Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
Witam serdecznie,
Miałem ostatnio problem z moim AAZ. Sporadycznie pojawiał się brak ciśnienia oleju, tylko w trasie. Pomierzyłem ciśnienie i było marne. Na szarym czujniku było około 1 bar czujnik jest na 0,9 bar więc miał rację). Z racji że nie znałem powodu to zrzuciłem miskę. Była dość mocno wgnieciona więc ją poprawiłem. Przy okazji w smoku zobaczyłem frukty silikonu więc poszedł na czyszczenie.
Po tych zabiegach wymieniłem olej i ciśnienie jest już normalne. ok 3 z hakiem przy wyższych obrotach, dochodził chyba do 4(mierzyłem w pojedynkę i ciężko było obserwować obroty i wskaźnik). Na jałowych 1 bar. Wskaźnik jest mało dokładny niestety, tylko taki mam.
Niestety po zdjęciu miski okazało się że mam założoną uszczelkę zwykłą bez ogranicznika fali. Nie udało mi się kupić nowej (a jutro ruszam w trasę) więc ponownie założyłem nową, zwykłą uszczelkę.
Czy mam ją zamienić na tą pełną z ogranicznikiem?
Ja ważny jest ten ogranicznik?
Uszczelka jest droga (około 200 zł) a samochód popsuł mi krew i nie za bardzo mam ochotę ją teraz kupować.
Przy wymianie zauważyłem jeszcze jedna dziwną rzecz. Filtr oleju był praktycznie pusty. Wylało się z niego około kieliszek oleju, podczas gdy wchodzi w niego z pół litra. Spotkał się z was ktoś z takim problemem? Podejrzewam, ze miał problem z przepuszczalnością oleju i stąd problemy z ciśnieniem.
Filtr oleju Knecht.
Miałem ostatnio problem z moim AAZ. Sporadycznie pojawiał się brak ciśnienia oleju, tylko w trasie. Pomierzyłem ciśnienie i było marne. Na szarym czujniku było około 1 bar czujnik jest na 0,9 bar więc miał rację). Z racji że nie znałem powodu to zrzuciłem miskę. Była dość mocno wgnieciona więc ją poprawiłem. Przy okazji w smoku zobaczyłem frukty silikonu więc poszedł na czyszczenie.
Po tych zabiegach wymieniłem olej i ciśnienie jest już normalne. ok 3 z hakiem przy wyższych obrotach, dochodził chyba do 4(mierzyłem w pojedynkę i ciężko było obserwować obroty i wskaźnik). Na jałowych 1 bar. Wskaźnik jest mało dokładny niestety, tylko taki mam.
Niestety po zdjęciu miski okazało się że mam założoną uszczelkę zwykłą bez ogranicznika fali. Nie udało mi się kupić nowej (a jutro ruszam w trasę) więc ponownie założyłem nową, zwykłą uszczelkę.
Czy mam ją zamienić na tą pełną z ogranicznikiem?
Ja ważny jest ten ogranicznik?
Uszczelka jest droga (około 200 zł) a samochód popsuł mi krew i nie za bardzo mam ochotę ją teraz kupować.
Przy wymianie zauważyłem jeszcze jedna dziwną rzecz. Filtr oleju był praktycznie pusty. Wylało się z niego około kieliszek oleju, podczas gdy wchodzi w niego z pół litra. Spotkał się z was ktoś z takim problemem? Podejrzewam, ze miał problem z przepuszczalnością oleju i stąd problemy z ciśnieniem.
Filtr oleju Knecht.
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
200zł gdzie te uszczelki takie drogie (w siemiatyczach 70 zł ta z blachą kosztuje a misa 40zł do AAZ-ta)? Wiem bo kolega 3 razy wymieniał misę z tą uszczelką bo trochę rajdowo jeździ i trzy razy do połowy wgiął.
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
arturo, pytałem się pewien czas temu o nią i takimi cenami rzucali. Dzisiaj mi znajomy mówił w sklepie, ze zamawiał za około 150 ale to i tak nie za mało. Zwłaszcza, że po przygodach z ciśnieniem moje uczucia osłabły.
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
Faktem jest że uszczelka jest prawie dwa razy droższa niż misa ale tak jak wcześniej pisałem ja co prawda pół roku temu kupiłem dla kolegi uszczelkę za 70 zeta (i to tą z blachą ) i mise za 40. Być może w innych rejonach polski są takie drogie.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
Chodzi o to,że silnik 1,9 ma dłuższy skok tłoka i jego "dmuchnięcie" w lustro oleju + to co rozbryzguje wał korbowy,powodowałyby to,że duże ilości mgły olejowej dostawałyby się do odmy.jhosef pisze:Czy mam ją zamienić na tą pełną z ogranicznikiem?
Ja ważny jest ten ogranicznik?
Zauważ,że silnik 1,6 ma krótszy skok tłoków i nie ma uszczelki z odrzutnikiem
arturo, ja kiedyś też pytałem o tą uszczelkę i cena,którą podał jhosef, wcale mnie teraz nie dziwi,ale wtedy kopara mi opadła...
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
W aaz powinna być uszczelka ta z przegrodą, bo taka była u kolegi podczas pierwszej wymiany misy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
Ja wcale nie napisałem,że ma jej nie byćarturo pisze:W aaz powinna być uszczelka ta z przegrodą, bo taka była u kolegi podczas pierwszej wymiany misy
Ma być,tylko porównałem silnik 1,9 do silnika 1,6
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
tak czytam o tym ciśnieniu w TD i stwierdzam że albo JR na płytkach ma inne ciśnienia niż AAZ z hydro, albo mój jest kompletna kaplica. Na wolnych obrotach w pełni rozgrzany silnik ma jakieś 0.5 bar, po konkretnym pałowaniu jest jakieś 0.2-0.3bar, przy 2tyś obrotów jest 1,5bar, a po pałowaniu ledwo 1bar. Maksymalne ciśnienie jakie ma na ciepłym silniku to 3bar.
Re: Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
A co za oliwę masz w silniku ?Baryla pisze:tak czytam o tym ciśnieniu w TD i stwierdzam że albo JR na płytkach ma inne ciśnienia niż AAZ z hydro, albo mój jest kompletna kaplica. Na wolnych obrotach w pełni rozgrzany silnik ma jakieś 0.5 bar, po konkretnym pałowaniu jest jakieś 0.2-0.3bar, przy 2tyś obrotów jest 1,5bar, a po pałowaniu ledwo 1bar. Maksymalne ciśnienie jakie ma na ciepłym silniku to 3bar.
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
Ja chyba na razie nie muszę zmieniać pompy. Zmierzę ciśnienie u jakiegoś mechanika na lepszym sprzęcie ale raczej jest oki.
Przygoda z ciśnieniem trochę mi popsuła humor ale po pomiarze na nowej oliwie i filtrze przy rozgrzanym silniku wydają się być optymistyczne. Nie wiedziałem jakie mogą być powody braku ciśnienia. Ostatecznie mój silnik ma zafundowane przez poprzedniego właściciela nowy wał z panewkami i głowicę (ścięcie klina).
W TDi jest taki sam skok wału i nie ma ( o ile się nie mylę) uszczelki z tym ogranicznikiem.
Poszukałem na alledrogo i znalazłem za około 100 z przesyłką więc przy następnej wypłacie zmienię albo poczekam do wymiany oleju. Jak tyle pojeździł bez to i jeszcze trochę nic mu się nie stanie.
Przygoda z ciśnieniem trochę mi popsuła humor ale po pomiarze na nowej oliwie i filtrze przy rozgrzanym silniku wydają się być optymistyczne. Nie wiedziałem jakie mogą być powody braku ciśnienia. Ostatecznie mój silnik ma zafundowane przez poprzedniego właściciela nowy wał z panewkami i głowicę (ścięcie klina).
W TDi jest taki sam skok wału i nie ma ( o ile się nie mylę) uszczelki z tym ogranicznikiem.
Poszukałem na alledrogo i znalazłem za około 100 z przesyłką więc przy następnej wypłacie zmienię albo poczekam do wymiany oleju. Jak tyle pojeździł bez to i jeszcze trochę nic mu się nie stanie.
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
mobil delvac 15w40, filtr Sędziszówarturo pisze:A co za oliwę masz w silniku ?
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
Spróbuj zmienić filtr oleju...
W moich autach zawsze wkładam filtry Mann'a...
Za czasów Mk3 1.8 ABS poszła mi uszczelka pod głowicą przeskoczył rozrząd (dobrze że bezkolizyjny) więc wymieniłem uszczelkę i wszystko co trzeba było.Zabrałem się za wymianę oleju (pomimo że płyn poszedł na tłok i olej był czysty) zapaliłem auto a tu czujnik się świeci i popychacze słychać załamka.Dobrze że wujek to mechanik wykręcił filtr i okazało się że zaworek który w nim jest się podwiesił i nie puścił oleju... coś tam zrobił z tym zaworkiem i było wszystko idealnie
W moich autach zawsze wkładam filtry Mann'a...
Za czasów Mk3 1.8 ABS poszła mi uszczelka pod głowicą przeskoczył rozrząd (dobrze że bezkolizyjny) więc wymieniłem uszczelkę i wszystko co trzeba było.Zabrałem się za wymianę oleju (pomimo że płyn poszedł na tłok i olej był czysty) zapaliłem auto a tu czujnik się świeci i popychacze słychać załamka.Dobrze że wujek to mechanik wykręcił filtr i okazało się że zaworek który w nim jest się podwiesił i nie puścił oleju... coś tam zrobił z tym zaworkiem i było wszystko idealnie
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
Ja w tej chwili założyłem MANN. A w sumie babsko w sklepie mnie zdenerwowało. Chce filtr oleju i niesie mi Hart za 25 zł. Ja na to, że coś lepszego bym chciał. No i dostałem Mann-a za 22 zł...
Wziąłem miernik ciśnienia i sprawdzę mu za 1000 km. Tylko nie wiem co z uszczelką. Nie mam ochoty jej wymieniać. Ale stan obecny mnie denerwuje, bo jest coś zrobione nie tak jak powinno.
Wziąłem miernik ciśnienia i sprawdzę mu za 1000 km. Tylko nie wiem co z uszczelką. Nie mam ochoty jej wymieniać. Ale stan obecny mnie denerwuje, bo jest coś zrobione nie tak jak powinno.
Ogranicznik fali olejowej oraz ciśnienie oleju
arturo pisze: (w siemiatyczach 70 zł ta z blachą kosztuje a
jak macie Takie ceny to mi załatw bo u mnie wydatek około 140zł
Mann to bardzo dobra firma.jhosef pisze:Ja w tej chwili założyłem MANN. A w sumie babsko w sklepie mnie zdenerwowało. Chce filtr oleju i niesie mi Hart za 25 zł. Ja na to, że coś lepszego bym chciał. No i dostałem Mann-a za 22 zł...
ja tylko ich filtry biorę.
szczególnie widoczna jest różnica ak masz mocno doładowany silnik to po zmianie filtra powietrza różnice masz jak na dłoni
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości