[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
witam i prosze o POMOC.
pacjent VW Golf V 1.9TDI (BLS) - podczas dodawania gazu (na postoju) ok 2000-2500 obr/min slychac cos jakby cos huczało pod filtrem powietrza(zjawisko ustaje jak obroty spadaja). Podobne zjawisko wystepuje podczas jazdy gdy zmieniam bieg na wyzszy...slychac tez huczenie ktore ustaje jak obroty spadna.
Dzis zdjełam pokrywe z filtra powietrza i przy przygazówce slychac to jeszcze bardziej jakby wlasnie od turba.
Moi drodzy czy turbo sie konczy, czy zmienna geometria siada a moze to wina DPF-u??
Co moze sie stac jak jeszcze przez jakis czas bede tak jedzila??
z gory dziekuje za wszystkie sugestie i pozdrawiam
znalazlam podobny objaw jak u mnie na YouTubie...ale czy jezeli to turbo to nie powinien tracic mocy?? Fakt ze w niektorych BLS-ach jest jej malo na 1 i 2 biegu i u mnie jest podobnie ale poza tym ładnie ciagnie.
oto link: http://www.youtube.com/wa...feature=related" onclick="window.open(this.href);return false;
pacjent VW Golf V 1.9TDI (BLS) - podczas dodawania gazu (na postoju) ok 2000-2500 obr/min slychac cos jakby cos huczało pod filtrem powietrza(zjawisko ustaje jak obroty spadaja). Podobne zjawisko wystepuje podczas jazdy gdy zmieniam bieg na wyzszy...slychac tez huczenie ktore ustaje jak obroty spadna.
Dzis zdjełam pokrywe z filtra powietrza i przy przygazówce slychac to jeszcze bardziej jakby wlasnie od turba.
Moi drodzy czy turbo sie konczy, czy zmienna geometria siada a moze to wina DPF-u??
Co moze sie stac jak jeszcze przez jakis czas bede tak jedzila??
z gory dziekuje za wszystkie sugestie i pozdrawiam
znalazlam podobny objaw jak u mnie na YouTubie...ale czy jezeli to turbo to nie powinien tracic mocy?? Fakt ze w niektorych BLS-ach jest jej malo na 1 i 2 biegu i u mnie jest podobnie ale poza tym ładnie ciagnie.
oto link: http://www.youtube.com/wa...feature=related" onclick="window.open(this.href);return false;
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
Link nie działaKARIA pisze:http://www.youtube.com/wa...feature=related
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Re: [mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
Wydaje mi sie ze turbina jak by o coś tak tarła to by sie rozpadła po 1 przegazówce. Za duze są tam obroty by to wytrzymało. Nie wiem co to moze być . Dla pewności sciągnij dolot i sprawdz luz osiowy i promieniowy.
Pozdro
ZC
Pozdro
ZC
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
Moi drodzy dzis nagralem 2 filmiki...sa kiepskiej jakosci ale odzwierciedlaja problem...prosze o sugestie i z gory dziekuje
oto linki:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false; - tutaj na wolnych obrotach slychac pod koniec filmiku jakby tarcie
oto linki:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false; - tutaj na wolnych obrotach slychac pod koniec filmiku jakby tarcie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
to jest tzw surge turbiny. objaw wystepuje gdy turbo jest zbyt wydajne w danym zakresie obrotow, delikatny surge wystepuje zawsze, mocniejszy jest spowodowany sterowaniem turbo. z tych filmow moge myslec ze jest to normalny zakres zjawiska surge i nie ma co sie stresowac
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: [mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
evolution pisze:to jest tzw surge turbiny. objaw wystepuje gdy turbo jest zbyt wydajne w danym zakresie obrotow, delikatny surge wystepuje zawsze, mocniejszy jest spowodowany sterowaniem turbo. z tych filmow moge myslec ze jest to normalny zakres zjawiska surge i nie ma co sie stresowac
evolution nawet nie wiesz jak poprawiles mi humor
wg Ciebie zaleceniem jest chociazby czyszczenie turbosprezarki??
i rzeczywiscie znalazlam kilka filmikow na YouTubie z podobnym zjawiskiem
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
Na pierwszym filmie to BOV - zawór upustowy. Na drugim to właśnie surgeKARIA pisze:i rzeczywiscie znalazlam kilka filmikow na YouTubie z podobnym zjawiskiem
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
KARIA, nie odpowiem ci na 100 procent nie slyszac auta na zywo, poki co wyglada to na normalny surge , jakby cos bylo nie tak z kierownicami tto i taklogi powiedza prawde a nie gdybanie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
powiedz mi czy czy zrobie logi na VAG-COM i starym kabelku?? Golfina V chodzi na magistrali CAN i szczerze mowiac nie podlanczalam pod kompa tego auta a na passacie 3BG smigal pierwsza klasa. poza tym robi sie logi grupy 11 w basic setting???evolution pisze:KARIA, nie odpowiem ci na 100 procent nie slyszac auta na zywo, poki co wyglada to na normalny surge , jakby cos bylo nie tak z kierownicami tto i taklogi powiedza prawde a nie gdybanie
Poza tym powiedz mi jezeli przyjechalabym do Wrocka do Ciebie do firmy jaki bylby koszt diagnozy, ewentualnego czyszczenia (+de-montaz) i lub regeneracji turbiny jezeli byloby cos nie teges??
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
diagnoza 150 pln brutto koszty napraw po diagnozie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
MOI DRODZY RODACY. ZNAM ODPOWIEDZ NA WASZ PROBLEM I ZAPEWNIAM WAS ŻE NIE JEST TO TARCIE WIRNIKA O OBUBOWĘ TURBINY. JESTEM POSIADACZEM VW TOURAN 1,9 TDI DPF SILNIK BLS, KTÓREGO NABYŁEM 4 MIESIĄCE TEMU I PRZEZ TEN OKRES SZUKAŁEM MECHANIKA Z ASO ,KTÓRY POSTAWI DIAGNOZĘ I NAPRAWI AUTO. TEN DZIWNY DZWIĘK JEST SPOWODOWANY ZBYT DUŻYM CIŚNIENIEM JAKIE DAJE TURBINA NP. MOJA DAWAŁA CIŚNIENIE OK. 1,7 BARA TO JEST O 0,4 BARA ZA DUŻE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA. (WARTOŚĆ DOŁADOWANIA SPRAWDZI WAM MECHANIK NA KOMPIE.) TURBINA NADMIAR CIŚNIENIA UPUSZCZA W DOLOT POWIETRZA I TO JEST DZIWNY DZWIĘK PRZYPOMINAJĄCY TARCIE. W PIĄTEK TJ. 28.01.2011 ODEBRAŁEM AUTO OD MECHANIKA I PO USTAWIENIU TZW. GRUSZKI KTÓRA JEST ODPOWIEDZIALNA ZA ZMIENNĄ GEOMETRIĘ ,TURBO PODAJE CIŚNIENIE TAKIE JAK BYĆ POWINNO TJ. OK. 1,3 BARA. W MOIM AUCIE MIAŁEM PROBLEM Z PRZYŚPIESZANIEM NA 1,2 I CZASAMI 3 BIEGU, A NA BIEGU JAŁOWYM PO DODANIU GAZU ,JAK MOTOR SPADAŁ Z OBROTÓW SŁYCHAĆ BYŁO TEN DZWIĘK IDENTYCZNY JAK NA YOUTUBIE KOLEDZY NAGRALI.PO REGULACJI WSZYSTKO GRA, JEŻELI KTOŚ JEST Z OKOLIC PIOTRKOWA TRYB. SŁUŻĘ POMOCĄ
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
KARIA, ZAPEWNIAM WAS ŻE MOŻNA Z TYM PROBLEMEM JEŻDŻIĆ I NIE JEST TO KONIEC WASZEJ TURBAWKI ,POZDRAWIAM.
[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???
evolution, to nie jest normalne z tego względu że w silnikach TDI w momencie kiedy puszczasz pedał gazu to siłownik turbiny wypuszcza sztangę a coi za tym idzie turbo schodzi z obrotwó zbyt wolno w stosunku do silnika.
winą za to należy obarczyć zapieczoną geometrię, turbiny. także turbo na stół.
można jeszcze sprawdzić EGR bo wbrew pozorom ma i to bardzo dużo wspólnego z tym zjawiskiem.
i ten dźwięk przypomina sapanie tylko w przyspieszonym tempie.
czyli meritum sprawy jest takie.
turbo na stół i geometria do wyczyszczenia.
obejrzyj sobie teraz wirnik tturbiny po stronie zimnej i załóż turbo bez czyszenia, pojeździj przez taki dystans jak przed chwilą wspomniałem i ponownie sobie obejrzyj.
zapewniam cię że ten widok Ci się nie spodoba. jeśli teraz linia krawędzie przeciwległych łopatek przypomina linię prostą to za 10-20tys km ta linie przemieni się z prostej w linię przypominającej literę "S"
a potem dziwne że ludzie piszą że turbiny po 40-60tys km im padają jak muchy; jak dbasz, tak masz. mówi pewne powiedzenie.
ta regulacja polega na wydłużeniu sztangi i tak się można doraźnie podratować a nie rozwiązywać usterekę. bo ciśnienie podczas spokojnej jazdy będzie za niskie i w efekcie w dolocie będzie podciśnienie które poskutkuje tym że zdrowy silnik i zdrowa turbina razem zaczną konsumcję oleju co również przyspieszy tempo odkładania się sadzy w turbinie.
jedyna rada to albo turbo wyczyścić lub jak ktoś nie uznaje takich pół środków to wymienićna nowe.
ja polecam opcję pierwszą bo wteddy wiemy co mamy i nie jeździmy z duszą na razmieniu że się nam za moment turbo wysra
winą za to należy obarczyć zapieczoną geometrię, turbiny. także turbo na stół.
można jeszcze sprawdzić EGR bo wbrew pozorom ma i to bardzo dużo wspólnego z tym zjawiskiem.
i ten dźwięk przypomina sapanie tylko w przyspieszonym tempie.
czyli meritum sprawy jest takie.
turbo na stół i geometria do wyczyszczenia.
ciekawe co mówisz.TOMPACZ pisze:KARIA, ZAPEWNIAM WAS ŻE MOŻNA Z TYM PROBLEMEM JEŻDŻIĆ I NIE JEST TO KONIEC WASZEJ TURBAWKI ,POZDRAWIAM.
obejrzyj sobie teraz wirnik tturbiny po stronie zimnej i załóż turbo bez czyszenia, pojeździj przez taki dystans jak przed chwilą wspomniałem i ponownie sobie obejrzyj.
zapewniam cię że ten widok Ci się nie spodoba. jeśli teraz linia krawędzie przeciwległych łopatek przypomina linię prostą to za 10-20tys km ta linie przemieni się z prostej w linię przypominającej literę "S"
a potem dziwne że ludzie piszą że turbiny po 40-60tys km im padają jak muchy; jak dbasz, tak masz. mówi pewne powiedzenie.
ta regulacja polega na wydłużeniu sztangi i tak się można doraźnie podratować a nie rozwiązywać usterekę. bo ciśnienie podczas spokojnej jazdy będzie za niskie i w efekcie w dolocie będzie podciśnienie które poskutkuje tym że zdrowy silnik i zdrowa turbina razem zaczną konsumcję oleju co również przyspieszy tempo odkładania się sadzy w turbinie.
jedyna rada to albo turbo wyczyścić lub jak ktoś nie uznaje takich pół środków to wymienićna nowe.
ja polecam opcję pierwszą bo wteddy wiemy co mamy i nie jeździmy z duszą na razmieniu że się nam za moment turbo wysra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 155 gości