Dobór tłoka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

_Woody
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 21:58

Dobór tłoka

Post autor: _Woody » wt sty 18, 2011 01:42

Witam. Jestem nowy na forum. Mam następujący problem. W moim 1.9 TDI AHF pękł zawór i wbił się w tłok. Wbity zawór podziurawił głowicę. Kupiłem już sprawną, uzbrojoną głowicę i mam pytanie dotyczące doboru tłoka. Czy może być tłok z tym samym "nr" (1 lub 2) wyjęty silnika o tym samym oznaczeniu, czy trzeba zwrócić uwagę na coś jeszcze ? Mechanik mówił mi coś o doborze na podstawie grup selekcyjnych. Oprócz tego chciałbym wiedzieć co z grubością uszczelki. Głowicę jak tylko przyjdzie splanuje (zabielanie) i zastanawiam się czy kupować uszczelkę na tyle samo karbów co poprzednia, czy o jeden więcej ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Dobór tłoka

Post autor: Adamm » wt sty 18, 2011 01:44

tyle samo karbow bo planowanie glowicy w tdi nie ma nic do grubosci uszczelki

grubosc uszczelki dobiera sie na podstawie wysuniecia tloka ponad cylinder


tak zapytam z ciekawosci nie taniej bylo kupic drugi silnik?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

_Woody
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 21:58

Dobór tłoka

Post autor: _Woody » wt sty 18, 2011 01:58

Zastanawiałem się nad tym. Wymiana tłoka wychodzi z 1k taniej niż montowanie całego słupka. Do tego nie mam pewności że nie kupie jakiegoś padła.



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Dobór tłoka

Post autor: zyggy » wt sty 18, 2011 08:25

Pamiętaj, że tłoki wraz z korbowodami i panewkami należy zważyć. Ich wagi powinny być jednakowe. Zawsze pilnikiem możesz zmniejszyć ich wagę do tego najlżejszego. To tylko teoria, ale takie coś kolega mechanior robił podczas wymiany tłoków i korbowodów w ALH. No i oczywiście pomiar wystawania tłoka ponad płaszczyznę "słupka" celem dobrania uszczelki pakietowej. Gdzieś były takie tabele dotyczące takiego doboru.


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Dobór tłoka

Post autor: guziolek » wt sty 18, 2011 12:32

Proponuję do tego tłoka dokupić od razu korbę, bo ta stara to już się może do niczego nie nadawać skoro taka akcja z zaworami była.



_Woody
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 21:58

Dobór tłoka

Post autor: _Woody » sob lut 05, 2011 14:23

Odkopuję bo może komuś się przyda info. Auto już zrobione, silnik chodzi zdecydowanie równiej niż wcześniej. Przy okazji wyszło że jeździłem z krzywym korbowodem na innym tłoku. Kupiłem na allegro używany tłok za 60zł wyjęty z silnika o tym samym oznaczeniu i pasował idealnie. Tłok jest firmy Mahle , ale w tych silnikach był jeszcze Kolbenchmidt i Nural. Przekopałem mnóstwo stron w poszukiwaniu jak dobrze dobrać tłok. Okazuje się że jeżeli tłok jest z silnika o tym samym oznaczeniu i wygląda identycznie to będzie pasował. Nural i Kolbenschmidt wyglądają inaczej. Wszystko zostało oczywiście pomierzone i poważone. Korbowód dokupiłem za 50zł wyjęty z AFNa.



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Dobór tłoka

Post autor: zyggy » sob lut 05, 2011 16:21

No to gratulacje :okej: Jeśli wszystko pomierzone, poważone i poskładane z głową to powinno jeszcze polatać.


pzdr
zyggy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości