Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
Witam. Problem dotyczy mojego drugiego auta - Volvo V40 z silnikiem 1.9 TD od Renault. Otóż padł mi silnik - pękł blok. Kupiłem drugi silnik i mam problem. Wsadziłem nowy silnik (190 tyś.km) i wsadziłem starą turbinę i pompę wtryskową. I teraz po odpaleniu rano silnika - pali bardzo dobrze - jest wszystko ok. Po chwili (chyba jak wyłączy sie ssanie automatyczne) silnik zaczyna troszkę nierówno pracować....i pojawia sie dosyć mocne kopcenie z niebieskawym zabarwieniem. i kopci tak aż nie uzyska ok. 85 - 95 stopni. Potem wszystko wraca do normy. Samochód cały czas ma moc, oleju nic nie ubywa. Sprawdziłem świece żarowe (są ok), wymieniłem na nowy filtr paliwa i nic. Sprawdzone zostały wtryski i nieznacznie dają więcej paliwa ale stary silnik nic nie kopcił na nich. Zatkałem zawór EGR - wyrównujący ciśnienie na turbinę i zaczął kopcić dłużej. Gdzie szukać usterki?
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
Twój problem to spalanie oleju silnikowego. Z szukaniem jest już więcej problemów /pierścienie /cylindry / uszczelnienia /turbinka może puszczać . Należało by porobić pomiary kompresji w cylindrach . Chociaż objawy u ciebie mogą wskazywać na najmniejsze zło to uszczelnienia na zaworach . Masz tam jakiś intercoler w tym doładowaniu ?? A to że oleju nie bierze to przecież potrzeba czasu i kilometrów by to ocenić prawda .gooffer pisze:Gdzie szukać usterki
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
Intercooler jest. Przejechałem ok. 2 tyś.km i oleju nic nie ubyło... Moze dawka paliwa ma coś do tego?
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
gooffer, pewnie uszczelniacze zaworowe masz do wymiany miałem podobnie. Jak wymieniałem uszczelniacze to w porównaniu starych do nowych to stare twarde jak skała
to już nie nowygooffer pisze:Wsadziłem nowy silnik (190 tyś.km)
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
Marcin TDI, moze faktycznie to będzie to. Auto z którego kupiłem silnik stało w krzakach od 4 lat nieodpalane...
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
gooffer, A to kol ..nie tylko to Zostaw silnik na 4 lata i go rozbierz No ale nie wiem czy to warto walczyć z tymi uszczelniaczami , zrobić można ale tylko po wyeliminowaniu innych dolegliwości tego silnika! Ale to masz juz w pierwszym poście , a czy zrobisz czy będziesz jeździł to już twoja sprawagooffer pisze: Auto z którego kupiłem silnik stało w krzakach od 4 lat nieodpalane.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
wymień uszczelniacze od razu zobaczysz co pod głowicą jest progi itp ale silnika nie kupuje się nie odpalanego przez 4 lata chyba że był odpowiednio zabezpieczony.
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
Witam. Kopcenie na niebiesko nie zawsze jest związane ze spalaniem oleju. Nieprawidłowy kąt wtrysku też daje takie efekty. Zazwyczaj występuje gdy silnik jest zimny, wzrasta pod jego obciążeniem, przy dodaniu gazu, natomiast znika gdy silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej. Znam takie przypadki gdzie silnik kopcił właśnie gdy zimny na niebieskawo, a oleju nie ubywało ani grama, przy zużytych uszczelniaczach zaworowych problem dymienia występuje nawet na ciepłym silniku, zazwyczaj kilka minut po jego odpaleniu (ściekanie rozgrzanego oleju po trzonkach zaworowych do komór spalania) i znika po kilku sekundach pracy.
viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
TYm bardziej że kopci aż do osiagnięcia temperatury , ja sprawdzil bym kat wtrysku.
W volvo masz pompe lucas .
W volvo masz pompe lucas .
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
Tylko dziwne jest to, ze pompa pochodzi ze starego silnika i tam nic takiego sie nie działo...
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
Bo na starym kąt był dobrze ustawiony
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
No to ładny meksyk tam musial dyc jak stalo pare latek pod krzakiem hehehehe
TDI AHU http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=312741
Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
Witam
Ja ma podobny problem zaraz po odpaleniu na zimnym silniku nic sie nie dzieje ale po jakis 3 minutach zaczyna coraz bardziej kopcic i to nie jest problem autko tak stoi na wolnych obrotach okolo 10 min i w tym czasie opada wskaznik paliwa o jeden spadek,wiec dobrze spala rope i to mnie martwi.jak osiognie temperature moze stac nawet 30 min i nawet nie drgnie(sprawdzałem ) cos nie tak czujnik temperatury wymieniony.pozdrawiam
Ja ma podobny problem zaraz po odpaleniu na zimnym silniku nic sie nie dzieje ale po jakis 3 minutach zaczyna coraz bardziej kopcic i to nie jest problem autko tak stoi na wolnych obrotach okolo 10 min i w tym czasie opada wskaznik paliwa o jeden spadek,wiec dobrze spala rope i to mnie martwi.jak osiognie temperature moze stac nawet 30 min i nawet nie drgnie(sprawdzałem ) cos nie tak czujnik temperatury wymieniony.pozdrawiam
Re: Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.
zapomnialem vw lupo 1,4 TDI 2004 r.labos1 pisze:Witam
Ja ma podobny problem zaraz po odpaleniu na zimnym silniku nic sie nie dzieje ale po jakis 3 minutach zaczyna coraz bardziej kopcic i to nie jest problem autko tak stoi na wolnych obrotach okolo 10 min i w tym czasie opada wskaznik paliwa o jeden spadek,wiec dobrze spala rope i to mnie martwi.jak osiognie temperature moze stac nawet 30 min i nawet nie drgnie(sprawdzałem ) cos nie tak czujnik temperatury wymieniony.pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 68 gości