AAZ rozrząd a kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sato0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 18:17
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: sato0 » sob sty 01, 2011 13:57

Witam
Nurtują mnie ustawiania rozrządu oraz kątu wtrysku.
Wymieniałem uszczelnienie wałaka rozrządu i ściągłem koło z wałka rozrządu (zaznaczyłem sobie znaki na paskach i kołach). Okazuje się że koło z wałka rozrzadu nie jest na klin a stożek i mam problem z ustawieniem. Doczytałem z instrukcji że wał korbowy ustawić na znak w skrzyni 0 oraz podfrezowanie na wałku rozrządu powinno być równolegle do płaszczyzny głowicy (dokladność że szczelinomierzem trzeba zmierzyć przy pomocy plytki xxxx) ale czy wtedy zawory powinny być zamknięte czy otwarte ??
Kąt wtrysku ustawia się za pomoca czujnika zegarowego -tyle doczytałem ale nie wiem jak reguluje się kąt przesuwając pompe wtryskową - jeżeli dobrze rozumiem to odkręca się pompę od podstawy i przesuwając do silnika i odwrotnie powoduje się niewielkie obroty kola zębatego ??

Jest możliwe że przestawienie o 2 zęby na paku rozrządu może dojść do kolizji tłoków z cylindrami ?? Jaka jest wartość graniczna??


Golf II syncro 1.8 89r
Golf IV 4motion ARL 02r

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: karol8114 » sob sty 01, 2011 16:08

sato0 pisze:zaznaczyłem sobie znaki na paskach
Po co jakie kolwiek znaki na paskach, błąd !
sato0 pisze:Okazuje się że koło z wałka rozrzadu nie jest na klin a stożek i mam problem z ustawieniem.
Przed demontażem należało zapoznać się z instrukcją, a teraz do rzeczy, zamach ustawiasz idealnie na zero, krzywki wałka na pierwszym cylindrze (licząc od rozrządu) mają być skierowane ku górze,załóż koło zębate lekko dokręcając , następnie pasek rozrządu, wycięcie na wałku ma być idealnie równoległe do płaszczyzny głowicy, zaopatrz się w blachę 4 mm i ładnie zablokujesz wałek, w następnej kolejności dokręć koło zębate momentem 45 NM, ważne byś nie używał tej blokady do przykręcenia koła zębatego ponieważ rozszczepi wałek, .



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: karol8114 » sob sty 01, 2011 16:18

sato0 pisze:ale czy wtedy zawory powinny być zamknięte czy otwarte ??
Na pierwszym cylindrze będą zamknięte
sato0 pisze:Kąt wtrysku ustawia się za pomoca czujnika zegarowego -tyle doczytałem ale nie wiem jak reguluje się kąt przesuwając pompe wtryskową - jeżeli dobrze rozumiem to odkręca się pompę od podstawy i przesuwając do silnika i odwrotnie powoduje się niewielkie obroty kola zębatego ??
Należy poluzować mocowanie pompy, kąt przyspieszasz wraz z obrotem wału, czyli pchając pompę na silnik, opóźnia się odwrotnie, poprawne ustawienie według książki wynosi 0,93 mm plus minus 2, osobiście ustawiłem na słuch ponieważ czeka mnie demontaż pompy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: munior » sob sty 01, 2011 17:36

sato0 pisze:Jest możliwe że przestawienie o 2 zęby na paku rozrządu może dojść do kolizji tłoków z cylindrami ??
Oczywiście
sato0 pisze: Jaka jest wartość graniczna??
:bajer:
Nie ma czegoś takiego,przy rozrządzie nie ma miejsca na experymenty .Domyślam się że experymentowałeś i mogłeś doprowadzić do kolizji tłoków z zaworami :chytry: niestety może cię to kosztować zrzucanie głowicy .Sory ale tak to jest jak się zaczyna robotę bez teoretycznej wiedzy,od tzw.dupy strony
Ostatnio zmieniony sob sty 01, 2011 17:44 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: Orzeł_01 » sob sty 01, 2011 17:44

karol8114 pisze:ważne byś nie używał tej blokady do przykręcenia koła zębatego ponieważ rozszczepi wałek, .
Nie rozumiem :kac: Lekko dokręcić, wyjąć blokadę z wałka rozrządu i dociągnąć momentem 45NM. Czyli przy dokręcaniu wałek rozrządu nie jest zablokowany? :?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: karol8114 » sob sty 01, 2011 17:57

Orzeł_01 pisze: Czyli przy dokręcaniu wałek rozrządu nie jest zablokowany? :?
Główną zaletą stożka jest zaciskanie się.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: Orzeł_01 » sob sty 01, 2011 18:07

karol8114 pisze:
Orzeł_01 pisze: Czyli przy dokręcaniu wałek rozrządu nie jest zablokowany? :?
Główną zaletą stożka jest zaciskanie się.
Dokładnie. Tylko co trzyma koło zębate wałka rozrządu, żeby się nie okręcało razem z wałkiem podczas dokręcania? Rozumiem, że koło pompy wtryskowej jest zablokowane prętem (fi 15,5mm), a koło rozrządu z wałkiem rozrządu są blokowane przed okręcaniem przez pasek rozrządu?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: karol8114 » sob sty 01, 2011 18:25

Ustawiasz na założonym pasku, po ustawieniu dokręcasz,
Orzeł_01 pisze:są blokowane przed okręcaniem przez pasek rozrządu?
dokładnie, kompresja silnika w tym pomoże.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: Orzeł_01 » sob sty 01, 2011 19:35

karol8114, dzięki :pub:
Ostatnio miałem problem bo kupiłem głowicę z dokręconym kołem. Skrzywiłem parę blach którymi blokowałem wałek i koło nie puściło. Problem potęgowało to że głowica była luzem na stole. W obawie przed zmasakrowaniem głowicy, wziąłem się na sposób i obciąłem łeb śruby (drugą śrubę miałem w zapasie). Po tym zabiegu, resztę śruby wykręciłem palcami :bigok:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: karol8114 » sob sty 01, 2011 19:51

Orzeł_01 pisze:Skrzywiłem parę blach którymi blokowałem wałek i koło nie puściło
Dobrze że wałek nie pękł, kiedyś opiszę historię jak brat załatwił wałek na 3 części , zgiął zawór, a to wszystko przy ustawianiu kąta wtrysku w MK 2 1,6 D.



sato0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 18:17
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: sato0 » śr sty 05, 2011 11:27

Ustawiłem wszystko na znaki razem ze szczelinomierzem oraz ustawiłem pompę na pręt 15 iles tam. Okazało się ze mialem przestawiony rozrząd o pól ząbka, musiałem jeszcze raz odkręcić te nieszczęsne kolo z wałka rozrządu i ustawić rozrząd a dopiero później dokecić ów koło. Moge stwerdzić że przestawienie o ząbek powoduje takie stuki w silniku jak gdyby tłoki uderzały o głowice a nie zawory drrrrr

dzieki za pomoc


Golf II syncro 1.8 89r
Golf IV 4motion ARL 02r

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

Post autor: Michał_1977 » śr sty 05, 2011 13:24

sato0 pisze:Okazało się ze mialem przestawiony rozrząd o pól ząbka,
Temat przeczytałem, a poprzedni mechanik,gdyby przeczytał,to odkręciłby
sato0 pisze:nieszczęsne kolo z wałka rozrządu
i nie byłoby takich jaj :bigok:
sato0 pisze:pól ząbka


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości