MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

Post autor: stonefree » czw sty 27, 2011 23:44

Cześć wszystkim. Mam prośbę, poniewóż nie znalazłem niczego sensownego ani w forum,ani w necie.
W MK3 1Y mojego kolegi cieknie paliwo spod górnej części pompy wtryskowej. Wygląda na to, że trzeba wymienić tę profilowaną gumową uszczelkę. Czy mógłby mi ktos doradzić jak w bezpieczny sposób zdjąć pokrywę pompy? Domyslam się, że trzeba rozmontować mimośród do którego przypięta jest linka gazu, a następnie trzpień obrotowy zostawić razem z pompą a pokrywe zdjąc w kierunku do góry, czy dobrze rozumuję?



jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

Post autor: jarciu_T4 » pt sty 28, 2011 02:50

dobrze rozumujesz musisz rozmontować to całe dziadostwo os zostawić.. wymień od razu oring na osi bądz całą tulejke zebyś za kawałek znowu tego nie rozbierał oś ma nacięcia więc gdy bedziesz uważał jak rozkręcasz nie bedziesz miał problemu ze składaniem



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

Post autor: stonefree » pt sty 28, 2011 20:44

Czyli dobrze rozumiem, że odkręcam przewód paliwowy, zdejmuję linke gazu, a nastepnie pamiętając połozenie mimośrodu na wałku zdejmuję go razem ze sprężynami skretnymi, nastepnie wykręcam śruby pokrywy i naciskając oś wyciągam pokrywę do góry?



arwam

MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

Post autor: arwam » pt sty 28, 2011 21:53

stonefree, proponuję najpierw umyć silnik w najbliższym sąsiedztwie pompy wtryskowej bo inaczej mogą być cyrki jak się dostaną syfy.



Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

Post autor: mara_010 » pt sty 28, 2011 22:10

stonefree, dokładnie tak i zrób tak jak arwam, mówi umyj go dobrze przed rozbieraniem bo jak coś wpadnie to potem mogą być problemy


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

Post autor: Krystian GTD » pt sty 28, 2011 23:01

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100486" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz poradę. Jest to inna pompa ale na pewno coś pomorze. Koledzy mają rację, że przy okazji wymienić tulejkę i oring ośki gazu. Uważaj jak będziesz wprasowywał tulejkę żeby jej nie uszkodzić (jest miedziana). Najważniejsze, żeby podczas rozbierania dźwigni gazu zapamiętać znaki, na ośce i dźwigni. Pozdro



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

Post autor: stonefree » sob sty 29, 2011 02:12

Serdecznie dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Operacja wykonana z sukcesem :). Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Brakowało w pompie sprężynki zaznaczonej na zdjęciu kółkiem. Nie ma szansy,żeby spadła przy rozbieraniu pompy,poza tym srawdziłem w pompie, więc zastanawialiśmy się, czy ktoś wcześniej gmerał,że ją zgubił? Czy można bez niej jeździć? Auto chodzi dobrze... Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

Post autor: Michał_1977 » sob sty 29, 2011 07:29

Tak ma być.
stonefree, w niektórych pompach nie ma tej sprężynki,tylko podkładki i zabezpieczenie.
Najprawdopodobniej masz (choć niekoniecznie) pompę z przyspieszaczem kąta wtrysku na linkę (tzw.ssanie :grin: ) ze zwiększeniem obrotów po zaciągnięciu owej linki.
Przy takim rozwiązaniu,zastosowanie tej sprężynki,mogłoby spowodować pływające wolne obroty :bajer:
stonefree pisze: Czy można bez niej jeździć? Auto chodzi dobrze...
Jak śmiga,to nie ma co kombinować...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

MK3 1Y zdjęcie pokrywy pompy wtryskowej

Post autor: stonefree » ndz sty 30, 2011 19:32

Michał_1977 pisze: masz (choć niekoniecznie) pompę z przyspieszaczem kąta
Owszem, to pompa z ręcznym przyspieszaczem. Więc sprężynka krzywki przyspieszacza poprostu dociska dźwigienkę do podkładek?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 197 gości