Biegi w MK3 1Y

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Biegi w MK3 1Y

Post autor: mwmw » pn maja 22, 2006 15:33

Witam !
Jest problem ze skrzynią biegów . Z trudnościami włącza sie I bieg (choroba narasta) - przy zimnym silniku wchodzi bez oporów. Chciałbym tę dokuczliwośc rozwiazać we własnym zakresie "oszczędności",dlatego potrzebuję pomocy opartej na doświadczeniu i teorii.
Zamierzam zacząć od regulacji (ale dokładnie nie wiem jak - typ skrzyni trójka z sil. 1Y z 1995r ) , nastepnie może wymienić olej , a może dolać jakiegoś ceramizera . Nie wiem gdzie są korki spustowy , kontrolny i zalewowy ile i jakiego oleju.
Proszę w miarę możliwości o zdjęcia , opisy i wszelkie mniej istotme informacje , ponieważ jestem amatorem i wszystko jest cenne - zauważyłem na forum dużo postów z podobnymi zainteresowaniami


mwmw

greg

Post autor: greg » wt maja 23, 2006 14:42

sprawdż poduszkę tą przy skrzyni.. może opada i dlatego problem z 1 biegiem, a co ze wstecznym?



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » śr maja 24, 2006 09:13

Wsteczny ok ! , poduszke sprawdzę.


mwmw

Awatar użytkownika
toffi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:01
Lokalizacja: lublin

Post autor: toffi » śr maja 24, 2006 14:06

jesli to poduszka to naowa sporo kosztuje okolo 90 zloty


[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]

mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » śr maja 24, 2006 23:49

To nie poduszka ( ale jak ją najlepiej sprawdzić), po długim "wpatrywaniu" na skrzynię zauważyłem znaczny luz w mechaniżmie przekładania , szczególnie chodzi o wyrobiony blaszany element w kształcie litery U z klipsem . Nastepnie obróciłem wałkiem (wodzikiem)ze śrubą zaciskową 13 w stosunku do tych dzwigni i sytuacja sie zmieniła. I bieg wchodzi super ale V bieg zastrajkował. To pozwoliło przypuszczać , że przyczyna to luzy. brak precyzji - moze się mylę.
Nie wiem czy taka [ blacha i klips jest łatwo dostępny i za ile ?
Czy może ktos z kolegów wymieniał te rzecy i cos dopisze , wzbogaci doswiadczenie.
Nie zamykam tematu , każda nawet banalna informacja co zrobic , co dolać ,ile , jak zadbać itp.


mwmw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 255 gości