Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
awo250
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 10, 2009 17:54
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: awo250 » śr sty 19, 2011 11:06

Randy pisze:Dokładnie. Albo odepnij czujnik temp. powietrza i spróbuj odpalić.
kolego nie powietrza tylko czujnik temperatury płynu jak już :hmm:



Randy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: Randy » śr sty 19, 2011 12:55

Dzięki za poprawkę, własnie chodziło mi o czujnik temp. płynu chłodzącego :bigok:


Mam Vaga, serwisuje Nokie.

TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » śr sty 19, 2011 20:56

Prąd dochodzi do fajek bo ten test z lampką podsufitki już nie raz miałem a prąd dochodzi bo kontrolką sprawdzałem i świecę na każdej fajce grzałem osobno. Czujniki wporządku mam bo niedawno czujnik temp. płynu chłodz. zmieniłem na oryginał i świeczki grzeją na zimnym kilka sekund (ok. 4 sek.), więc jest ok. problem tkwi głębiej. pewnie pompa, ale trzeba sprawdzić czy to ona. Macie jakieś sposoby na sprawdzenie kondycji pompy???



coval
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 17:43
Lokalizacja: Zielona Góra

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: coval » śr sty 19, 2011 21:42

A jak wyglada sytuacja w zbiorniku paliwa?
Odpowietrzenie działa? Nie tworzy sie podcisnienie?
Może coś z czerpakiem zanurzonym w baku?
Spróbuj odpalic z odkręconym korkiem wlewu paliwa.



Awatar użytkownika
kosmos5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 22:39
Lokalizacja: Landsberg(Gorzów Wlkp.)
Kontakt:

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: kosmos5 » śr sty 19, 2011 22:40

ja w zeszłym roku też miałem problem z odpalaniem rano, pomagało grzanie świec 2 razy, sprawdzałem czy gdzeją - wykręciłem je i na krótko do aku i grzeją pięknie(na oko) , ale nie dawalo mi spokoju ze jednak jak 2 razy sie grzeje to pali od strzału a jak raz to musze pare razy zakręcic, więc w końcu kupiłem nowe świece i.... do dzisiaj pali mi na dotyk i to od 1 grzania, świece nie tylko muszą działac , również dobrze działac. wymień świece, jeszcze tego nie robiłes.


CHIP-TUNING DIESEL diagnostyka VAG. sprzedam: pompa 107 j sprawna -nowa!!! , gwarancja, kontrakt gg: 1155601

TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » czw sty 20, 2011 21:55

Jak grzałem świece i po dwa a nawet wiecej razy i nic nie pomogło. Bak mam w porządku. Dziś bawiłem się pompą i nastawnik przesuwałem. Efekt jakby lepszy, choć podskoczyła mi dawka, ale skorygowałem na 4mg/R, dodatkowo zwiększyłem dawkę rozruchową vagiem i jest jakby lepiej bo pali praktycznie od strzału. Teraz silnik się studzi i sprawdzę jak będzie pykał na zimno. Jak będzie poprawa to super...dam znać jak się coś wyklaruje



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » pt sty 21, 2011 22:33

Jest trochę lepiej, ale dalej bez rewelacji...temat póki, co otwarty



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: arturo » pt sty 21, 2011 23:59

Wcześniej miałem kąt wtrysku 38. Później ustawiałem na 45 i nawet na 100 i efekt ten sam, czyli mizerny.

Możesz wytłumaczyć jak ten kąt ustawiasz ? Nie lepiej użyć do tego celu wykresu który jest specjalnie zaprojektowany w programie VAG-COM właśnie do ustawiania kąta wtrysku.

Co do zasady działania korekcji dawek, to że są tylko trzy pozycje to jest w ten sposób że jest względem tego czwartego (jako punkt odniesienia) czyli tłumacząc na prosty rozum w tym ostatnim polu jest "0" i reszta jest zmniejszana, bądź zwiększana tak aby uzyskać jednakowe odstępy czterech impulsów generowanych przez czujnik położenia wału korbowego silnika. Od -2 do 2 może być. Jak jest zasyfiony nastawnik pompy to wówczas również dawki korekcyjne będą rozjechane za bardzo, bo nastawnik nie jest w stanie zareagować odpowiednio na sygnał z ECU. Warto dodać że ECU koryguje tylko dawki na wolnych obrotach, przy zwiększeniu obrotów ECU nie koryguje dawek. Po prostu tyle samo paliwa idzie na wszystkie gary.

350ml na 1000 km to sporo tego oleju zużywa, chyba że się pomyliłeś i chciałeś napisać że na 10000.



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » sob sty 22, 2011 12:24

350ml to dużo i nie dużo. Kompresji pojechanej nie mam bo patrząc wyżej zobaczysz, że jest ok. Mam do wymiany uszczelniacze zaworowe i przez turbo trochę idzie jak każdej trochę oleju pociągnie. Poza tym to wcześniej miałem turbo na dobiciu i brał więcej a palił od strzału. Olej to nie główny wyznacznik kondycji silnika. Pracuje równo nawet jak zimny i ma moc jak zawsze. Powiem tyle, że znam gości, którym bierze nawet pół litra na 1000km i jeżdżą kilka lat i pali na dotyk. Kończę wykład na temat oleju.

Co do kąta wtrysku to luzujesz kilka śrub na pompie (temat masz dobrze opisany na forum, poszukaj) kąt 45 jest za niski a 100 za wysoki. Ja mam ustawiony na 57, choć wiem, że to nie idealny, ale lekko podwyższony. Wykres z vag coma zostaw sobie, choć zależy jaką masz wersję vaga. Ja mam dosyć starą i u mnie nie ma opcji wyboru silnika i modelu auta (w audi z silnikiem 1z masz inny kąt wtrysku), do silnika afn (110km) masz znowu inny kąt. Poszukaj na forum jaką powinien mieć wartość. Powiem Ci tylko tyle, że przekopałem całe forum, pytałem różnych mechaników i nikt nie wie, co może być. Każdy po sprawdzeniu silnika u mnie mówi, że pompa do sprawdzenia. Chętnie bym wymienił uszczelniacze zaworowe, ale dużo z tym roboty (uszczelniacze mały koszt, do tego prowadnice zaworowe bo i one mogą być do wymiany). Ogólnie koszt to jakieś 100-150zł a roboty od cholery. Poza tym nie wiadomo jak prowadnice zaworowe się dadzą wyjąć a i głowice trzeba zanieść do fachowca by ją splanował i zrobił szlify pod prowanice zaworowe. Jeśli samochód ma swój przebieg to oleju zawsze łyknie, mój tak strasznie nie łyka, że mnie ciągnie do remontu. Jakby moc stracił i kulał na wolnych to bym się zabrał za to.

Jeszcze jedno słowo do Ciebie arturo, poszukaj sobie wartości kąta wtrysku do swojego afn-a bo vag com nie zawsze dobrze wskaże (mówię o tym wykresie tdi-timing). Ustaw wtedy pod wskazanie 2-go bloku w basic settings w grupie 1 i będziesz w domu. Tyle...



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » sob sty 22, 2011 12:33

Poza tym to się trochę na samochodach znam i zdążyłem trochę pogrzebać i stwierdzam jednoznacznie, że podstawowe rzeczy jak u mnie są ok żeby nie powiedzieć, że idealne. A i jeszcze 350ml oleju na 10 tyś km to będziesz miał nawet w nowym aucie z turbo dieslem, zależy jak jeździsz. Nie ma silnika, który by oleju nie wypił ani kropli. Owszem zdażają się cuda rozmnożenia i oleju przybywa, ale wtedy miesza się z płynem chłodzącym i głowica do roboty lub wymiany, ale to już skrajność. Z tego, co wiem to moje tdi remontu kapitalnego nie miało nigdy a mam już 280 tyś km zrobione. Oleju więcej nie bierze już przez 4 lata jak go mam a nie jeżdżę jak dziadek. Czekam na jakieś konkretne sugestie jak i czym sprawdzić pompę wtryskową bo nie mam już pomysłu. Proszę o pomoc, może jakiś znawca pomp jest na forum? Czekam i dzięki za zdrową dyskuscję chłopaki...



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: arturo » sob sty 22, 2011 14:12

Można i bez wykresu ale w grupie 000 na BS druga pozycja. Powinno być tak ustawiane żeby na nagrzanym silniku nie było różnicy wskazań między normalną pracą a basic settings. Co do zużycia oleju to zgadzam się z tym że diesle biorą trochę bo sam dolewam ok 0,6l/12tyś. Jako ciekawostkę moge napisać że znajomy ma w passacie B4 na TDI nabite 490tyś i dolewać musi nie cały litr na 10-12tyś, i w silniku nie było nic robione oprócz tego że wyczyściłem mu nastawnik przy 360tyś i wymieniłem mu panewkę na wałku pośrednim przy wymianie paska, no i sprzęgło ma nowe bo się skończyło, turbo jest nie ruszane.
Wynika z tego że TDI spokojnie pół miliona wytrzymuje.



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » sob sty 22, 2011 15:08

No o ile nie było cofane;) i miało dobrych użytkowników a nie katów...nic nie jest wieczne. U mnie uszczelniacze do wymiany i prowadnice zaworowe, bo kompresję mam 28 w szczytowym położeniu tłoka 30, więc chyba elegancka? :)



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » sob sty 22, 2011 15:24

Jak to normalna praca a basic settings? z tego, co piszą ludzie na forum to sprawdzasz wartość kąta wtrysku w basic settings w 2 kanale w grupie 000 na nagrzanym silniku. Potem ewentualnie korekcja pompą i żadna filozofia. nie rozumiem do końca twojej wypowiedzi...może rozjaśnisz krok po kroku jak Ty to robisz bo jakiś nowy sposób chyba wprowadzasz:)



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: arturo » sob sty 22, 2011 21:25

Nic nie nowy sposób, tylko taki jak przewiduje producent programu i silnika. [engine;measuring block;000;basic settings;TDI Timing) luzujesz 4 śruby i kręcisz pompą aż punkt na przecięciu żółtych lini będzie powyżej środkowej niebieskiej linii, jeżeli jest możliwość to na odpalonym silniku najlepiej kręcić. Czasami nie ma takiej możliwości bo inne jest koło napędu pompy i trzeba luzować śruby na kole.
Po takim ustawieniu jak klikniesz 000 BS i MB to silnik prawie nie zmienia pracy i wartości na 2 poz. (kąt wtrysku) w 000 też się nie zmieniają (między BS a MB)
Normalna praca to jak nie jest kliknięte BS. W trybie BS ECU nie wysterowuje wszystkich układów tak samo jak w czasie normalnej pracy.
Poczytaj info na temat silnika TDI VP jest PDF w sieci (jak nie znajdziesz mogę podesłać na email) tam jest opisane jak i od czego zależy między innymi wyprzedzenie wtrysku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 214 gości