dziwny wyceik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
furek55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 29, 2010 00:56

dziwny wyceik

Post autor: furek55 » sob sty 08, 2011 16:42

Witam
Jak w temacie mam dziwny wyciek z jakiegoś korka.
Co to może być??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

dziwny wyceik

Post autor: italiano_83 » sob sty 08, 2011 17:24

Z tego korka to raczej nie ma bata aby ciekło, to korek od otworu dzięki któremu ustawia się w odpowiedni sposób zamach na znakach podczas wymiany rozrządu, na jednej z fotek widać, że u góry jest jakiś czujnik czy to czasem z niego nie ścieka na korek.
Płynu chłodniczego nie ubywa czasem?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
furek55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 29, 2010 00:56

Re: dziwny wyceik

Post autor: furek55 » sob sty 08, 2011 17:36

italiano_83 pisze:Z tego korka to raczej nie ma bata aby ciekło, to korek od otworu dzięki któremu ustawia się w odpowiedni sposób zamach na znakach podczas wymiany rozrządu, na jednej z fotek widać, że u góry jest jakiś czujnik czy to czasem z niego nie ścieka na korek.
Płynu chłodniczego nie ubywa czasem?
kurde na razie nie zauważyłem ale muszę to obserwować



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

dziwny wyceik

Post autor: italiano_83 » sob sty 08, 2011 17:41

Zresztą, gdyby ten wyciek był z tego korka to całe sprzęgło musiał by pływać w oleju, a wtedy ślizgało by się na max. Wyciągnij ten korek (pociągnij do góry, on jest na wcisk wyskoczy) i zażyj do środka będziesz widział koło zamachowe i sprawdź czy jest "suche" . Rozetrzyj ten wyciek na palcach łatwo odróżnisz olej od płynu chłodniczego.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
furek55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 29, 2010 00:56

Re: dziwny wyceik

Post autor: furek55 » sob sty 08, 2011 17:49

italiano_83 pisze:Zresztą, gdyby ten wyciek był z tego korka to całe sprzęgło musiał by pływać w oleju, a wtedy ślizgało by się na max. Wyciągnij ten korek (pociągnij do góry, on jest na wcisk wyskoczy) i zażyj do środka będziesz widział koło zamachowe i sprawdź czy jest "suche" . Rozetrzyj ten wyciek na palcach łatwo odróżnisz olej od płynu chłodniczego.
no właśnie sprzęgło mi się nie ślizga :/



Awatar użytkownika
furek55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 29, 2010 00:56

dziwny wyceik

Post autor: furek55 » pn sty 10, 2011 23:47

ma ktoś jeszczę jakiś pomysł??



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

dziwny wyceik

Post autor: Fahoo » wt sty 11, 2011 09:26

cieknie z odmy/separatora par oleju na pokrywie zaworów na dekiel z dekla na skrzynie
bardzo czesta usterka

zalecenia:
nie przelewac oleju ponad stan
nie krecic sielnika ponad 4k rpm
poprawic opaski na łączeniach odpowietrzenia skrzyni korbowej z separatorem na pokrywie zaworów


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
furek55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 29, 2010 00:56

Re: dziwny wyceik

Post autor: furek55 » wt sty 11, 2011 18:01

Fahoo pisze:cieknie z odmy/separatora par oleju na pokrywie zaworów na dekiel z dekla na skrzynie
bardzo czesta usterka

zalecenia:
nie przelewac oleju ponad stan
nie krecic sielnika ponad 4k rpm
poprawic opaski na łączeniach odpowietrzenia skrzyni korbowej z separatorem na pokrywie zaworów

jak już poprawie tę opaskę to można kręcić wysoko silnik??
Bo nie rozumiem



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

dziwny wyceik

Post autor: twardy » wt sty 11, 2011 22:38

furek55, można kręcić wysoko ale po co , lepiej trzymaj sie max momentu :hmm:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
furek55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 29, 2010 00:56

dziwny wyceik

Post autor: furek55 » śr sty 12, 2011 00:44

nie no w sumie to ja wysoko nie krece tylko myślałem po tym co napisałeś, że to szkodzi silnikowi

Czyli najlepiej wymienić ten wąż tak??



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

dziwny wyceik

Post autor: Maślak » śr sty 12, 2011 12:32

tylny uszczelniacz wału korbowego. jeżeli jeszcze leci na dole na połączeniu silnika i skrzyni to na bank to jest to, jeżeli jeszcze sprzegło sie slizga to juz prawie na 100 % pewne



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

dziwny wyceik

Post autor: Fahoo » śr sty 12, 2011 15:31

Maślak, ty czytaj ze zrozumieniem i patrz na foty


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
furek55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 29, 2010 00:56

dziwny wyceik

Post autor: furek55 » śr sty 12, 2011 17:53

skrzynia od dołu też jest mokra ale sprzęgło się nie ślizga
czyli ta uszczelka tak??



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

dziwny wyceik

Post autor: Maślak » śr sty 12, 2011 23:18

wydaje mi sie że zrozumiałem, zapocony jest korek od skrzyni do ustawiania rozrządu itp, spowodowane jest to najprawdopodobniej wyciekiem z uszczelniacza wału ( mało prawdopodobne ze skrzyni) mokre od oleju połączenie silnika i skrzyni od ściekającego oleju który jest rozchlapywany kołem zamachowym. jezeli sie myle to mnie popraw kolego Fahoo, tylko przy takim stanie rzeczy czemu sprzęgło sie nie slizga? może to błędna diagnoza? ale jeżeli nigdzie indziej nie kapie na ów plastikowy korek to co innego? nie uszczelka tylko uszczelniacz tylny wału jest pod sprzęgłem, przy okazji można wymienic uszczelniacze w skrzyni groszowe sprawy. pozdro :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 255 gości