Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
badwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 27, 2010 11:18
Lokalizacja: OPOLE

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: badwin » pn sty 31, 2011 16:43

Witam jestem nowy więc zbytnio nie wiedziałem gdzie umieścić ten wątek mam problem z moim VW sharan 1.9 TDI rok 2000 otóż po sprawdzeniu VAG-EM u znajomego wyskoczyła lista problemów mam kilka pytań do forumowiczów może ktoś się już spotkał z takimi błędami za pomoc będę bardzo wdzięczny 19464 błąd nieznany 17965 ciśnienie do ładowania przekroczona granica regulacji brak osprzętu 18080 wentylator chłodnicy pierwszy bieg,przerwa 18062 tablica przyżądów :panna: czekam na konkretne odpowiedzi dziękuje adam.



Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Hubert MK4 » pn sty 31, 2011 19:38

Cze. W mojej VNT po odpaleniu grucha od razu wciąga sztangę i podczas gazowania sztanga rusza się energicznie a wręcz podskakuje do góry. Mimo to mam czasami problem z mocą i przyspieszeniem. Czasami w trasie auto traci moc i wyprzedzanie nie jest już tak przyjemne i czasami robi się gorąco. N75 jest nowy i działa dobrze. Czy możliwe że turbina raz działa ok a raz nie? Oleju nie bierze.

Dodam że gdy auto jest takie żywe pali bardzo mało, gdy zaczynają się problemy z mocą spalanie wzrasta(i na kompie i w realu). Nie kopci. Macie jakieś sugestie? Pozdro

PS: Dziś rano samochód jechał jakby nie miał turbiny. Po rozgrzaniu wróciło do normy :?


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
dzeju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 25, 2011 15:27
Lokalizacja: Hajnówka

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: dzeju » pn sty 31, 2011 23:25

Mam ten sam problem z turbiną opisałem go własnie kilka postów temu tylko u mnie dochodzi jeszcze taki dzwiek " onclick="window.open(this.href);return false;. W tym tygodniu sie za to wezme , wszystko dokladnie posprawdzam , jak bedzie potrzeba to i turbine wyczyszcze.



Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Hubert MK4 » pn sty 31, 2011 23:49

No ja też postawię na czyszczenie turbawki choć na pierwszy rzut oka działa ok.

Wczoraj wracałem z Gdańska i leciał pięknie, wyprzedzanie bez redukcji ochoczo rwał do przodu.
20 km od domu miałem możliwość przegonić go parę km V-maxem a po tym "zabiegu" już nie był taki żwawy.
Zauważyłem też że jak przygazuje na zimnym silniku tak do 2,5-3 tys to później dobrze jedzie. A jak po odpaleniu jadę jak emeryt aż do rozgrzania to chyba wtedy geometria się zatrzymuje w 1 położeniu i muli...


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » wt lut 01, 2011 10:13

zacznij od gruchy . a jezeli dopiero grucha bedzie ok to wtedy przejdz do turbo . ja sie bawilem w czyszczenie turbo a okazalo sie ze grucha sie przycina , dalem 200zl i mam spokoj



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: damcio151 » wt lut 01, 2011 12:40

dzeju pisze:Mam ten sam problem z turbiną opisałem go własnie kilka postów temu tylko u mnie dochodzi jeszcze taki dzwiek " onclick="window.open(this.href);return false;. W tym tygodniu sie za to wezme , wszystko dokladnie posprawdzam , jak bedzie potrzeba to i turbine wyczyszcze.
to jest surge, kilka postów na forum już o tym było, masz problemy ze sterowaniem VNT



Awatar użytkownika
dzeju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 25, 2011 15:27
Lokalizacja: Hajnówka

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: dzeju » wt lut 01, 2011 14:15

Tak własnie czytałem tamte posty. Czyli mam sprawdzic najpierw zaworek n75 zanim wezme sie za turbine?



Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Hubert MK4 » wt lut 01, 2011 17:12

Ja n75 wymieniłem ostatnio na nowy z alledrogo- teraz przynajmniej cyka :food:

Wróciłem przed chwilą z auta, odpaliłem je i z latarką pod maskę. N75 elegancko wciągnął sztangę a po rozłączeniu przewodu GRUSZKA-N75 sztanga szła do góry. Zrobiłem tak z 10 razy i nie zauważyłem nieprawidłowości. Może to przepływomierz czasami nawala? On też ma chyba wpływ na dynamikę i spalanie?


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » wt lut 01, 2011 17:24

bez komputera i vaga nic nie sprawdzisz bo po zamianie zaworow trzeba zobaczyc czy jest roznica a odczuc jej nie odczujesz . Ja przekladalem zawor i robilem logi - zawor wykluczony .Kupilem nowa gruszke ori gareta ( nie zaden zamiennik) bo turbo bylo czyste , ustawilem dlugosc sztangi wedlug starej podpilem do kompa i musialem wydluzyc ja o 8 obrotow i teraz na logach mam zadane cisnienie 1948 a mi pompuje 1948.5 a przy 4 tys obrotach 1978 wiec mozna powiedziec ze jest idealnie .

I poszukac najlepiej kogos z forum bo mi chcieli wymieniac turbo :) bo mowili ze trzeba , odrazu olej i zawor a wszystko za jedyne 1700zl :) a wydalem 200 na gruche i 80zl u znajomego za zajrzenie do turba i montaz + regulacja gruchy

jezeli nawet nie bedzie Ci przeladowywal to bez komputera nie zobaczysz ile pompuje



Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Hubert MK4 » wt lut 01, 2011 17:43

Kupiłem właśnie kabelek VAG na allegro i będę się bawił;)


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: przemlin » wt lut 01, 2011 20:27

Pytanie:czy jeśli gruszka wydaje dzwięk(skrzypi) przy poruszaniu sztangą to na śmietnik z nią i czy to może też wskazywać że zmienna geometra szwankuje?



ombremk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 01, 2010 11:15

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: ombremk2 » wt lut 01, 2011 22:59

przemlin pisze:Pytanie:czy jeśli gruszka wydaje dzwięk(skrzypi) przy poruszaniu sztangą to na śmietnik z nią i czy to może też wskazywać że zmienna geometra szwankuje?
Zmienna geometria będzie troche skrzypieć w końcu łopatki ocierają o turbine. Ale im bardziej skrzypi tym blizej jej czyszczenia. A grucha wątpie aby skrzypiała. Odepnij sztange i sprawdź wtedy czy grucha skrzypi(sciągając/zakladajac węzyk na gruche )


wino jest jak golf-im starszy tym lepszy

Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Hubert MK4 » wt lut 01, 2011 23:37

W takim razie moje turbo dobrze hula. Nic nie skrzypi, sztanga śmiga jak należy po zdjęciu/założeniu wężyka. N75 mam nowy więc problem tkwi gdzie indziej :goof:


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

slaawek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:56

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: slaawek77 » ndz lut 06, 2011 20:31

ombremk2 pisze:
przemlin pisze:Pytanie:czy jeśli gruszka wydaje dzwięk(skrzypi) przy poruszaniu sztangą to na śmietnik z nią i czy to może też wskazywać że zmienna geometra szwankuje?
Zmienna geometria będzie troche skrzypieć w końcu łopatki ocierają o turbine. Ale im bardziej skrzypi tym blizej jej czyszczenia. A grucha wątpie aby skrzypiała. Odepnij sztange i sprawdź wtedy czy grucha skrzypi(sciągając/zakladajac węzyk na gruche )
Zmienna geometria nie skrzypi- skrzypi grucha, a dokładnie sprężyna/sztanga w niej.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 147 gości