zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
witam mam taki problem a mianowicie tworzy mi sie wysokie ciśnienie w wężach cieczy chłodzącej w golfie silnik 1.6TD
i co jakiś czas sobie pójdzie bąbelek do zbiorniczka wyrównawczego oraz temperatura rośnie dosyć szybko tak mi sie wydaje i wskazówka od temperatury przechodzi za środkowa kreskę termostat wkładałem nowy i to samo jest , myślałem ze uszczelka pod głowica siada byłem u mechanika sprawdzał testerem do dwutlenku węgla i wygląda na to ze uszczelka jest ok
wężyk przelewowy ma drożność
mechanik powiedział mi żebym spuścił płyn i wymył chłodnice i kanały wszystkie wiec tak zrobiłem i dalej to samo nie wiem co może być tego przyczyną dodam jeszcze ze przed tym zmieniałem pompę wtryskową ale nie sadze żeby to miało jakiś wpływ na to. Wąż od chłodnicy tak sie nabija ciśnieniem ze można go tylko minimalnie ugiąć
i co jakiś czas sobie pójdzie bąbelek do zbiorniczka wyrównawczego oraz temperatura rośnie dosyć szybko tak mi sie wydaje i wskazówka od temperatury przechodzi za środkowa kreskę termostat wkładałem nowy i to samo jest , myślałem ze uszczelka pod głowica siada byłem u mechanika sprawdzał testerem do dwutlenku węgla i wygląda na to ze uszczelka jest ok
wężyk przelewowy ma drożność
mechanik powiedział mi żebym spuścił płyn i wymył chłodnice i kanały wszystkie wiec tak zrobiłem i dalej to samo nie wiem co może być tego przyczyną dodam jeszcze ze przed tym zmieniałem pompę wtryskową ale nie sadze żeby to miało jakiś wpływ na to. Wąż od chłodnicy tak sie nabija ciśnieniem ze można go tylko minimalnie ugiąć
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
a może coś z głowicą? wszystko zależy jaki mechanik, ja co prawda mam mk2 w benzynie i takie ciśnienie było ze węże pękały. jeden mechanik wymienił uszczelkę bo była walnięta, sprawdził głowice i niby była dobra a jednak ciśnienie nadal było takie wysokie, poszukałem dobrego mechanika od kr'a sprawdził głowicę i okazało się że gdzieś przy zaworach puszczało ciśnienie właśnie w obieg wody... teraz czekam aż odbiorę auto i zobaczymy co zdziałał.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
nie wykluczam ze to głowica, ale jak sprawdzał to ze zbiorniczka wyrównawczego nie wydzielał się dwutlenek węgla i dlatego powiedział ze to nie jest uszczelka pod głowicą
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
To,że od czasu do czasu bąbelek popłynie,to o niczym nie świadczy.Za to zmiana pompy i wysoka temperatura,wskazują na za wczesny kąt wtrysku.Co do ciśnienia w układzie,to korek zbiorniczka do kontroli (wymiany),ale trzeba mieć na uwadze,że zadane ciśnienie w owym układzie to ok. 1,6bara,więc może złudzenie przy ściskaniu węży
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
korek zakładałem z innego auta i dalej jest to samo a w innym z moim korkiem jest ok, wiec korek odpada
ciśnienie to też tak słyszałem ze ok 1,5bara ale węże są naprawdę twarde z porównaniem do innych TD
z katem to pompę pchnąłem na max na silnik i dalej to samo siedzie
i dalej myślę co może być z układem chłodzącym nie tak
ciśnienie to też tak słyszałem ze ok 1,5bara ale węże są naprawdę twarde z porównaniem do innych TD
z katem to pompę pchnąłem na max na silnik i dalej to samo siedzie
i dalej myślę co może być z układem chłodzącym nie tak
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
Czyli jeszcze dołożyłeś koksu do piecaMumin90 pisze:z katem to pompę pchnąłem na max na silnik i dalej to samo siedzie
Chcąc opóźnić,trzeba w stronę chłodnicy pociągnąć
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
Moim zdaniem jest OK, gdyby ciśnienie było za duże to by wywalało płyn. A 1,5 bara to dużo, pomyśl że w oponie masz 2 bary czyli niewiele więcej. I co jest miękka i daje się ścisnąć ręką?
I jakie wrażenia? Kąt przydałoby się ustawić zegarem bo tak to można...Mumin90 pisze:pompę pchnąłem na max na silnik
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
może i by sie przydało ale zawsze ustawiałem na słuch i nie było z tym większych problemów mówię oczywiście o pompie 9mm
wrażenia nic szczególnego
pomyśl że w oponie masz 2 bary czyli niewiele więcej
tak ale opony to i bez powierza nie ściśniesz
a wąż bez ciśnienia jest miękki a podejrzewam ze ciśnienie jest większe niż 1,5bara i to sporo
teraz zalałem wodą do sprawdzenia to przy odkręconym korku jak sie nagrzeje to potrafi wywalić ok litra
ale to chyba normalne bo układ powinien być zamknięty
lecz pytanie zostaje bez odpowiedzi czemu te ciśnie jest tak duże
wrażenia nic szczególnego
pomyśl że w oponie masz 2 bary czyli niewiele więcej
tak ale opony to i bez powierza nie ściśniesz
a wąż bez ciśnienia jest miękki a podejrzewam ze ciśnienie jest większe niż 1,5bara i to sporo
teraz zalałem wodą do sprawdzenia to przy odkręconym korku jak sie nagrzeje to potrafi wywalić ok litra
ale to chyba normalne bo układ powinien być zamknięty
lecz pytanie zostaje bez odpowiedzi czemu te ciśnie jest tak duże
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
Czyli jeszcze dołożyłeś koksu do pieca
tak zgadza się już mi sie wszystko po kręciło
pompa została narzazie w miejscu na którym jeździłem wcześniej
jutro pchnę ja na chłodnice i znów zrobię próbę
tylko co z tym ciśnieniem co może być jego przyczyną myślałem ze mechanik potwierdzi moje przypuszczenia ze to uszczelka
tak zgadza się już mi sie wszystko po kręciło
pompa została narzazie w miejscu na którym jeździłem wcześniej
jutro pchnę ja na chłodnice i znów zrobię próbę
tylko co z tym ciśnieniem co może być jego przyczyną myślałem ze mechanik potwierdzi moje przypuszczenia ze to uszczelka
- Marcin997
- Użytkownik
- Posty: 434
- Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
- Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
No podpinam się pod temat... Też mam dość duże ciśnienie na wężach.. Wężyk też mi chodzi.. korka nie sprawdzałem.. I autko też się grzeje bardzo.. Szczególnie jak ma daję w p.... Ale mimo to wydaje mi się że za bardzo... W porównaniu do tych wszystkich filmików kolegów z forum jak robią sprinta czy pokazują jak im się toczą td do 140, czy 180 czy nawet 200... Ledwo wskazówka się ruszy, a u mnie to leci jak powalona..
A to ciśnienie to mnie niepokoi..
A to ciśnienie to mnie niepokoi..
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
jak robi dobrego sprinta to normalne ze wskazówka pójdzie na następna kreskę tym bardziej jak ma sie modzona pompę
ale u mnie to temperatura przechodzi za środkową kreskę przy zwykłej jeździe
dziwne jest to ze golf pali dobrze ma siłę i nie ma dwutlenku węgla wydobywającego się ze zbiorniczka
tak to bym stawiał na głowice ale mechanik stwierdził ze jest niemal pewien ze to nie głowica
Marcin997
a przy odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego po nagrzaniu dobrym silnika wyrzuca ci płyn?
ale u mnie to temperatura przechodzi za środkową kreskę przy zwykłej jeździe
dziwne jest to ze golf pali dobrze ma siłę i nie ma dwutlenku węgla wydobywającego się ze zbiorniczka
tak to bym stawiał na głowice ale mechanik stwierdził ze jest niemal pewien ze to nie głowica
Marcin997
a przy odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego po nagrzaniu dobrym silnika wyrzuca ci płyn?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
Normalne.Mumin90 pisze:przy odkręconym korku jak sie nagrzeje to potrafi wywalić ok litra
Mumin90 pisze:temperatura rośnie dosyć szybko
Też tak miałem,ale opóźniłem kąt wtrysku i już jest O.K.Mumin90 pisze:ale u mnie to temperatura przechodzi za środkową kreskę przy zwykłej jeździe
Spróbuj,przecież to tylko 4 śruby do popuszczenia
Po co szukać nie wiadomo jak wielkiego problemu,skoro trzeba zawsze wyeliminować te najprostsze
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
Więc skoro jest dalej tak samo ,a korek jest sprawny to po co szukać problemu.Przecież gdyby było za duże ciśnienie,to sprawny korek upuściMumin90 pisze:korek zakładałem z innego auta i dalej jest to samo
Re: zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego
Przpłukać układ , przemyć chłodnice by był przelot, to na początek. Potem termostat weź jakiś ztary wywal bebechy i zrób jazde z takim tesmostatem. To prawda że korek sprawny sam upuści ciśnienie byle by nie za duż go upuszczał bo może płynu braknąć...Gowica na koniec , puki co obserwuj stan wsakźnika i wody...Pompa tez mogła cos zrypać, czy jest tak sama jak poprzednia, a może dwakowanie ma za mocne?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 60 gości