Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: jhosef » sob sty 22, 2011 21:39

Witam serdecznie,


Miałem ostatnio problem z moim AAZ. Sporadycznie pojawiał się brak ciśnienia oleju, tylko w trasie. Pomierzyłem ciśnienie i było marne. Na szarym czujniku było około 1 bar czujnik jest na 0,9 bar więc miał rację). Z racji że nie znałem powodu to zrzuciłem miskę. Była dość mocno wgnieciona więc ją poprawiłem. Przy okazji w smoku zobaczyłem frukty silikonu więc poszedł na czyszczenie.

Po tych zabiegach wymieniłem olej i ciśnienie jest już normalne. ok 3 z hakiem przy wyższych obrotach, dochodził chyba do 4(mierzyłem w pojedynkę i ciężko było obserwować obroty i wskaźnik). Na jałowych 1 bar. Wskaźnik jest mało dokładny niestety, tylko taki mam.

Niestety po zdjęciu miski okazało się że mam założoną uszczelkę zwykłą bez ogranicznika fali. Nie udało mi się kupić nowej (a jutro ruszam w trasę) więc ponownie założyłem nową, zwykłą uszczelkę.

Czy mam ją zamienić na tą pełną z ogranicznikiem?
Ja ważny jest ten ogranicznik?

Uszczelka jest droga (około 200 zł) a samochód popsuł mi krew i nie za bardzo mam ochotę ją teraz kupować.

Przy wymianie zauważyłem jeszcze jedna dziwną rzecz. Filtr oleju był praktycznie pusty. Wylało się z niego około kieliszek oleju, podczas gdy wchodzi w niego z pół litra. Spotkał się z was ktoś z takim problemem? Podejrzewam, ze miał problem z przepuszczalnością oleju i stąd problemy z ciśnieniem.
Filtr oleju Knecht.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: arturo » sob sty 22, 2011 22:41

200zł :shock: gdzie te uszczelki takie drogie (w siemiatyczach 70 zł ta z blachą kosztuje a misa 40zł do AAZ-ta)? Wiem bo kolega 3 razy wymieniał misę z tą uszczelką bo trochę rajdowo jeździ i trzy razy do połowy wgiął.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: jhosef » sob sty 22, 2011 22:45

arturo, pytałem się pewien czas temu o nią i takimi cenami rzucali. Dzisiaj mi znajomy mówił w sklepie, ze zamawiał za około 150 ale to i tak nie za mało. Zwłaszcza, że po przygodach z ciśnieniem moje uczucia osłabły.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: arturo » sob sty 22, 2011 22:57

Faktem jest że uszczelka jest prawie dwa razy droższa niż misa ale tak jak wcześniej pisałem ja co prawda pół roku temu kupiłem dla kolegi uszczelkę za 70 zeta (i to tą z blachą ) i mise za 40. Być może w innych rejonach polski są takie drogie.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: Michał_1977 » sob sty 22, 2011 23:31

jhosef pisze:Czy mam ją zamienić na tą pełną z ogranicznikiem?
Ja ważny jest ten ogranicznik?
Chodzi o to,że silnik 1,9 ma dłuższy skok tłoka i jego "dmuchnięcie" w lustro oleju + to co rozbryzguje wał korbowy,powodowałyby to,że duże ilości mgły olejowej dostawałyby się do odmy.
Zauważ,że silnik 1,6 ma krótszy skok tłoków i nie ma uszczelki z odrzutnikiem :bajer:
arturo, ja kiedyś też pytałem o tą uszczelkę i cena,którą podał jhosef, wcale mnie teraz nie dziwi,ale wtedy kopara mi opadła...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: arturo » sob sty 22, 2011 23:51

W aaz powinna być uszczelka ta z przegrodą, bo taka była u kolegi podczas pierwszej wymiany misy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: Michał_1977 » sob sty 22, 2011 23:57

arturo pisze:W aaz powinna być uszczelka ta z przegrodą, bo taka była u kolegi podczas pierwszej wymiany misy
Ja wcale nie napisałem,że ma jej nie być :bajer:
Ma być,tylko porównałem silnik 1,9 do silnika 1,6 :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: Baryla » ndz sty 23, 2011 00:01

tak czytam o tym ciśnieniu w TD i stwierdzam że albo JR na płytkach ma inne ciśnienia niż AAZ z hydro, albo mój jest kompletna kaplica. Na wolnych obrotach w pełni rozgrzany silnik ma jakieś 0.5 bar, po konkretnym pałowaniu jest jakieś 0.2-0.3bar, przy 2tyś obrotów jest 1,5bar, a po pałowaniu ledwo 1bar. Maksymalne ciśnienie jakie ma na ciepłym silniku to 3bar.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: arturo » ndz sty 23, 2011 00:09

Baryla pisze:tak czytam o tym ciśnieniu w TD i stwierdzam że albo JR na płytkach ma inne ciśnienia niż AAZ z hydro, albo mój jest kompletna kaplica. Na wolnych obrotach w pełni rozgrzany silnik ma jakieś 0.5 bar, po konkretnym pałowaniu jest jakieś 0.2-0.3bar, przy 2tyś obrotów jest 1,5bar, a po pałowaniu ledwo 1bar. Maksymalne ciśnienie jakie ma na ciepłym silniku to 3bar.
A co za oliwę masz w silniku ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: jhosef » ndz sty 23, 2011 01:10

Ja chyba na razie nie muszę zmieniać pompy. Zmierzę ciśnienie u jakiegoś mechanika na lepszym sprzęcie ale raczej jest oki.

Przygoda z ciśnieniem trochę mi popsuła humor ale po pomiarze na nowej oliwie i filtrze przy rozgrzanym silniku wydają się być optymistyczne. Nie wiedziałem jakie mogą być powody braku ciśnienia. Ostatecznie mój silnik ma zafundowane przez poprzedniego właściciela nowy wał z panewkami i głowicę (ścięcie klina).

W TDi jest taki sam skok wału i nie ma ( o ile się nie mylę) uszczelki z tym ogranicznikiem.
Poszukałem na alledrogo i znalazłem za około 100 z przesyłką więc przy następnej wypłacie zmienię albo poczekam do wymiany oleju. Jak tyle pojeździł bez to i jeszcze trochę nic mu się nie stanie.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: Baryla » ndz sty 23, 2011 11:54

arturo pisze:A co za oliwę masz w silniku ?
mobil delvac 15w40, filtr Sędziszów



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: $iwy » ndz sty 23, 2011 12:00

Spróbuj zmienić filtr oleju...
W moich autach zawsze wkładam filtry Mann'a...
Za czasów Mk3 1.8 ABS poszła mi uszczelka pod głowicą przeskoczył rozrząd (dobrze że bezkolizyjny) więc wymieniłem uszczelkę i wszystko co trzeba było.Zabrałem się za wymianę oleju (pomimo że płyn poszedł na tłok i olej był czysty) zapaliłem auto a tu czujnik się świeci i popychacze słychać :| załamka.Dobrze że wujek to mechanik ;) wykręcił filtr i okazało się że zaworek który w nim jest się podwiesił i nie puścił oleju... coś tam zrobił z tym zaworkiem i było wszystko idealnie :)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: jhosef » pn sty 24, 2011 10:15

Ja w tej chwili założyłem MANN. A w sumie babsko w sklepie mnie zdenerwowało. Chce filtr oleju i niesie mi Hart za 25 zł. Ja na to, że coś lepszego bym chciał. No i dostałem Mann-a za 22 zł...

Wziąłem miernik ciśnienia i sprawdzę mu za 1000 km. Tylko nie wiem co z uszczelką. Nie mam ochoty jej wymieniać. Ale stan obecny mnie denerwuje, bo jest coś zrobione nie tak jak powinno.



arwam

Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju

Post autor: arwam » wt lut 08, 2011 14:39

arturo pisze: (w siemiatyczach 70 zł ta z blachą kosztuje a


jak macie Takie ceny to mi załatw bo u mnie wydatek około 140zł
jhosef pisze:Ja w tej chwili założyłem MANN. A w sumie babsko w sklepie mnie zdenerwowało. Chce filtr oleju i niesie mi Hart za 25 zł. Ja na to, że coś lepszego bym chciał. No i dostałem Mann-a za 22 zł...
Mann to bardzo dobra firma.
ja tylko ich filtry biorę.
szczególnie widoczna jest różnica ak masz mocno doładowany silnik to po zmianie filtra powietrza różnice masz jak na dłoni



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości