Witam!
Problem taki jak w temacie. Po odpaleniu zimnego silnika, po ruszeniu i jezdzie na pierwszym bądź drugim biegu przy około 1200 obr silnika pojawia się zawsze, od dłuższego już czasu, głośne walenie. Silnik normalnie ciągnie, pojawia się tylko takie głośne walenie. Wydaje się jakby niechodził na jeden cylinder. Klekot diesla sie wzmacnia właśnie o to rytmiczne walenie i zgrywa się z częstotliwością klekotania silnika. Nie wiem co to może być. Po dodaniu gazu dźwięk znika jak ręką odjął. Po odjęciu gazu również znika. Na cieplym silniku nie zauważyłem tej przypadłości. Możliwe, że leciutko wówczas poszarpuje, ale prawie niezauważalnie. Silnik to AFN, po programie oraz 0,216 Bossio Fratelli na pokładzie 220/300 bar. Ktoś się spotkał z takimi objawami? Co sprawdzić?
Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz gru 26, 2010 22:44
Re: Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.
Ostatnio zmieniony sob maja 07, 2011 13:00 przez dzikiwiesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.
W AFN są hydrauliczne popychacze zaworowe, które automarycznie wyrównują luz zaworowy. Może to dobry trop i któryś z nich nie działa jak powinien. Ale w tym przypadku nie zauważyłem charakterystycznego dłuższego dzwonienia na zimnym silniku po odpaleniu. Na biegu jałowym pod uruchomieniu silnika chwile je słychać ale po 3-5 sek cichną.
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.
Potwierdzam, któryś popychacz może nie trzymać ciśnienia, należałoby zrzucić wałek rozrządu i obadać sprawę, choć to mało prawdopodobne, ponieważ te stuki występują w wąskim, określonym zakresie obrotów. Druga opcja - któryś wtryskiwacz stuka, lub poprostu są za duże wtryski, a za słaba pompa, miałem podobną sytuacje w swoim byłym 1Z po włożeniu większych wtrysków. Nie słyszę tego dźwięku, więc trudno cokolwiek więcej powiedzieć.micky pisze:Może to dobry trop i któryś z nich nie działa jak powinien.
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
Nierówna praca silnika przy ok. 1200 rpm.
do sprawdzenia na stole od tego zacznijmicky pisze:Bossio Fratelli na pokładzie 220/300 bar.
pozdrawiam
mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości