Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: gooffer » sob sty 08, 2011 23:12

Witam. Problem dotyczy mojego drugiego auta - Volvo V40 z silnikiem 1.9 TD od Renault. Otóż padł mi silnik - pękł blok. Kupiłem drugi silnik i mam problem. Wsadziłem nowy silnik (190 tyś.km) i wsadziłem starą turbinę i pompę wtryskową. I teraz po odpaleniu rano silnika - pali bardzo dobrze - jest wszystko ok. Po chwili (chyba jak wyłączy sie ssanie automatyczne) silnik zaczyna troszkę nierówno pracować....i pojawia sie dosyć mocne kopcenie z niebieskawym zabarwieniem. i kopci tak aż nie uzyska ok. 85 - 95 stopni. Potem wszystko wraca do normy. Samochód cały czas ma moc, oleju nic nie ubywa. Sprawdziłem świece żarowe (są ok), wymieniłem na nowy filtr paliwa i nic. Sprawdzone zostały wtryski i nieznacznie dają więcej paliwa ale stary silnik nic nie kopcił na nich. Zatkałem zawór EGR - wyrównujący ciśnienie na turbinę i zaczął kopcić dłużej. Gdzie szukać usterki?



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: Rafał 21 » ndz sty 09, 2011 10:48

gooffer pisze:Gdzie szukać usterki
Twój problem to spalanie oleju silnikowego. Z szukaniem jest już więcej problemów /pierścienie /cylindry / uszczelnienia /turbinka może puszczać . Należało by porobić pomiary kompresji w cylindrach . Chociaż objawy u ciebie mogą wskazywać na najmniejsze zło to uszczelnienia na zaworach . Masz tam jakiś intercoler w tym doładowaniu ?? A to że oleju nie bierze to przecież potrzeba czasu i kilometrów by to ocenić prawda . :P


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: gooffer » ndz sty 09, 2011 12:27

Intercooler jest. Przejechałem ok. 2 tyś.km i oleju nic nie ubyło... Moze dawka paliwa ma coś do tego?



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: Marcin TDI » ndz sty 09, 2011 13:53

gooffer, pewnie uszczelniacze zaworowe masz do wymiany miałem podobnie. Jak wymieniałem uszczelniacze to w porównaniu starych do nowych to stare twarde jak skała :D
gooffer pisze:Wsadziłem nowy silnik (190 tyś.km)
to już nie nowy :hmm:


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: gooffer » ndz sty 09, 2011 15:38

Marcin TDI, moze faktycznie to będzie to. Auto z którego kupiłem silnik stało w krzakach od 4 lat nieodpalane...



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: Rafał 21 » ndz sty 09, 2011 16:14

gooffer pisze: Auto z którego kupiłem silnik stało w krzakach od 4 lat nieodpalane.
gooffer, A to kol ..nie tylko to :lol: Zostaw silnik na 4 lata i go rozbierz :lol: No ale nie wiem czy to warto walczyć z tymi uszczelniaczami , zrobić można ale tylko po wyeliminowaniu innych dolegliwości tego silnika! Ale to masz juz w pierwszym poście , a czy zrobisz czy będziesz jeździł to już twoja sprawa :P


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: Marcin TDI » ndz sty 09, 2011 16:18

wymień uszczelniacze od razu zobaczysz co pod głowicą jest progi itp ale silnika nie kupuje się nie odpalanego przez 4 lata chyba że był odpowiednio zabezpieczony.


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: markim321 » ndz sty 09, 2011 17:05

Witam. Kopcenie na niebiesko nie zawsze jest związane ze spalaniem oleju. Nieprawidłowy kąt wtrysku też daje takie efekty. Zazwyczaj występuje gdy silnik jest zimny, wzrasta pod jego obciążeniem, przy dodaniu gazu, natomiast znika gdy silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej. Znam takie przypadki gdzie silnik kopcił właśnie gdy zimny na niebieskawo, a oleju nie ubywało ani grama, przy zużytych uszczelniaczach zaworowych problem dymienia występuje nawet na ciepłym silniku, zazwyczaj kilka minut po jego odpaleniu (ściekanie rozgrzanego oleju po trzonkach zaworowych do komór spalania) i znika po kilku sekundach pracy.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: twardy » ndz sty 09, 2011 18:19

TYm bardziej że kopci aż do osiagnięcia temperatury , ja sprawdzil bym kat wtrysku.
W volvo masz pompe lucas .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: gooffer » ndz sty 09, 2011 20:15

Tylko dziwne jest to, ze pompa pochodzi ze starego silnika i tam nic takiego sie nie działo...



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: twardy » ndz sty 09, 2011 22:50

Bo na starym kąt był dobrze ustawiony


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

boss.p21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: boss.p21 » pn sty 10, 2011 01:03

No to ładny meksyk tam musial dyc jak stalo pare latek pod krzakiem hehehehe :jezor:


TDI AHU http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=312741

labos1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:55

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: labos1 » wt sty 11, 2011 20:09

Witam
Ja ma podobny problem zaraz po odpaleniu na zimnym silniku nic sie nie dzieje ale po jakis 3 minutach zaczyna coraz bardziej kopcic i to nie jest problem autko tak stoi na wolnych obrotach okolo 10 min i w tym czasie opada wskaznik paliwa o jeden spadek,wiec dobrze spala rope i to mnie martwi.jak osiognie temperature moze stac nawet 30 min i nawet nie drgnie(sprawdzałem :)) cos nie tak czujnik temperatury wymieniony.pozdrawiam



labos1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:55

Re: Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

Post autor: labos1 » wt sty 11, 2011 20:12

labos1 pisze:Witam
Ja ma podobny problem zaraz po odpaleniu na zimnym silniku nic sie nie dzieje ale po jakis 3 minutach zaczyna coraz bardziej kopcic i to nie jest problem autko tak stoi na wolnych obrotach okolo 10 min i w tym czasie opada wskaznik paliwa o jeden spadek,wiec dobrze spala rope i to mnie martwi.jak osiognie temperature moze stac nawet 30 min i nawet nie drgnie(sprawdzałem :)) cos nie tak czujnik temperatury wymieniony.pozdrawiam
zapomnialem vw lupo 1,4 TDI 2004 r.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 119 gości