i w dół, ale cały czas jestem otwarty na sugestie, podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 22:31 przez ed1979, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: Łuki_79 » ndz sty 16, 2011 01:13

ed1979, sprawdz jak pracuje sztanga na zgaszonym silniku,czy nie czuć zacinania przy wciskaniu jej do gruszki i w czasie jej wysuwania się z gruszki


Obrazek

Awatar użytkownika
gatokane
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob paź 31, 2009 22:37
Lokalizacja: Przemysl

wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: gatokane » ndz sty 16, 2011 01:31

Do sprawdzenia czujnik G2/G62 do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonaj dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

Jeżeli robiłeś logi na rozgrzanym silniku to temp. jest za mała(dobrze około 80st C)u ciebie 66 st. C czyli termostat do sprawdzenia ,zrób te logi.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: damcio151 » ndz sty 16, 2011 10:44

gatokane pisze:Do sprawdzenia czujnik G2/G62 do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonaj dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

Jeżeli robiłeś logi na rozgrzanym silniku to temp. jest za mała(dobrze około 80st C)u ciebie 66 st. C czyli termostat do sprawdzenia ,zrób te logi.
nie prowadzaj ludzi w błąd .... gdzie Ty widzisz 66st ? patrzysz na temp paliwa, a mówisz, ze to temp. płynu ...
ed1979, niestety zrób raz jeszcze log 008+011 , nie osobno, a razem te dwie grupy i od 1200obr ... trzeba to zobaczyć, aby ocenić drożność katalizatora
reszta OK



Awatar użytkownika
gatokane
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob paź 31, 2009 22:37
Lokalizacja: Przemysl

wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: gatokane » ndz sty 16, 2011 12:39

Może trochę uśredniłem tą temp. bo dokładnie to od 65-69st. C jest na logu i te dodtkowe zaproponowane logi nie zaszkodzą, a będziemy wiedzieć jak spisuje się termostat i opisany wcześniej czujnik. Kto patrzy na temp. paliwa ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: damcio151 » ndz sty 16, 2011 13:22

gatokane pisze:Może trochę uśredniłem tą temp. bo dokładnie to od 65-69st. C jest na logu i te dodtkowe zaproponowane logi nie zaszkodzą, a będziemy wiedzieć jak spisuje się termostat i opisany wcześniej czujnik. Kto patrzy na temp. paliwa ?
Na prawdę nie wiem gdzie Ty widzisz te 6x st. ?
Czy to w logu 001, czy 007 widać ładne 90st.
Jedyna 6xst. to temp. paliwa



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: Łuki_79 » ndz sty 16, 2011 13:39

gatokane, temperatura z czujnika G62 w grupie 001 jak i 007 jest w polu 4


Obrazek

ed1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 14, 2011 13:10

Re: wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: ed1979 » pn sty 17, 2011 08:56

Łuki_79 pisze:ed1979, sprawdz jak pracuje sztanga na zgaszonym silniku,czy nie czuć zacinania przy wciskaniu jej do gruszki i w czasie jej wysuwania się z gruszki
sprawdzałem przy wymianie rozrządu i bylo ok, sprawdzić jeszcze raz może nie zaszkodzi



ed1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 14, 2011 13:10

Re: wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: ed1979 » pn sty 17, 2011 08:58

damcio151 pisze:
gatokane pisze:Do sprawdzenia czujnik G2/G62 do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonaj dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

Jeżeli robiłeś logi na rozgrzanym silniku to temp. jest za mała(dobrze około 80st C)u ciebie 66 st. C czyli termostat do sprawdzenia ,zrób te logi.
nie prowadzaj ludzi w błąd .... gdzie Ty widzisz 66st ? patrzysz na temp paliwa, a mówisz, ze to temp. płynu ...
ed1979, niestety zrób raz jeszcze log 008+011 , nie osobno, a razem te dwie grupy i od 1200obr ... trzeba to zobaczyć, aby ocenić drożność katalizatora
reszta OK
dobra zrobie jakoś w tym tygodniu i pociągne od 1200



ed1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 14, 2011 13:10

wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: ed1979 » pn sty 17, 2011 09:04

troche się wczoraj zagapiłem i edydowałem post z poprzedniej strony więc nie wiem czy widzieliście co tam nabazgrałem, a mianowicie:


Logowałem dziś jeszcze raz do 010 i 011, zauważyłem że te wychylenia zarówno w 010 MAF jak i 011 ciś. doł. wykazują odchyłki zawsze na początku logowania - a logowałem sam i zapis rozpoczynałe w momencie depnięcia na gaz, czyli dla przykładu jade 2000rpm daje do dechy i w tym momencie zapis. Wydaje mi się że te odchyłki są reakcją na gwałtowne wciśnięcie pedału, trwają one około sekundy i raczej nie jest to bardzo długi czas reakcji jak na auto cywilne???

http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32386.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32387.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeżeli chodzi o płynność wchodzenia na obroty to zauważyłem związek z korekcją dawki paliwa, robiłem to w adaptacjach w 001 i005 dałem na max bo przy dłuższym postoju w ujemnych temp, auto jakby mało paliwa dostawało, zaw. zwr. wstawiałem nowe na zas. i powr. ale to nie pomogło, dopiero te dawki dały niewielką poprawę. Ale dziś dla sprawdzenie dałem na 32768 i okazało się że silnik płynniej reaguje na dodanie gazu, zaznaczam płynniej nie żwawiej, ale schodzi z obrotów ciągle tak samo.
Jak będe miał trochę czasu to przetestuję wpływ kąta początku wtrysku na reakcję silnika do góry i w dół, ale cały czas jestem otwarty na sugestie, podpowiedzi.

Tak czy siak mam zamiar zrobić 008 + 011 jeszcze raz.
Pozdrawiam

mam 008+011
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32561.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32562.html" onclick="window.open(this.href);return false;
???



ed1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 14, 2011 13:10

wolno schodzi/wchodzi z obrotów, pijak i muli

Post autor: ed1979 » pn lut 07, 2011 11:50

jest tak:
1.EGR wyczyszczony, termostat nie domykał - wymieniony, klapa gaszenia działa poprawnie, spalanie spadło.

2. Korekta rozrządu około 1 na plus - silnik lepiej/płynniej reaguje na gaz, korekta na minus - drgania silnika przy dodawaniu gazu. Ostateczne ustawiłem na 0 ponieważ silnik dostawał sporo powietrza z paliwem - zaciągało przy podgrzewaczu w filtrze i to było przyczyną drgań silnika przy dodawaniu gazu. Jak korekta była na plus to spadało spalanie na jałowym i stąd też te powietrze nie utrudniało tak prawidłowej pracy silnika. Teraz silnik reaguje poprawnie.

3. Jeżeli chodzi o prędkość opadania obrotów, to tu nie zauważyłem żadnych związków z czynnościami jw., katalizator po obstukaniu wydaje się być ok, ten temat sobie odpuszczam.

Jeżeli nie macie uwag, to możemy temat zamknąć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości