Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.

Post autor: micky » śr sty 05, 2011 12:05

Witam!
Problem taki jak w temacie. Po odpaleniu zimnego silnika, po ruszeniu i jezdzie na pierwszym bądź drugim biegu przy około 1200 obr silnika pojawia się zawsze, od dłuższego już czasu, głośne walenie. Silnik normalnie ciągnie, pojawia się tylko takie głośne walenie. Wydaje się jakby niechodził na jeden cylinder. Klekot diesla sie wzmacnia właśnie o to rytmiczne walenie i zgrywa się z częstotliwością klekotania silnika. Nie wiem co to może być. Po dodaniu gazu dźwięk znika jak ręką odjął. Po odjęciu gazu również znika. Na cieplym silniku nie zauważyłem tej przypadłości. Możliwe, że leciutko wówczas poszarpuje, ale prawie niezauważalnie. Silnik to AFN, po programie oraz 0,216 Bossio Fratelli na pokładzie 220/300 bar. Ktoś się spotkał z takimi objawami? Co sprawdzić?



dzikiwiesiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 22:44

Re: Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.

Post autor: dzikiwiesiek » śr sty 05, 2011 14:33

może zawory należy wyregulować.




______________
newest unblocked proxy
Ostatnio zmieniony sob maja 07, 2011 13:00 przez dzikiwiesiek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.

Post autor: micky » czw sty 06, 2011 03:21

W AFN są hydrauliczne popychacze zaworowe, które automarycznie wyrównują luz zaworowy. Może to dobry trop i któryś z nich nie działa jak powinien. Ale w tym przypadku nie zauważyłem charakterystycznego dłuższego dzwonienia na zimnym silniku po odpaleniu. Na biegu jałowym pod uruchomieniu silnika chwile je słychać ale po 3-5 sek cichną.



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.

Post autor: michszym11970 » czw sty 06, 2011 08:30

micky pisze:Może to dobry trop i któryś z nich nie działa jak powinien.
Potwierdzam, któryś popychacz może nie trzymać ciśnienia, należałoby zrzucić wałek rozrządu i obadać sprawę, choć to mało prawdopodobne, ponieważ te stuki występują w wąskim, określonym zakresie obrotów. Druga opcja - któryś wtryskiwacz stuka, lub poprostu są za duże wtryski, a za słaba pompa, miałem podobną sytuacje w swoim byłym 1Z po włożeniu większych wtrysków. Nie słyszę tego dźwięku, więc trudno cokolwiek więcej powiedzieć.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.

Post autor: miras 33 » pt sty 07, 2011 22:14

micky pisze:Bossio Fratelli na pokładzie 220/300 bar.
do sprawdzenia na stole od tego zacznij
pozdrawiam


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 104 gości