Temat ważny ekonomiczna jazda
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temat ważny ekonomiczna jazda
Witam posiadam golfa mk3 1.9 TD. Mam pytanie odnośnie ekonomicznej jazdy. Jak jeździć i przy jakich obrotach silnika zmieniać bieg. Z góry dziękuję za odpowiedz
ja mam bez turbo ale zrobilem 70 tysiecy kilometrów zanim doszedłem w jakich obrotach mi najmniej pali...wiec tak jezdzij na piatce 65 kilometrów na godzine do 75 max i nie powinien ci 4 litrów przekroczyc zmieniaj biegi do 2200 obrotów moze i sie bedziesz wlekl jak slimak ale zapewniam ze spalanie minimalne
[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]
- mindcrasher
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:32
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
65km na 5 biegu?? to będzie jakieś 1500 obrotów, nie za mało?? u mnie wtedy wpada w małe wibracje i zero przyśpieszenia, a jaki masz silnik?? też 1Y??toffi pisze:ja mam bez turbo ale zrobilem 70 tysiecy kilometrów zanim doszedłem w jakich obrotach mi najmniej pali...wiec tak jezdzij na piatce 65 kilometrów na godzine do 75 max i nie powinien ci 4 litrów przekroczyc zmieniaj biegi do 2200 obrotów moze i sie bedziesz wlekl jak slimak ale zapewniam ze spalanie minimalne
pozdrawiam
co wy robicie tym silnikom!!!
5bieg i 65kmh
czlowieku
silnik musi miec swoje obroty do 3tys jak bedziesz zmienial biegi nic mu sie niestanie bedzie malo palili i długo jezdzil a i przyspieszenie bedzie wzgledne
zmieniaj biegi przy 3tys ale nie 1 bo wiadomo ze to za wysoko jak na jedynke i bedzie wyc
ja praktycznie jedynki nieuzywam tylko do ruszania i zaraz dwojka a pozniej dopiero ogien
pali mi 6L i ani grama wiecej w zime tak samo
zreszta silnik tez trzeba dobrze dogrzac zeby mial efektywne spalanie bo diesel lubi cieplo wtedy ropa sie dobrze spala
5bieg i 65kmh
czlowieku
silnik musi miec swoje obroty do 3tys jak bedziesz zmienial biegi nic mu sie niestanie bedzie malo palili i długo jezdzil a i przyspieszenie bedzie wzgledne
zmieniaj biegi przy 3tys ale nie 1 bo wiadomo ze to za wysoko jak na jedynke i bedzie wyc
ja praktycznie jedynki nieuzywam tylko do ruszania i zaraz dwojka a pozniej dopiero ogien
pali mi 6L i ani grama wiecej w zime tak samo
zreszta silnik tez trzeba dobrze dogrzac zeby mial efektywne spalanie bo diesel lubi cieplo wtedy ropa sie dobrze spala
A ja zmieniam tak, żeby po zmianie biegu mieć tyle (2000rpm)... Może nie jest to ekonomiczne, ale przynajmniej silnik się nie męczyRafit pisze:Ja zmieniam biegi między 2000-2300 obr/min.
...no chyba że jadę tylko tak, żeby utrzymywać już jakąś konkretną prędkość, to wtedy jadę na minimum 1800rpm... ale przyśpieszanie to powyżej 2000 do 3500
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
Dolne biegi.. Najszybciej jak się da
"4" jak zimny to nawet do 90, jak się ociepli to "5" od 80
Na trasie staram się jeździć 90-100kmh: wtedy jest 4-4.5l (latem)..
Ale faktycznie mój klekocik "wciąga" najmniej tak w okolicy 1700/min na "5" (tak kiela 75kmh). Przyspieszenia nie ma wcale, ciężko utrzymać stałe tempo, ale spalanie spada nawet poniżej 4l! Przetestowane w Szwecji. Tylko że na polskich drogach na takie coś trzeba mieć naprawdę niezłe nerwy.
Ale normalnie wiadomo jak to jest (znaczy się średnio 5-5.5l..)
"4" jak zimny to nawet do 90, jak się ociepli to "5" od 80
Na trasie staram się jeździć 90-100kmh: wtedy jest 4-4.5l (latem)..
Ale faktycznie mój klekocik "wciąga" najmniej tak w okolicy 1700/min na "5" (tak kiela 75kmh). Przyspieszenia nie ma wcale, ciężko utrzymać stałe tempo, ale spalanie spada nawet poniżej 4l! Przetestowane w Szwecji. Tylko że na polskich drogach na takie coś trzeba mieć naprawdę niezłe nerwy.
Ale normalnie wiadomo jak to jest (znaczy się średnio 5-5.5l..)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości