zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » sob sty 08, 2011 11:57

ja jak mam ustawiona pompę, to jak ja przestawię w str chłodnicy to silnik nie równo pracuje i dymi na biało

układ mam zalany wodą na czas prób układ płukałem wodą chłodnica ma nie całe 2 lata i była zawsze zalana płynem



richi9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sty 18, 2008 10:29
Lokalizacja: Kraków

Re: zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: richi9 » sob sty 08, 2011 14:14

ee to spoko ale, nagrzewnica tez wchodzi w układ chłodzenia:)
Gdy pchasz pompe w strone silnika to przyspieszasz zapłon łatwiej pali z rozruchu,ale mocniej stuka ... A od silnika to opóźniasz wtrysk i kopci i kaszle i wogóle to porażka szarpie no padaka...Pod wraunkiem że przecholujesz:)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Michał_1977 » sob sty 08, 2011 18:55

Mumin90 pisze:ja jak mam ustawiona pompę, to jak ja przestawię w str chłodnicy to silnik nie równo pracuje i dymi na biało
To zależy ile ją przestawisz....
Czasem 1mm to już za dużo :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » ndz sty 09, 2011 11:38

pompę wczoraj ustawiałem i robiłem próby wydaje mi się ze teraz jest ustawiona dosyć dobrze bo na tym ustawieniu silnik ma siłę na wolnych obrotach i podczas jazdy równomiernie ciągnie i ładnie pracuje
postanowiłem zaryzykować i wlałem litr octu resztę wody do układu chłodzenia i tak pojeździłem
następnie spuściłem wszystko z układu i okazało sie ze było bardzo dużo brudu woda z octem zrobiła sie brązowa i bardzo brudna, układ następnie wypłukałem wodą i znów zalałem z octem i wypłukałem
i silnik już trzyma temperaturę na środkowej kresce i już chyba nie ma tak wysokiego ciśnienia tak mi się wydaje, ale będę to obserwował.
trochę jeszcze pojeżdżę na wodzie do puki jest ciepło i będę płukał układ
wydaje mi sie ze któryś kanał mógł mógł być mało drożny i to mogło być przyczyną wysokiego ciśnienia
tylko dziwne jest to bo silnik był na płynie, chyba ze kiedyś jeździł długo na wodzie
teraz jeszcze pytanie jaki jest dobry płyn chłodnic najlepiej jakim zalać ?



Awatar użytkownika
kahn91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 22:32
Lokalizacja: Bysław CTU

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: kahn91 » pn sty 10, 2011 00:37

Ja mam podobny problem tyle, że dziś wracajac do domu wyprzedzałem i przydusiłem do 130 to pokazało mi poza 3/4 skali i jadac dalej ok 90 km/h to spadło do 90*C ale w domu jak otworzyłem maske to w okolicy zbiorniczka wyrównawczego było trochę płynu chłodniczego... Nie zdążyłem sprawdzić czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły zaraz po bucie, ale w domu po powrocie gorny był dośc ciepły a dolny lekko ciepły termostat mam nowy (wahler) 4 miesięczny i musiałem dolać ok pół litra płynu. Ciśnienie w wężach było ok takie jak zawsze. Ale nigdy nie grzał mi sie przy takim czymś.


Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91

darecki6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt lut 19, 2010 10:56
Lokalizacja: lodz

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: darecki6 » pn sty 10, 2011 02:11

wywalcie metalowom rure z pmiedzy filtra oleju a skrzynia to przewerzenie moglo sie zatkac . po occie wszystko koroduje lepsza jest cola rozpuszcza rdze i konserwuje metal


darecki6

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » pn sty 10, 2011 07:02

tak ale jak wypukam układ to zaleje płynem i nie będzie tak korodować mam nadzieje, a po koli też koroduje myślę ze ocet szybciej wypłuka i rozpuści te brudy a rurkę to ja miałem chyba wymieniana bo jest w dobrym stanie przeważnie to i z zewnątrz mocno korodują te rurki a moja trzyma się dobrze narzazie się poprawiło ale jeszcze płukam i zaleje potem płynem i zobaczę co będzie się działo



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » sob sty 22, 2011 20:49

układ już zalałem płynem po tych wszystkich płukaniach ale problem niestety dalej jest wskażnik tem. pokazóje mi mniedzy środkowa kreska a następna po prawej i cały czas tak kupiłem nowy czujnik pewnie przyjdzie w poniedziałek to wymienię, ale tymczasowo odwróciłem kable z czujników ten od tem. płynu z tym do grzania świec żarowych i dalej tak samo wiec to raczej nie wina czujnika, chyba ze wskaźnika w zegarach, pyzatym dolny wąż chłodnicy jest zimny wiec to też jest dziwne ze wskaźnik pokazuje taka tem. i termostat jest zamknięty.

ale największym problemem jest to ciśnienie w układzie chłodzenia dlaczego jest takie wielkie nie mogę znaleźć na to odpowiedzi



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Marcin997 » ndz sty 23, 2011 17:01

jeśli Ci to w czymś pomoże, to powiem CI że u mnie też było duże ciśnienie.. I.. Jak jechałem do domku (zanim wiedziałem że mi uszczelka padła) wskaźnik trzymał mi się podczas normalanej spokojnej jazdy z prd. 70-80km/h na 3/4 skali... I to mnie niepokoiło..Tylko że mi zaczął z tylu dawać na biało... No i na testerze wyszło...



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » ndz sty 23, 2011 19:01

właśnie u mnie na teście wyszło ok i silnik nie dymi na biało dobrze pali tylko wskaźnik pokazuje ok 3/4 skali a dziwne jest to ze termostat jest zamknięty bo dolny waż jest zimny a temperatura taka wysoka na wskaźniku i te ciśnienie wysokie,
wymieniałem olej i jest czysty nie widać w nim żadnego płynu nic nie po kojącego, płyn też jest czysty nie widać w nim żadnych plam oleju
zastanawiam sie czy głowica gdzieś nie pękła delikatnie ale z drugiej str na teście powinno wyjść



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: matisim » sob sty 29, 2011 10:56

nie chce straszyć ale jest możliwość że pękła tuleja któregoś cylindra i może troche dmuchać w układ.. miałeś sprawdzany ukł chłodzenia na zawartość spalin?



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » sob sty 29, 2011 17:47

tak miałem sprawdzany i wynikało że nie ma spalin,dziwna rzeczą jest to ze płyn w głowicy jest gorący na wskaźniku przed ostatnia kreska a nie raz nawet ostatnia a termostat jest zamknięty,
termostat nowy czujnik też nowy
myślę ze to może być pęknięta głowica lub wydmuchnięta uszczelka pod głowicą
teraz szukam drugiej głowicy i z planuje ja i wtedy tą zdejmę myśle ze wtedy wszystko sie wyjaśni
swoja droga dziwne ze test wyszedł ok, płyn jest czysty olej też czysty



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: matisim » sob sty 29, 2011 18:39

a temp płynu jest taka jak pokazuje licznik? załatw sobie termometr i zmierz jego temperature:) to chyba najlepszy sposób i najtańszy..



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Re: zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » sob sty 29, 2011 20:51

nawet jak bym miał termometr to nie ma jak zmierzyć jest tem, chyba ze taki wkręcany w króciec chłodnicy o ile takie sa,
ale temperatura temperatura ale ale mnie nie pokoi to ciśnienie dlatego chyba zdejmę głowice i może sie okaże czego to przyczyna



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości