MK3 AAZ problem z odpalaniem/brak przyspieszacza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Zosiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr sty 12, 2011 16:10
Lokalizacja: Kraków/Dębica

MK3 AAZ problem z odpalaniem/brak przyspieszacza

Post autor: Zosiek » czw sty 13, 2011 23:29

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum. Jestem od kilku dni posiadaczem golfa 3 1.9 td '97. Podobno ten model powinien mieć dźwignię przyspieszacza po lewej stronie kierownicy, żeby silnik się łatwiej uruchamiał . U mnie jej nie ma. Czy były wersje z tym silnikiem ( AAZ ) nie posiadające tej dźwigni ?
Drugi problem to trudny rozruch zimnego silnika. W tym silniku, z tego co wyczytałem, świece powinny załączyć się po otworzeniu drzwi kierowcy po dłuższym postoju. Jak wsiadam do samochodu to kontrolka świec nie włącza się, gdy przekręcam kluczyk również kontrolka się nie włącza, jeśli przekręcę dalej kluczyk to rozrusznik pokręci silnikiem, ale samochód się nie uruchomi, natomiast jak cofnę kluczyk i przekręcę jeszcze raz to kontrolka świec włączy się i silnik zapali, co prawda rozrusznik kilka razy obróci ale zapali.
Filtry wymieniam za 1,5 tygodnia, oprócz tego co się dowiedziałem z forum powinienem sprawdzić świece żarowe, kąt wtrysku, do tego jeszcze autko mi się wolno nagrzewa i do sprawdzenia termostat , lub czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Na coś jeszcze zwrócić uwagę ?
pozdrawiam !



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Re: MK3 AAZ problem z odpalaniem/brak przyspieszacza

Post autor: wegi » pt sty 14, 2011 00:02

W tym silniku po roku 1995 nie montowano przyśpieszacza (jest automatyczny). Miałem 2 lata Golfa z tym silnikiem, też z 1997 roku, do dziś jeździ nim ojciec (razem zrobiliśmy ok.80 tyś.km)
Jeśli chodzi i grzanie, to po tych objawach do sprawdzenia czujnik temperatury silnika,lub coś w stacyjce nie do końca załącza. Skoro dopiero co kupiłeś samochód to czułym punktem tego silnika jest koło pasowe na wale (czy chodzi prosto, nie "buja" się). U mnie po zakupie chodziło prościutko, jednak po 50 tyś (na zegarze 260 tyś.km) zaczęły się problemy z odpalaniem ciepłego silnika,zimny strasznie "trząsł", koło się lekko kiwało i po zdjęciu okazało się, że klin był już ścięty i 1 zawór przegięty, także niewiele trzeba, żeby narobić sobie kosztów. Poza tym miejscem silnik jest "idiotoodporny", jeździ na wszystkim, pali w największe mrozy, turbina chociaż mała jest bardzo trwała.


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

MK3 AAZ problem z odpalaniem/brak przyspieszacza

Post autor: pitru » pt sty 14, 2011 10:42

Zosiek
U mnie świece zapalają się czasami dopiero po drugim przekręceniu kluczyka (bez palenia), ale to akurat żaden problem. Jeżeli po kilku razach kontrolka nie zapala się, przyczyną problemu może być czujnik temp. bo od niego idzie info do sterownika świec o temp. silnika.
Jeżeli sterownik ma info o wysokiej temp. silnika nie włącza świec. Czujnik może również źle pokazywać temp silnika na konsoli. AAZ raczej nie mają problemów z nagrzewaniem jak np. 1z. O termostacie nie piszę, bo bardzo łatwo go sprawdzić.
Co do przyspieszacza, to podejrzewam że w tym roczniku masz za pompą siłownik el. z linką idącą do dźwigni przyspieszacza.
Opcja z podgrzewaniem świec po otwarciu drzwi kier. jest dostępna w autach z modułem komfortu, a nie wiem czy to wychodziło w tych modelach jako opcja czy seryjnie.


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

MK3 AAZ problem z odpalaniem/brak przyspieszacza

Post autor: bongo » pt sty 14, 2011 11:12

Podwieszony temat :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 64 gości