GT1749V zamiast VNT15 w AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

motomaniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 13, 2011 00:14

GT1749V zamiast VNT15 w AJM

Post autor: motomaniek » czw sty 13, 2011 02:07

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem na forum, więc jeśli pisze coś nie tak to z góry przepraszam. Ostatnio sporo buszowałem po forum, ale nie znalazłem tego co mnie interesuje:( Otóż w mojej borze pojawił się taki problem że zaczęła niemiłosiernie kopcić, poza tym z IC wylałem spora ilość oleju. Zorientowałem się w temacie i wiem ze padła turbina. I teraz moje pytanie, ponieważ mój znajomy posiada ładną turbinkę GT1749V 038253018D od forda galaxy, czy podejdzie mi ona do mojego autka? W tej chwili mam VNT15 038253013A. Słyszałem że Galaxy, Sharan i Alhambra mają inne turbiny niż Bora czy Golf 4, ale na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo. Czym one się właściwie różnią i która jest lepsza??



Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

GT1749V zamiast VNT15 w AJM

Post autor: Vieri » czw sty 13, 2011 11:37

Tutaj masz kolego numery turbin jakie podejdą do Ciebie:

http://pl.turbolader.net/Katalog-Turbos ... 5006S.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

a tu numery od sharana:

http://pl.turbolader.net/Katalog-Turbos ... 5006S.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale moim zdaniem powinna podejść bo GT1749V były montowane i tu i tu tylko różnią się numerami katalogowymi. Zwróć uwagę na ułożenie wyjścia na rurkę EGR, czy jest pod takim samym kątem jak w starym turbo.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

motomaniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 13, 2011 00:14

GT1749V zamiast VNT15 w AJM

Post autor: motomaniek » sob sty 15, 2011 21:08

Dzięki za odpowiedz. W tygodniu się za to wezmę to okaże się, ale myślę że będzie pasować, ewentualnie może uda się zhybrydować. Zastanawiam sie jeszcze nad tym, czy czasem nie przełożyć gruszki i sztangi ze starej turbiny, ponieważ jestem pewny że jest poprawnie ustawiona, a w tej od Galaxy mogła być już przestawiana (tak tylko myślę), co Wy o tym powiecie? Mam jeszcze jedno pytanie, czy nie było by mi łatwiej wymontować turbinę gdy najpierw zdemontuje kolektor ssący z ECU? Przy okazji bym go też powyczyszczał :jezor:



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

GT1749V zamiast VNT15 w AJM

Post autor: Łuki_79 » sob sty 15, 2011 21:22

motomaniek pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, czy nie było by mi łatwiej wymontować turbinę gdy najpierw zdemontuje kolektor ssący z ECU?
Z EGR :grin:
Pewnie,że jest łatwiejszy dostęp do suszarki po wymontowaniu kol. ssącego


Obrazek

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Re: GT1749V zamiast VNT15 w AJM

Post autor: Vieri » sob sty 15, 2011 21:57

motomaniek pisze:Dzięki za odpowiedz. W tygodniu się za to wezmę to okaże się, ale myślę że będzie pasować, ewentualnie może uda się zhybrydować. Zastanawiam sie jeszcze nad tym, czy czasem nie przełożyć gruszki i sztangi ze starej turbiny, ponieważ jestem pewny że jest poprawnie ustawiona, a w tej od Galaxy mogła być już przestawiana (tak tylko myślę), co Wy o tym powiecie? Mam jeszcze jedno pytanie, czy nie było by mi łatwiej wymontować turbinę gdy najpierw zdemontuje kolektor ssący z ECU? Przy okazji bym go też powyczyszczał :jezor:
W sumie nie wiem czy jest sens bo turbo chyba raczej będziesz musiał montować na kanale od spodu...

Co do gruszki to masz tutaj teoretycznie inną suszarkę więc będzie pewno już pod nią wyregulowana więc ja bym tego nie tykał.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

GT1749V zamiast VNT15 w AJM

Post autor: Sztomel » sob sty 15, 2011 22:57

Jeśli masz zamiar kupić VNT 17 od Galaxy to pamiętaj, że poza turbiną będziesz musiał również kupić kolektor wydechowy bo turbo nie stanowi tam jednej całości wraz z kolektorem wydechowym tak jak to jest w Borze czy Golfie Mk4. Te turbiny nie różnią się parametrami od 15-tek więc szału żadnego nie będzie. Wylot spalin z kolektora wydechowego nie stanowiłby żadnego problem nawet gdyby nie pasował bo można go całkowicie zaślepić nie wstawiając wcale tej rurki bo i po co.


Obrazek

motomaniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 13, 2011 00:14

Re: GT1749V zamiast VNT15 w AJM

Post autor: motomaniek » ndz sty 16, 2011 20:21

Sztomel pisze:Wylot spalin z kolektora wydechowego nie stanowiłby żadnego problem nawet gdyby nie pasował bo można go całkowicie zaślepić nie wstawiając wcale tej rurki bo i po co.
Rozumiem że chodzi o rurkę EGR, a co do turbawki od Galaxy to ta jest razem z kol. ssącym, może zdarzały się wyjątki :)



Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

GT1749V zamiast VNT15 w AJM

Post autor: Vieri » ndz sty 16, 2011 21:32

Rurka powinna pasować bo z tego co wiem i sam się o tym przekonałem pod innym kątem jest w turbinach KKK:

tak jest w KKK:

Obrazek

tak w GT:

Obrazek


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

GT1749V zamiast VNT15 w AJM

Post autor: Krzylu » ndz sty 16, 2011 22:11

W sumie nie wiem czy jest sens bo turbo chyba raczej będziesz musiał montować na kanale od spodu..
Ciekawy jestem jak jest to możliwe?? :hmm:
od spodu jest półośka która przeszkadza we wszystkim a tym bardziej w wyciągnięciu vnt15.
Lepiej odkręć ssący,będzie dobre dojście do turbo.Jedyne co z kanału da się zrobić to odkręcić wąż spustowy,pamiętaj o dwóch miedzianych uszczelkach.Rurę od wydechu też lepiej od góry rozkręcać.
Miłej zabawy :smoke:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości