Wymiana oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Wymiana oleju

Post autor: cruc » pt maja 26, 2006 11:44

W necie znalazłem takie zasady wymiany oleju:

Przy wymianie oleju, turbosprężarki, sprężarki i procesach związanych z układem olejowym. Zawsze poluzuj przewód zasilający turbinę olejem i kręć rozrusznikiem bez odpalania, aż pokaże ci się olej spod uszczelki lub krućca łączącego przewód zasilający olejem turbinę, wówczas będziesz pewien że magistrala olejowa silnika otrzymała właściwą poduszkę olejową, co ma chronić części silnika przed zużyciem. Po dokręceniu przewodu zakręć połowę cyklów kręcenia rozrusznikiem przed ukazaniem się oleju to daje pewność że uruchomienie silnika nie spowoduje żadnych zmian w silniku na powierzchniach ślizgowych (panewki).

Czy ktos z was przy wymianie oleju stosuje sie do tych zasad?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt maja 26, 2006 12:46

ja nie :) wymieniam, odpalam, chodzi sobie chwile na wolnych aż napompuje oleju ( widze po ciśnieniu na wskaźniku ) i jade :) zresztą robie podobnie tak po każdym zapaleniu zimnego


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Dar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 13:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dar » sob cze 03, 2006 08:15

Ja również nie stosuję tych zasad, tylko wymianę oleju robię gdy ma silnik min. 70 stopni.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob cze 03, 2006 10:50

Nic takiego nie ma w instrukcji obslugi, nic takiego nie robia przy wymianie oleju w ASO (takze w Niemcach:), wiec albo jakies jaja albo przesada. Przy wymianie sprezarki mozna recznie przed skreceniem uklad smarowania napelnic olejem. Przy wymianie oleju - spuszcza sie olej i wlewa nowy:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości