AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Witam
Nurtują mnie ustawiania rozrządu oraz kątu wtrysku.
Wymieniałem uszczelnienie wałaka rozrządu i ściągłem koło z wałka rozrządu (zaznaczyłem sobie znaki na paskach i kołach). Okazuje się że koło z wałka rozrzadu nie jest na klin a stożek i mam problem z ustawieniem. Doczytałem z instrukcji że wał korbowy ustawić na znak w skrzyni 0 oraz podfrezowanie na wałku rozrządu powinno być równolegle do płaszczyzny głowicy (dokladność że szczelinomierzem trzeba zmierzyć przy pomocy plytki xxxx) ale czy wtedy zawory powinny być zamknięte czy otwarte ??
Kąt wtrysku ustawia się za pomoca czujnika zegarowego -tyle doczytałem ale nie wiem jak reguluje się kąt przesuwając pompe wtryskową - jeżeli dobrze rozumiem to odkręca się pompę od podstawy i przesuwając do silnika i odwrotnie powoduje się niewielkie obroty kola zębatego ??
Jest możliwe że przestawienie o 2 zęby na paku rozrządu może dojść do kolizji tłoków z cylindrami ?? Jaka jest wartość graniczna??
Nurtują mnie ustawiania rozrządu oraz kątu wtrysku.
Wymieniałem uszczelnienie wałaka rozrządu i ściągłem koło z wałka rozrządu (zaznaczyłem sobie znaki na paskach i kołach). Okazuje się że koło z wałka rozrzadu nie jest na klin a stożek i mam problem z ustawieniem. Doczytałem z instrukcji że wał korbowy ustawić na znak w skrzyni 0 oraz podfrezowanie na wałku rozrządu powinno być równolegle do płaszczyzny głowicy (dokladność że szczelinomierzem trzeba zmierzyć przy pomocy plytki xxxx) ale czy wtedy zawory powinny być zamknięte czy otwarte ??
Kąt wtrysku ustawia się za pomoca czujnika zegarowego -tyle doczytałem ale nie wiem jak reguluje się kąt przesuwając pompe wtryskową - jeżeli dobrze rozumiem to odkręca się pompę od podstawy i przesuwając do silnika i odwrotnie powoduje się niewielkie obroty kola zębatego ??
Jest możliwe że przestawienie o 2 zęby na paku rozrządu może dojść do kolizji tłoków z cylindrami ?? Jaka jest wartość graniczna??
Golf II syncro 1.8 89r
Golf IV 4motion ARL 02r
Golf IV 4motion ARL 02r
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Po co jakie kolwiek znaki na paskach, błąd !sato0 pisze:zaznaczyłem sobie znaki na paskach
Przed demontażem należało zapoznać się z instrukcją, a teraz do rzeczy, zamach ustawiasz idealnie na zero, krzywki wałka na pierwszym cylindrze (licząc od rozrządu) mają być skierowane ku górze,załóż koło zębate lekko dokręcając , następnie pasek rozrządu, wycięcie na wałku ma być idealnie równoległe do płaszczyzny głowicy, zaopatrz się w blachę 4 mm i ładnie zablokujesz wałek, w następnej kolejności dokręć koło zębate momentem 45 NM, ważne byś nie używał tej blokady do przykręcenia koła zębatego ponieważ rozszczepi wałek, .sato0 pisze:Okazuje się że koło z wałka rozrzadu nie jest na klin a stożek i mam problem z ustawieniem.
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Na pierwszym cylindrze będą zamkniętesato0 pisze:ale czy wtedy zawory powinny być zamknięte czy otwarte ??
Należy poluzować mocowanie pompy, kąt przyspieszasz wraz z obrotem wału, czyli pchając pompę na silnik, opóźnia się odwrotnie, poprawne ustawienie według książki wynosi 0,93 mm plus minus 2, osobiście ustawiłem na słuch ponieważ czeka mnie demontaż pompy.sato0 pisze:Kąt wtrysku ustawia się za pomoca czujnika zegarowego -tyle doczytałem ale nie wiem jak reguluje się kąt przesuwając pompe wtryskową - jeżeli dobrze rozumiem to odkręca się pompę od podstawy i przesuwając do silnika i odwrotnie powoduje się niewielkie obroty kola zębatego ??
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Oczywiściesato0 pisze:Jest możliwe że przestawienie o 2 zęby na paku rozrządu może dojść do kolizji tłoków z cylindrami ??
sato0 pisze: Jaka jest wartość graniczna??

Nie ma czegoś takiego,przy rozrządzie nie ma miejsca na experymenty .Domyślam się że experymentowałeś i mogłeś doprowadzić do kolizji tłoków z zaworami

Ostatnio zmieniony sob sty 01, 2011 17:44 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Nie rozumiemkarol8114 pisze:ważne byś nie używał tej blokady do przykręcenia koła zębatego ponieważ rozszczepi wałek, .


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Główną zaletą stożka jest zaciskanie się.Orzeł_01 pisze: Czyli przy dokręcaniu wałek rozrządu nie jest zablokowany?
Re: AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Dokładnie. Tylko co trzyma koło zębate wałka rozrządu, żeby się nie okręcało razem z wałkiem podczas dokręcania? Rozumiem, że koło pompy wtryskowej jest zablokowane prętem (fi 15,5mm), a koło rozrządu z wałkiem rozrządu są blokowane przed okręcaniem przez pasek rozrządu?karol8114 pisze:Główną zaletą stożka jest zaciskanie się.Orzeł_01 pisze: Czyli przy dokręcaniu wałek rozrządu nie jest zablokowany?
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Ustawiasz na założonym pasku, po ustawieniu dokręcasz,
dokładnie, kompresja silnika w tym pomoże.Orzeł_01 pisze:są blokowane przed okręcaniem przez pasek rozrządu?
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
karol8114, dzięki
Ostatnio miałem problem bo kupiłem głowicę z dokręconym kołem. Skrzywiłem parę blach którymi blokowałem wałek i koło nie puściło. Problem potęgowało to że głowica była luzem na stole. W obawie przed zmasakrowaniem głowicy, wziąłem się na sposób i obciąłem łeb śruby (drugą śrubę miałem w zapasie). Po tym zabiegu, resztę śruby wykręciłem palcami

Ostatnio miałem problem bo kupiłem głowicę z dokręconym kołem. Skrzywiłem parę blach którymi blokowałem wałek i koło nie puściło. Problem potęgowało to że głowica była luzem na stole. W obawie przed zmasakrowaniem głowicy, wziąłem się na sposób i obciąłem łeb śruby (drugą śrubę miałem w zapasie). Po tym zabiegu, resztę śruby wykręciłem palcami

Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Dobrze że wałek nie pękł, kiedyś opiszę historię jak brat załatwił wałek na 3 części , zgiął zawór, a to wszystko przy ustawianiu kąta wtrysku w MK 2 1,6 D.Orzeł_01 pisze:Skrzywiłem parę blach którymi blokowałem wałek i koło nie puściło
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Ustawiłem wszystko na znaki razem ze szczelinomierzem oraz ustawiłem pompę na pręt 15 iles tam. Okazało się ze mialem przestawiony rozrząd o pól ząbka, musiałem jeszcze raz odkręcić te nieszczęsne kolo z wałka rozrządu i ustawić rozrząd a dopiero później dokecić ów koło. Moge stwerdzić że przestawienie o ząbek powoduje takie stuki w silniku jak gdyby tłoki uderzały o głowice a nie zawory drrrrr
dzieki za pomoc
dzieki za pomoc
Golf II syncro 1.8 89r
Golf IV 4motion ARL 02r
Golf IV 4motion ARL 02r
- Michał_1977
- _
- Posty: 14298
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
AAZ rozrząd a kąt wtrysku
Temat przeczytałem, a poprzedni mechanik,gdyby przeczytał,to odkręciłbysato0 pisze:Okazało się ze mialem przestawiony rozrząd o pól ząbka,
i nie byłoby takich jajsato0 pisze:nieszczęsne kolo z wałka rozrządu

sato0 pisze:pól ząbka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości