[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KARIA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:19

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: KARIA » wt sty 04, 2011 22:04

witam i prosze o POMOC.
pacjent VW Golf V 1.9TDI (BLS) - podczas dodawania gazu (na postoju) ok 2000-2500 obr/min slychac cos jakby cos huczało pod filtrem powietrza(zjawisko ustaje jak obroty spadaja). Podobne zjawisko wystepuje podczas jazdy gdy zmieniam bieg na wyzszy...slychac tez huczenie ktore ustaje jak obroty spadna.
Dzis zdjełam pokrywe z filtra powietrza i przy przygazówce slychac to jeszcze bardziej jakby wlasnie od turba.
Moi drodzy czy turbo sie konczy, czy zmienna geometria siada a moze to wina DPF-u??
Co moze sie stac jak jeszcze przez jakis czas bede tak jedzila??
z gory dziekuje za wszystkie sugestie i pozdrawiam

znalazlam podobny objaw jak u mnie na YouTubie...ale czy jezeli to turbo to nie powinien tracic mocy?? Fakt ze w niektorych BLS-ach jest jej malo na 1 i 2 biegu i u mnie jest podobnie ale poza tym ładnie ciagnie.
oto link: http://www.youtube.com/wa...feature=related" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: italiano_83 » wt sty 04, 2011 22:43

Link nie działa :blush:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

KARIA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:19

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: KARIA » wt sty 04, 2011 23:00

poprawka: " onclick="window.open(this.href);return false;



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: [mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: Zimny Chirurg » śr sty 05, 2011 09:14

Wydaje mi sie ze turbina jak by o coś tak tarła to by sie rozpadła po 1 przegazówce. Za duze są tam obroty by to wytrzymało. Nie wiem co to moze być . Dla pewności sciągnij dolot i sprawdz luz osiowy i promieniowy.

Pozdro

ZC



KARIA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:19

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: KARIA » śr sty 05, 2011 14:23

Moi drodzy dzis nagralem 2 filmiki...sa kiepskiej jakosci ale odzwierciedlaja problem...prosze o sugestie i z gory dziekuje
oto linki:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false; - tutaj na wolnych obrotach slychac pod koniec filmiku jakby tarcie



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: evolution » śr sty 05, 2011 14:52

to jest tzw surge turbiny. objaw wystepuje gdy turbo jest zbyt wydajne w danym zakresie obrotow, delikatny surge wystepuje zawsze, mocniejszy jest spowodowany sterowaniem turbo. z tych filmow moge myslec ze jest to normalny zakres zjawiska surge i nie ma co sie stresowac


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

KARIA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:19

Re: [mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: KARIA » śr sty 05, 2011 15:11

evolution pisze:to jest tzw surge turbiny. objaw wystepuje gdy turbo jest zbyt wydajne w danym zakresie obrotow, delikatny surge wystepuje zawsze, mocniejszy jest spowodowany sterowaniem turbo. z tych filmow moge myslec ze jest to normalny zakres zjawiska surge i nie ma co sie stresowac

evolution nawet nie wiesz jak poprawiles mi humor :kwiatek:
wg Ciebie zaleceniem jest chociazby czyszczenie turbosprezarki??

i rzeczywiscie znalazlam kilka filmikow na YouTubie z podobnym zjawiskiem :)
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: Orzeł_01 » śr sty 05, 2011 17:40

KARIA pisze:i rzeczywiscie znalazlam kilka filmikow na YouTubie z podobnym zjawiskiem :)
Na pierwszym filmie to BOV - zawór upustowy. Na drugim to właśnie surge :bigok:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: evolution » śr sty 05, 2011 22:10

KARIA, nie odpowiem ci na 100 procent nie slyszac auta na zywo, poki co wyglada to na normalny surge , jakby cos bylo nie tak z kierownicami tto i taklogi powiedza prawde a nie gdybanie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

KARIA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:19

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: KARIA » śr sty 05, 2011 22:29

evolution pisze:KARIA, nie odpowiem ci na 100 procent nie slyszac auta na zywo, poki co wyglada to na normalny surge , jakby cos bylo nie tak z kierownicami tto i taklogi powiedza prawde a nie gdybanie
powiedz mi czy czy zrobie logi na VAG-COM i starym kabelku?? Golfina V chodzi na magistrali CAN i szczerze mowiac nie podlanczalam pod kompa tego auta a na passacie 3BG smigal pierwsza klasa. poza tym robi sie logi grupy 11 w basic setting???
Poza tym powiedz mi jezeli przyjechalabym do Wrocka do Ciebie do firmy jaki bylby koszt diagnozy, ewentualnego czyszczenia (+de-montaz) i lub regeneracji turbiny jezeli byloby cos nie teges??



