Problem z 2.0 TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z 2.0 TDI
Witam, mam problem z silnikiem (tak myślę) 2.0 TDI przebieg: 108000 km w VW Toran 2008.
Na początku dodam że samochód ma zmodyfikowany program co daje 185hp.
Problem polega na tym że auto rano na zimnym silniku uruchamia się dosyć szybko, ale po starcie jakieś 3 do 5 sekund pracuje nie równo i pojawia się biały dym z wydechu.
Druga sprawa jest tego typu że od kilku miesięcy kiedy samochód dostanie trochę więcej od mojej nie lekkiej nogi, pojawia się problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku po krótkim postoju (do 15-20 min), a ostatnio auto kilka razy zgasło po zatrzymaniu się np. na światłach i nie chce odpalić (tzn. rozrusznik kręcił bez efektu), po 20-30 odpala po długim kręceniu rozrusznikiem bardzo powoli. Podłączyłem auto pod komputer który nie wykazał żadnych błędów, pompowtryski w normie (czyszczone 15000 km wcześniej), po konsultacji z kilkoma mechanikami wyczyściłem zawór AGR, sprawdziłem rozrusznik (był ok), turbina sucha, intercooler czysty, wymieniłem pompę paliwa i nadal nie widać poprawy.
Proszę o pomoc
Na początku dodam że samochód ma zmodyfikowany program co daje 185hp.
Problem polega na tym że auto rano na zimnym silniku uruchamia się dosyć szybko, ale po starcie jakieś 3 do 5 sekund pracuje nie równo i pojawia się biały dym z wydechu.
Druga sprawa jest tego typu że od kilku miesięcy kiedy samochód dostanie trochę więcej od mojej nie lekkiej nogi, pojawia się problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku po krótkim postoju (do 15-20 min), a ostatnio auto kilka razy zgasło po zatrzymaniu się np. na światłach i nie chce odpalić (tzn. rozrusznik kręcił bez efektu), po 20-30 odpala po długim kręceniu rozrusznikiem bardzo powoli. Podłączyłem auto pod komputer który nie wykazał żadnych błędów, pompowtryski w normie (czyszczone 15000 km wcześniej), po konsultacji z kilkoma mechanikami wyczyściłem zawór AGR, sprawdziłem rozrusznik (był ok), turbina sucha, intercooler czysty, wymieniłem pompę paliwa i nadal nie widać poprawy.
Proszę o pomoc
- seba198666
- Gadatliwa bestia
- Posty: 703
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Problem z 2.0 TDI
sprawdź świece żarowe pewnie nie wszystkie grzejąZigi B. pisze: ale po starcie jakieś 3 do 5 sekund pracuje nie równo i pojawia się biały dym z wydechu.
seba
Problem z 2.0 TDI
"sprawdź świece żarowe pewnie nie wszystkie grzeją "-jeszcze mu napisz jak sie sprawdza, tzn. gdzie są.
Egr zaślep ale to będzie raczej zapowietrzanie ukł. paliwowego-może kompresja w paliwo, raczej ciężka sprawa
pompa w baku sprawdzona?
Egr zaślep ale to będzie raczej zapowietrzanie ukł. paliwowego-może kompresja w paliwo, raczej ciężka sprawa
pompa w baku sprawdzona?
Ostatnio zmieniony wt lut 01, 2011 21:43 przez Tommi029, łącznie zmieniany 1 raz.
- seba198666
- Gadatliwa bestia
- Posty: 703
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Problem z 2.0 TDI
a prosze bardzo juz pisze . w tym samochodzie jest ciezka sprawa niestety bo świece żarowe są pod pokrywą głowicyTommi029 pisze:-jeszcze mu napisz jak sie sprawdza, tzn. gdzie są.
seba
Problem z 2.0 TDI
Problem nie dotyczy tylko zimy (odnośnie odpalania),tak naprawdę zaczeło się wszystko w 2009 roku w lato prz przebiegu jakieś 40 tyś, przejeżdziłem do lutego zeszłego roku, kiedy poleciał mi zawór (uszczypnięty) i wypaliło tłok, auto na gwarancji było i ASO wymieniło połowę silnika. Później było ok przez jakieś pół roku może krócej, dodam tylko że słyszę jeszcze jakieś dźwięki pod kolumną kierownicy ostatnio, jakiś stycznik czy coś ale nie wiem czy to ma coś wspólnego.
Pompę w zbiorniku wymieniłem na nową dwa dni temu, nic nie pomogło.
Pompę w zbiorniku wymieniłem na nową dwa dni temu, nic nie pomogło.
- seba198666
- Gadatliwa bestia
- Posty: 703
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Problem z 2.0 TDI
a to juz grubsza sprawa. musisz jechać do porządnego mechanika. a skąd jestes wogóle
seba
Problem z 2.0 TDI
Marki k/Wawy,
Byłem już u paru mechaników i nie dają rady szczególnie ci którzy polegają na komputerze, a on nie pokazuje żadnych błędów .
Byłem już u paru mechaników i nie dają rady szczególnie ci którzy polegają na komputerze, a on nie pokazuje żadnych błędów .
- seba198666
- Gadatliwa bestia
- Posty: 703
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Problem z 2.0 TDI
daleko masz do mnie. bo tu w okolicy jest taki gość co robi wszystko.naprawia takie rzeczy których nikt nie potrafi zrobić. sprzęt ma lepszy niz w serwisach. nie bierze drogo a samochodów ma jak na giełdzie do zrobienia
seba
Problem z 2.0 TDI
obawiam się że przez ten problem poleciał mi silnik rok temu a usterka nie została wyeliminowana, gwarancja skończyła sie w zeszłym roku w maju. Najgorsze jest to że mechanicy nie mają pojęcia co jest grane.
Proszę o namiar na jakiegoś speca z górnej półki z Warszawy lub okolic.
Proszę o namiar na jakiegoś speca z górnej półki z Warszawy lub okolic.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Problem z 2.0 TDI
po pierwsze
po drugie
po trzecie
Zapodaj jak masz dostęp do VAGA logi 023 i 013 statycznie na zupełnie zimnym zaraz po uruchomieniu silniku i na bardzo gorącym.
Może się myle, ale raczej nie. Podniesienie mocy o 45 koni to już bardzo dużo, do tego ostra jazda i pompki padły.
A co do czyszczenia pompek to jakaś bzdura - jeszcze nie słyszałem, aby czyszczenie pompek pomogło na cokolwiek.
Co to ogóle znaczy "pompki były czyszczone" jeśli ktoś to zrobił i wzioł za to z 1000 zł to po prostu nabił Cie w butelkę i orżnął w biały dzień.
ja stawiam na pompki i problem z paleniem na gorącym silniku. problem znany i częsty w silnikach diesla.
Zigi B. pisze:samochód ma zmodyfikowany program co daje 185hp.
po drugie
Zigi B. pisze:pompowtryski w normie (czyszczone 15000 km
po trzecie
masz program zakładam że z 140 na 185 koników, plus bardzo ciężka noga to jest odpowiedź na twoje dolegliwości, silniczek już nie wyrabia a dokładniej pompki maja juz dość.Zigi B. pisze:samochód dostanie trochę więcej od mojej nie lekkiej nogi
Zapodaj jak masz dostęp do VAGA logi 023 i 013 statycznie na zupełnie zimnym zaraz po uruchomieniu silniku i na bardzo gorącym.
Może się myle, ale raczej nie. Podniesienie mocy o 45 koni to już bardzo dużo, do tego ostra jazda i pompki padły.
A co do czyszczenia pompek to jakaś bzdura - jeszcze nie słyszałem, aby czyszczenie pompek pomogło na cokolwiek.
Co to ogóle znaczy "pompki były czyszczone" jeśli ktoś to zrobił i wzioł za to z 1000 zł to po prostu nabił Cie w butelkę i orżnął w biały dzień.
ja stawiam na pompki i problem z paleniem na gorącym silniku. problem znany i częsty w silnikach diesla.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Problem z 2.0 TDI
Tommi029 pisze:sprawdź świece żarowe pewnie nie wszystkie grzeją
seba198666 pisze:a prosze bardzo juz pisze . w tym samochodzie jest ciezka sprawa niestety bo świece żarowe są pod pokrywą głowicy
i dlatego są one diagnozowalne za pomocą VAG-a.
Jak jakaś padnie to wywala błąd w czasie diagnozy elektroniki silnika.
Nie trzeba demontować kapy i sprawdzać za pomocą miernika, wystarczy odpytać
a właściciel pisze
więc świece OKZigi B. pisze:Podłączyłem auto pod komputer który nie wykazał żadnych błędów
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Problem z 2.0 TDI
kolego popatrz tutaj
http://tdi-tuning.pl/kontakt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
osobiście nie byłem bo na razie nie było potrzeby ale na forach sa pozytywne opinie no i facet prowadzi sam forum które jest kopalnią wiedzy
drugi koniec warszawy ale może warto
a ten co ci podkręcał auto nie potrafi poradzić?
http://tdi-tuning.pl/kontakt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
osobiście nie byłem bo na razie nie było potrzeby ale na forach sa pozytywne opinie no i facet prowadzi sam forum które jest kopalnią wiedzy
drugi koniec warszawy ale może warto
a ten co ci podkręcał auto nie potrafi poradzić?
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Problem z 2.0 TDI
anko1973 pisze:kolego popatrz tutaj
http://tdi-tuning.pl/kontakt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
potwierdzam, ta firma ogarnia wszystko w tuningu,
ale nie wiem czy podejmie się naprawy niedomagającej motorowni.
Ale jeśli tak, to na pewno warto oddać tam autko.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Problem z 2.0 TDI
Dzięki za pomoc
Problem ogarnięty ale nie do końca, temat nierównej pracy (3-5 sek) po rozruchu zimnego silnika pozostał.
Odnośnie czyszczenia pompowtrysków to jest taki człowiek który ma dobry sprzęt który je czyści ultradżwiękami i kosztuje to po 50 zł za sztukę przy modlińskiej w Wawie.
Problem że auto gasło został wyeliminowany za 200 zł u tego w/w Pana, z tego co on mi tłumaczył powiedział że na czy przy pompowtryskch są jakieś małe pierścionki które się łuszczą i zatykaja jakieś kanaliki, po oczyszczeniu jest ok.
Odnośnie nierównej pracy i białego kopcia z tyłu po nocy, w serwisie VW powiedziano mi że te głowice w 2.0 TDI pękają przy pompowtryskach i to może być przyczyną, ale zbadanie tego to wyjęcie głowicy z auta i oddanie na szczelność co za tym idzie to duży koszt.
Pozdrawiam
Problem ogarnięty ale nie do końca, temat nierównej pracy (3-5 sek) po rozruchu zimnego silnika pozostał.
Odnośnie czyszczenia pompowtrysków to jest taki człowiek który ma dobry sprzęt który je czyści ultradżwiękami i kosztuje to po 50 zł za sztukę przy modlińskiej w Wawie.
Problem że auto gasło został wyeliminowany za 200 zł u tego w/w Pana, z tego co on mi tłumaczył powiedział że na czy przy pompowtryskch są jakieś małe pierścionki które się łuszczą i zatykaja jakieś kanaliki, po oczyszczeniu jest ok.
Odnośnie nierównej pracy i białego kopcia z tyłu po nocy, w serwisie VW powiedziano mi że te głowice w 2.0 TDI pękają przy pompowtryskach i to może być przyczyną, ale zbadanie tego to wyjęcie głowicy z auta i oddanie na szczelność co za tym idzie to duży koszt.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości