Termostat a temp. silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Termostat a temp. silnika

Post autor: DejaVu » wt gru 21, 2010 19:41

Zatrzymałem się-sprawdziłem i pojechałem dalej.Nie wież przypadkiem jak można sprawdzić te świece od podgrzewania-bez ich wykręcania?


Seat Mii 1.O CHYA

boobik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt paź 22, 2010 13:19

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: boobik » wt gru 21, 2010 20:04

Podejrzewam że tak jak zwykłe ;), czyli jeden sposób to musisz odłączyć przewód zasilający te świece potem bieżesz przewód i jednym końcem dotykasz do plusa w aku a drugim pocierasz o świece, dokładnie jej czubek tam gdzie uprzednio był przewód zasilający, jeśli zaiskrzy znaczy że działa, tylko do masy nie dotykaj ;).
Drugi sposób to taki że bierzesz miernik i sprawdzasz miernikiem, najlepiej takim do pomiaru natężenia prądu bez wpinania go w szereg, taki mirnik który ma zacisk który jak nożyce się rozwierają, zakładasz na przewód i podczas rozgrzewania auta po jego odpaleniu sprawdzasz jaki jest pobór prądu i czy wogóle jest ;).

To tak na szybko co mi do głowy przyszło.

Odnośnie termostatu to szkoda że nie miałeś możliwości sprawdzić tego na parkingu podczas rozgrzewania auta albo gdy np. stoisz i czekasz na kogoś ;). Wynik byłby bardziej miarodajny ponieważ podczas jazdy ten wąż jednak się schładza, tak przynajmniej jest u mnie. Mogę mieć nawet 90 przy -5 i gdy się zatrzymam to dolny jest zimny przy tych temp. ;). Także jeśli będziesz miał okazję to proszę zrób taki test jak pisałem albo gdzieś jak będzie się rozgrzewał na postoju albo jak podjedziesz do sklepu czy coś i chwilę tam popyrka i dopiero wtedy sprawdź. Oczywiście nie musi być na "cito" ;)



Piotrass76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:31
Lokalizacja: Polska

Termostat a temp. silnika

Post autor: Piotrass76 » czw sty 06, 2011 15:20

Witam założyłem właśnie nowy termostat. :) Cały czas borykałem się z niską temperaturą silnika a mianowicie max 70°C. Teraz po założeniu nowego martwi mnie jedno w autku na zegarze temperatura 90°C górny wąż ciepłu a nawet gorący, nadmuch na prawdę bardzo ciepły dolny wąż zimny a po przejechaniu kilku kilometrów temperatura nadal 90°C dolny wąż zimny a chłodnica delikatnie ciepła od góry. Więc moje pytanie brzmi czy aby teraz termostat nie otwiera się za późno. Pozdrawiam.



boobik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt paź 22, 2010 13:19

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: boobik » czw sty 06, 2011 19:30

Nie bardzo rozumiem dlaczego szukasz dziury w całym. Jeśli autko się nie przegrzewa, mianowicie na blacie nie masz 100 to raczej jest ok, pozatym po tym jak osiągnie te 90 stopni najlepiej stań sobie gdzieś na parkingu i pogrzej go z 5-10 minut żeby otworzył termostat potem zobacz czy masz ciepły dolny waż, jeśli tak wszytko jest ok. Przy obecnych temperaturach Diesel nagrzewa się bardooooooooooo długo ;), pomijając te które są wyposażone w podgrzewacze lub te które stoją w cieplutkich garażach ;). Więc jeśli twoje autko nie należy do wyżej opisanych to znaczy że tak jest. Termostat winien otworzyć się przy 87 stopniach a wskaźnik na blacie ma sporą tolerancję coś między 70 a 100 stopni więc nawet jeśli będziesz miał na blacie 90 to nie znaczy że układ rozgrzał się do 87. Obecnie silniki przy spokojnej jeździe z niedużymi prędkościami bardzo dobrze oddają ciepło z powodu swej wysokiej sprawności. Najlepiej podepnij go pod VAG i sprawdź w jakich zakresach temperatur pracuje jeśli w okolicach 87 na VAG widzisz gwałtowny spadek temp. o kilka stopni to znaczy że wszytko jest ok. Chyba że założyłeś podróbę termostat nie ORI to może mieć inną temperaturę otwarcia. Przy -15 nie byłem w stanie osiągnąć 70 po dystansie 35 km ale Ja mam Pedeka więc to normalne jeśli zaś temp. na zewnątrz oscyluje w okolicy 0 to wystarczy mu 8 kilosków na to by miał 90 na blacie.



Fenix9009
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 27, 2010 22:00

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: Fenix9009 » pn sty 17, 2011 23:50

Witam
Mam wlasnie problem z niedogrzewaniem silnika , tj temperatura oscyluje gdzies tak w okolicy 80 *C , nigdy nie dobija do 90 , wnetrze dogrzewa sie blyskawicznie po przejechaniu nie calego kilometra czuc juz cieple powietrze , ale znowu .... ten silnik , dodam ze nie ma znaczenia na ktorym biegu pracuje wentylator temp. nigdy nie przekroczya 90 stopni .
Silnik 1.9 TD AAZ 92r.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: RobertP » sob sty 29, 2011 09:13

boobik pisze:Podejrzewam że tak jak zwykłe ;), czyli jeden sposób to musisz odłączyć przewód zasilający te świece potem bieżesz przewód i jednym końcem dotykasz do plusa w aku a drugim pocierasz o świece, dokładnie jej czubek tam gdzie uprzednio był przewód zasilający, jeśli zaiskrzy znaczy że działa, tylko do masy nie dotykaj ;).
Trochę wróce do tematu
Uwaga czy to dogrzewanie silnika to jest typu Webasto ? (nie mylić z ogrzewaniem typowo postojowym)
Jeśli tak to świece w dogrzewaczach silnika nie są na 12V a na 8V (nawet jest na takowych napisane , no chyba że ktos majstrował
i powkręcał inne) a faktycznie napięcie jakie tam jest przy tych świeczkach to chyba 6,7V czy 6,2 (jakos tak),
więc świece z podgrzewacza sprawdzając na aku można uszkodzić.
Aha są też dogrzewacze silnika nie na paliwo jak w przypadku opisywanym przeze mnie powyżej, ale są też elektryczne nie wiem czy VW 4 i 3 były ale w VW golf serii 5 na pewno takie występują.
Fenix9009 pisze:ten silnik , dodam ze nie ma znaczenia na ktorym biegu pracuje wentylator temp. nigdy nie przekroczya 90 stopni .
Silnik 1.9 TD AAZ 92r.
o jakim wentylatorze piszesz tym w kabinie czy wentylatorze przy chłodnicy ?
może masz uszkodzony czujnik przy silniku taki na 4 piny (on odpowiada za to co pokazują zegary na desce)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

Termostat a temp. silnika

Post autor: mara_010 » sob sty 29, 2011 09:48

Fenix9009, cześć ja mam tak samo rzadko kiedy przekracza u mnie 90 trzyma sie w granicach 85 stopni ale z nawiewów leci srednio ciepłe powietrze


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

Fenix9009
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 27, 2010 22:00

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: Fenix9009 » sob sty 29, 2011 20:53

Heh mówie o wentylatorze w kabinie , ten od chlodnicy ani nie drgnie . Byłem pytałem sie tutejszej społeczności mechaników i mówia że niby wszystko ok , podłaczyli czujnik jakis tam własny zegar ze niby jest ok. 85*C , z tym ze ta temperatura mi kurcze faluje , jak przycisne golfa to rosnie w gore w granicach do 80*c , jak jade normalnie tj obroty 2000-2200 , to wtedy spada o 5 do 10*c . Termostat nie przepuszca tj , wiekszy obieg jest zamkniety , z tego wynika ze silnik sie nie dogrzewa sam w sobie , jak na to poradzic , bo byc tak nie moze ze silnik caly czas zimny smiga . Ps jak sprawdzic ten czujnik - na zasadzie kupic nowy i porowac czy sa metody . Pozdr



wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Termostat a temp. silnika

Post autor: wron » sob sty 29, 2011 21:00

mara_010 pisze:rzadko kiedy przekracza u mnie 90
90 MUSI BYC!!

na swoim przykladzie:
Sprawdziłem na dwóch nowych termostatach.
Mój silnik, kiedy temp. otoczenia jest w okolicy 0 stopni przy wyłączonym ogrzewaniu 90 stopni łapie dopiero po przejechaniu minimum 10 km. Na włączonym ogrzewaniu będzie to 15 i więcej kilometrów. Jak złapie już te wymagane 90 st. to temperaturę trzyma chyba ze będę na postoju to wtedy spada.
Termostaty, jakie przetestowałem to nowy ori i nowy wahler. Silnik to TDI PD AXR



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: RobertP » ndz sty 30, 2011 22:16

Fenix9009 pisze: podłaczyli czujnik jakis tam własny zegar ze niby jest ok. 85*C , z tym ze ta temperatura mi kurcze faluje , jak przycisne golfa to rosnie w gore w granicach do 80*c , jak jade normalnie tj obroty 2000-2200 , to wtedy spada o 5 do 10*c .
jak temperatura faluje to zegar zachowuje się właśnie taki sposób jak opisałeś w przypadku zapowietrzonego układu
chłodzącego, uzupełnij na początek stan płynu niech pochodzi silnik przy odkręconym korku może z 15min. później zamknij
i daj mu trochę w gary. Jeśli w czasie jazdy na dosyć ostro w tym momencie zegar też będzie ci falował to masz nadal
zapowietrzony układ, Popróbuj popuścić może na opasce gdzieś na wężach do nagrzewnicy może się odpowietrzy.
To co opisałem powyżej i wcześniej zaobserwowałem ze trzy razy w swoich autach i tak też robiłem sam jak opisywałem,
stąd też takie moje doświadczenie.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Termostat a temp. silnika

Post autor: DejaVu » czw lut 24, 2011 19:18

Byłem dziś zmuszony pożyczyć od brata golfa3 i zauważyłem że u niego jest zimniej jak w mojej MK4 - fakt że jego golf ma dwa razy tyle lat co mój i inaczej pokazuje zegar na tablicy( u mnie 90*) zauważyłem że w zbiorniku wyrównawczym ma płynu tylko na MIN a powinno być MAX więc go dolałem - i jak odkręcałem ten korek to było słychać takie syknięcie jak przy otwieraniu butelki z gazowanym piciem-moje pytanie brzmi: czy to jest normalne?? u mnie nie wiem jak jest-jutro to sprawdzę.


Seat Mii 1.O CHYA

menadzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 12, 2008 20:50
Lokalizacja: Nowogrodziec

Termostat a temp. silnika

Post autor: menadzer » sob lut 26, 2011 17:23

Witam, czy takie świece żarowe były montowane w golfach z silnikami AJM? Jeśli tak to gdzie? Mój golf za nic nie może się dogrzać na tych mrozach



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: guziolek » pn lut 28, 2011 11:14

menadzer pisze:Witam, czy takie świece żarowe były montowane w golfach z silnikami AJM? Jeśli tak to gdzie? Mój golf za nic nie może się dogrzać na tych mrozach
Co to znaczy "takie"? Nr części, zdjęcie opis jakiś. Świece żarowe nie są zbytnio odpowiedzialne za nagrzewanie się silnika, one odpowiadają za rozruch zimnego i grzeją chwilę po odpaleniu
ps. Nie,nie takie, inne :los2:



menadzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 12, 2008 20:50
Lokalizacja: Nowogrodziec

Termostat a temp. silnika

Post autor: menadzer » wt mar 01, 2011 14:49

Chodzi mi o ten układ podgrzewania cieczy chłodzącej. O ten podgrzewacz trzema świecami żarowymi. U mnie ich nie ma. Stąd moje pytanie. Czy są golfy z silnikami AJM , które to coś posiadają? Jak to na zdjęciu z trzema fajkami.
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 200 gości