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: evolution » czw sty 06, 2011 21:38

diagnoza 150 pln brutto koszty napraw po diagnozie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

TOMPACZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 02, 2010 22:05

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: TOMPACZ » ndz sty 30, 2011 23:03

MOI DRODZY RODACY. ZNAM ODPOWIEDZ NA WASZ PROBLEM I ZAPEWNIAM WAS ŻE NIE JEST TO TARCIE WIRNIKA O OBUBOWĘ TURBINY. JESTEM POSIADACZEM VW TOURAN 1,9 TDI DPF SILNIK BLS, KTÓREGO NABYŁEM 4 MIESIĄCE TEMU I PRZEZ TEN OKRES SZUKAŁEM MECHANIKA Z ASO ,KTÓRY POSTAWI DIAGNOZĘ I NAPRAWI AUTO. TEN DZIWNY DZWIĘK JEST SPOWODOWANY ZBYT DUŻYM CIŚNIENIEM JAKIE DAJE TURBINA NP. MOJA DAWAŁA CIŚNIENIE OK. 1,7 BARA TO JEST O 0,4 BARA ZA DUŻE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA. (WARTOŚĆ DOŁADOWANIA SPRAWDZI WAM MECHANIK NA KOMPIE.) TURBINA NADMIAR CIŚNIENIA UPUSZCZA W DOLOT POWIETRZA I TO JEST DZIWNY DZWIĘK PRZYPOMINAJĄCY TARCIE. W PIĄTEK TJ. 28.01.2011 ODEBRAŁEM AUTO OD MECHANIKA I PO USTAWIENIU TZW. GRUSZKI KTÓRA JEST ODPOWIEDZIALNA ZA ZMIENNĄ GEOMETRIĘ ,TURBO PODAJE CIŚNIENIE TAKIE JAK BYĆ POWINNO TJ. OK. 1,3 BARA. W MOIM AUCIE MIAŁEM PROBLEM Z PRZYŚPIESZANIEM NA 1,2 I CZASAMI 3 BIEGU, A NA BIEGU JAŁOWYM PO DODANIU GAZU ,JAK MOTOR SPADAŁ Z OBROTÓW SŁYCHAĆ BYŁO TEN DZWIĘK IDENTYCZNY JAK NA YOUTUBIE KOLEDZY NAGRALI.PO REGULACJI WSZYSTKO GRA, JEŻELI KTOŚ JEST Z OKOLIC PIOTRKOWA TRYB. SŁUŻĘ POMOCĄ



TOMPACZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 02, 2010 22:05

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: TOMPACZ » ndz sty 30, 2011 23:07

KARIA, ZAPEWNIAM WAS ŻE MOŻNA Z TYM PROBLEMEM JEŻDŻIĆ I NIE JEST TO KONIEC WASZEJ TURBAWKI ,POZDRAWIAM.



arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » pn sty 31, 2011 01:42

evolution, to nie jest normalne z tego względu że w silnikach TDI w momencie kiedy puszczasz pedał gazu to siłownik turbiny wypuszcza sztangę a coi za tym idzie turbo schodzi z obrotwó zbyt wolno w stosunku do silnika.
winą za to należy obarczyć zapieczoną geometrię, turbiny. także turbo na stół.
można jeszcze sprawdzić EGR bo wbrew pozorom ma i to bardzo dużo wspólnego z tym zjawiskiem.


i ten dźwięk przypomina sapanie tylko w przyspieszonym tempie.
czyli meritum sprawy jest takie.
turbo na stół i geometria do wyczyszczenia.

TOMPACZ pisze:KARIA, ZAPEWNIAM WAS ŻE MOŻNA Z TYM PROBLEMEM JEŻDŻIĆ I NIE JEST TO KONIEC WASZEJ TURBAWKI ,POZDRAWIAM.
ciekawe co mówisz.
obejrzyj sobie teraz wirnik tturbiny po stronie zimnej i załóż turbo bez czyszenia, pojeździj przez taki dystans jak przed chwilą wspomniałem i ponownie sobie obejrzyj.
zapewniam cię że ten widok Ci się nie spodoba. jeśli teraz linia krawędzie przeciwległych łopatek przypomina linię prostą to za 10-20tys km ta linie przemieni się z prostej w linię przypominającej literę "S"
a potem dziwne że ludzie piszą że turbiny po 40-60tys km im padają jak muchy; jak dbasz, tak masz. mówi pewne powiedzenie.


ta regulacja polega na wydłużeniu sztangi i tak się można doraźnie podratować a nie rozwiązywać usterekę. bo ciśnienie podczas spokojnej jazdy będzie za niskie i w efekcie w dolocie będzie podciśnienie które poskutkuje tym że zdrowy silnik i zdrowa turbina razem zaczną konsumcję oleju co również przyspieszy tempo odkładania się sadzy w turbinie.
jedyna rada to albo turbo wyczyścić lub jak ktoś nie uznaje takich pół środków to wymienićna nowe.
ja polecam opcję pierwszą bo wteddy wiemy co mamy i nie jeździmy z duszą na razmieniu że się nam za moment turbo wysra



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 155 gości