[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Witam,
Pacjent - mk IV 1.9 SDI 2002 rok.
Objawy:
Rytmiczne cykanie na wolnych obrotach słyszalne na filmiku zaczyna się ok. 10-20 sekund po odpaleniu zimnego silnika po nocnym postoju na mrozie, przy przy gazowaniu raczej zanika chyba ze silnik go zagłusza. Po ok. 2-3 minutach całkowicie zanika. Jak na moje ucho to najintensywniejsze jest w okolicach obudowy rozrzadu/altka/napinacza. Rozrząd robiony 38K km temu - kompletny. Pasek klinowy ma co najmniej 45K km . Co to moze byc, czy moze taki odglos wydobywc sie z pompy wtryskowej/wtryskow? Auto odpala od strzała jak zwykle nawet przy -15 - nic podejrzanego nie zauważyłem. Gdy bylo cieplej nie zauważyłem podobnych objawów.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Planuje zawlic pasek klinowy i odpalic rano - jesli cisza to mam pewnosc ze to ktorys z elementow wchodzacy w sklad obiegu na pasku klinowym. Moze ktos rozpoznaje ten dzwiek, czy moze w ciemno wymianiec pasek, widac zauwazalne luzy na pasku/napinaczu/sprzegielku altka?
Pozdro Damian
Pacjent - mk IV 1.9 SDI 2002 rok.
Objawy:
Rytmiczne cykanie na wolnych obrotach słyszalne na filmiku zaczyna się ok. 10-20 sekund po odpaleniu zimnego silnika po nocnym postoju na mrozie, przy przy gazowaniu raczej zanika chyba ze silnik go zagłusza. Po ok. 2-3 minutach całkowicie zanika. Jak na moje ucho to najintensywniejsze jest w okolicach obudowy rozrzadu/altka/napinacza. Rozrząd robiony 38K km temu - kompletny. Pasek klinowy ma co najmniej 45K km . Co to moze byc, czy moze taki odglos wydobywc sie z pompy wtryskowej/wtryskow? Auto odpala od strzała jak zwykle nawet przy -15 - nic podejrzanego nie zauważyłem. Gdy bylo cieplej nie zauważyłem podobnych objawów.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Planuje zawlic pasek klinowy i odpalic rano - jesli cisza to mam pewnosc ze to ktorys z elementow wchodzacy w sklad obiegu na pasku klinowym. Moze ktos rozpoznaje ten dzwiek, czy moze w ciemno wymianiec pasek, widac zauwazalne luzy na pasku/napinaczu/sprzegielku altka?
Pozdro Damian
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
To ćwierkanie dochodzi z paska rozrządu.Pasek ociera o większe koło na wale korbowym lub o brzegi napinacza.
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Niestety, ale najprawdopodobniej to coś z paskiem rozrządu. Podobny problem był w octavi 1 ASV
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 16&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 16&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Tak piszczy napinacz paska. Ja mam to samo w swoim ahf, ale problem jest tylko zimą; zaczęło skwierczeć rok temu na mrozie, wiosną ustało i teraz znowu. Jak dociśniesz go mocno ręką to przestaje.
Staram nie udzielać się po pijaku
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Dzięki za zainteresowanie tematem. Oby to nie rozrzad bo wymieniać po 38K średnio mi się widzi, tymbardziej ze wszystko było markowe.
mam taki napinacz paska wielorowkowego:
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/image ... 4530_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam schemat paska, czy dam rade założyć pasek 'od gory' czy raczej ciezko bez kanalu (auto z AC) Napinacz jest troche schowany ale łamaną 16tka powinienem go odciągnąć tylko boje sie ze z zalozeniem paska bedzie ciezko chyba ze uda mi sie zdobyc cos podobnego do tego bolca na zdjeciu co pozwoli mi zablokowac napinacz
Masz na myśli napinacz paska klinowego czy paska rozrzadu? Jesli klinowego to docisnac go w prawo 'do bloku silnika' czy jakos inaczej? Dodam ze w SDI jest taki jak AHF tyle ze bez tego teleskopu/amora na ramieniu.casylimi pisze:Tak piszczy napinacz paska
mam taki napinacz paska wielorowkowego:
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/image ... 4530_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam schemat paska, czy dam rade założyć pasek 'od gory' czy raczej ciezko bez kanalu (auto z AC) Napinacz jest troche schowany ale łamaną 16tka powinienem go odciągnąć tylko boje sie ze z zalozeniem paska bedzie ciezko chyba ze uda mi sie zdobyc cos podobnego do tego bolca na zdjeciu co pozwoli mi zablokowac napinacz
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Napinacz paska wielorowkowego. Dociskając diagnozujesz ale w ten sposób nie naprawisz. Ja bym się nie przejmował latem przestanie, no chyba że Ci przeszkadza ten dźwięk.
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/image" onclick="window.open(this.href);return false; ... 4530_1.jpg- brakuje tu siłownika
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/image" onclick="window.open(this.href);return false; ... 4530_1.jpg- brakuje tu siłownika
Staram nie udzielać się po pijaku
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
casylimi, zauważ z jaką częstotliwością,to ćwierkanie występuje.
Czy nie sądzisz,że rolka napinacza paska wielorowkowego,obraca się szybciej?
damiannn, proponuję zdjąć górną część osłony paska rozrządu i wtedy posłuchać
Czy nie sądzisz,że rolka napinacza paska wielorowkowego,obraca się szybciej?
damiannn, proponuję zdjąć górną część osłony paska rozrządu i wtedy posłuchać
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Michał_1977, Jutro na zimnym albo jeszcze dziś jak ostygnie, nagram żeby rozwiać wszelkie wątpliwości. Jeszcze raz powtarzam że u mnie piszczy napinacz paska wielorowkowego i dźwięk jest identyczny jak w omawianym temacie. Na logikę- dlaczego rolka paska wielorowkowego miałaby obracać się szybciej niż rolka napinacza rozrządu- przecież ich rozmiary są zbliżone?
Staram nie udzielać się po pijaku
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Odpowiedź jest bardzo prosta-pasek rozrządu napędzany jest małym kołem pasowym,a pasek wielowowkowy napędzany jest dużo większym.To tak jak z przerzutkami w rowerze-większa zębatka napędzająca-szybciej jedzieszcasylimi pisze: Na logikę- dlaczego rolka paska wielorowkowego miałaby obracać się szybciej niż rolka napinacza rozrządu- przecież ich rozmiary są zbliżone?
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
A więc zdjąłem osłonę rozrządu rano, cykanie jakoś drastycznie się nie zwiększyło - nagrałem filmik jutro wrzucę. Pojechałem do mechaniora który robił mi owy rorząd 38K (rowne 2 lata) temu. Pasek rozrządu wygląda idealnie jakiegoś biciu w trakcie trwania pisków również nie zauwyżyłem
Jego diagnoza po objerzeniu filmiku - sprzęgło/koło altelnatora. Mowi ze po zgaszeniu silnika (na cieplnym jak bylem u niego) to koło cos zle sie zachowywalo nie stawalo odrazu albo odwrotnie Za tydzien bedzie mi to robil + łożyska i komutator bo mówi ze jak juz bedzie na wierzchu to szkoda nie wymienic przy tym przebiegu.
Zeby byc pewnym zanim $ w ciemno chcialbym zwalic pasek klinowy i zobaczyc czy z rana obajwy wystapia. Znam cala procedure, dam rade go ponownie zalozyc od góry bez kanalu czy nie ma szans?
Przemyslalem sobie na spokojnie i za teoria mechaniora przemiawia to ze owy dzwiek wystepuje tylko gdy auto jest zimne min. 6-8 h w obecnych temperaturach. A wiec wtedy gdy zalaczane sa swiece i jest dluga faza post-glow. Te 3-4min podgrzewnia/obciazenia altka pokrywaja sie z wystepowaniem dzwieku. Jutro zrobie test.
Plan na jutro:
Z rana vag i jade z grupa 12 (sprawdzenie jak dluga beda grzac po odpaleniu 12,1 -> 10110000 Post-glow ) i 16 (% generator load) w celu sprawdzenia czy czas wystepownia dzwiek pokrywa sie ze wzrostem 'generator load' i czasem kiedy post glow bedzie activ. Przed chwila gdy swiece nie grzaly auto stalo jakies 3 h w temperaturze 1-2C brzeczenie nie wystapilo, load generator bylo na poziomie 40% na wolnych obrotach.
Jego diagnoza po objerzeniu filmiku - sprzęgło/koło altelnatora. Mowi ze po zgaszeniu silnika (na cieplnym jak bylem u niego) to koło cos zle sie zachowywalo nie stawalo odrazu albo odwrotnie Za tydzien bedzie mi to robil + łożyska i komutator bo mówi ze jak juz bedzie na wierzchu to szkoda nie wymienic przy tym przebiegu.
Zeby byc pewnym zanim $ w ciemno chcialbym zwalic pasek klinowy i zobaczyc czy z rana obajwy wystapia. Znam cala procedure, dam rade go ponownie zalozyc od góry bez kanalu czy nie ma szans?
Przemyslalem sobie na spokojnie i za teoria mechaniora przemiawia to ze owy dzwiek wystepuje tylko gdy auto jest zimne min. 6-8 h w obecnych temperaturach. A wiec wtedy gdy zalaczane sa swiece i jest dluga faza post-glow. Te 3-4min podgrzewnia/obciazenia altka pokrywaja sie z wystepowaniem dzwieku. Jutro zrobie test.
Plan na jutro:
Z rana vag i jade z grupa 12 (sprawdzenie jak dluga beda grzac po odpaleniu 12,1 -> 10110000 Post-glow ) i 16 (% generator load) w celu sprawdzenia czy czas wystepownia dzwiek pokrywa sie ze wzrostem 'generator load' i czasem kiedy post glow bedzie activ. Przed chwila gdy swiece nie grzaly auto stalo jakies 3 h w temperaturze 1-2C brzeczenie nie wystapilo, load generator bylo na poziomie 40% na wolnych obrotach.
Mechanik tez pytal czy czasami amorka nie zgubilem. Odpowiedz jest nie, 1.9 SDI AQM ma wlasnie taki napinacz: 038903315K (http://allegro.pl/oryginalny-napinacz-a ... 30881.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Wiekszosc TDIkow z tej rodziny ma 038903315C a wiec to samo tylko z amorkiem. Sprawdzalem to nawet w ETCe.casylimi pisze:http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/image m ... 4530_1.jpg- brakuje tu siłownika
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Witam
Spróbuj jeszcze najlepiej jak jest ciemno zajrzeć pod auto w okolice koła pasowego wału ( tłumnik drgań skretnych) czy czasem nie widać tam iskry. U mnie też coś tak cykało i zauważyłem że to koło pasowe chyba się elektryzuje i przeskakuje iskra pomiędzy gumą na tym kole.
Pozdrawiaam
Spróbuj jeszcze najlepiej jak jest ciemno zajrzeć pod auto w okolice koła pasowego wału ( tłumnik drgań skretnych) czy czasem nie widać tam iskry. U mnie też coś tak cykało i zauważyłem że to koło pasowe chyba się elektryzuje i przeskakuje iskra pomiędzy gumą na tym kole.
Pozdrawiaam
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Update:
Wymienione sprzęgiełko alternatora - zatarte na amen + rolka prowadząca bo ciezko chodzila. Niestety nadal ten sam dzwiek rano, im zimniej w nocy tym glosniej i dluzej to trwa ale zawsze max 3-4 min.
Po zwaleniu paska klinowego ten sam dzwiek rano wiec koledzy mieli racje ze to z rozrzadu ale oczywiscie mechanik wiedzial lepiej, no ale kolko altka zatarte wiec dobrze ze wyszlo to teraz a nie w trasie .
Mechanik rozebrał rozrząd. Wszystkie rolki,pompa wody i napinacz niby idealne, kreca sie ladnie zero luzow(przypominam komplet rozrządu ma jakies 38K - wszystko firmowe). Pasek o nic nie trze. Jedyne co budzi jego podejrzenia to sam pasek ktory ma niby rdzawy nalot (oryginalny wzmacniany Gates 5559XS) i jak naciska to sie ponoc jakos podejrzanie zachowuje (mowil mi gosc dokladnie o co chodzi ale zapomnialem) . Wymieni pasek i sprawdzi bo brak pomyslow co to moze byc. Diagnoza jest utrudniona poniewaz efekt jest bardzo krotkotrwaly i tylko na calkowicie zimnym silniku.
Moje pytania czy mozliwe ze popelnil 2 lata temu jakis blad typu za slabo/mocno napiety pasek czy cos i moglo to wyjsc dopiero teraz? Dodam ze kat wtrysku jak dla SDI sprawdzalem po jego robocie owego czasu i byl ~60 wiec ok dla silnika AQM.
Wymienione sprzęgiełko alternatora - zatarte na amen + rolka prowadząca bo ciezko chodzila. Niestety nadal ten sam dzwiek rano, im zimniej w nocy tym glosniej i dluzej to trwa ale zawsze max 3-4 min.
Po zwaleniu paska klinowego ten sam dzwiek rano wiec koledzy mieli racje ze to z rozrzadu ale oczywiscie mechanik wiedzial lepiej, no ale kolko altka zatarte wiec dobrze ze wyszlo to teraz a nie w trasie .
Mechanik rozebrał rozrząd. Wszystkie rolki,pompa wody i napinacz niby idealne, kreca sie ladnie zero luzow(przypominam komplet rozrządu ma jakies 38K - wszystko firmowe). Pasek o nic nie trze. Jedyne co budzi jego podejrzenia to sam pasek ktory ma niby rdzawy nalot (oryginalny wzmacniany Gates 5559XS) i jak naciska to sie ponoc jakos podejrzanie zachowuje (mowil mi gosc dokladnie o co chodzi ale zapomnialem) . Wymieni pasek i sprawdzi bo brak pomyslow co to moze byc. Diagnoza jest utrudniona poniewaz efekt jest bardzo krotkotrwaly i tylko na calkowicie zimnym silniku.
Moje pytania czy mozliwe ze popelnil 2 lata temu jakis blad typu za slabo/mocno napiety pasek czy cos i moglo to wyjsc dopiero teraz? Dodam ze kat wtrysku jak dla SDI sprawdzalem po jego robocie owego czasu i byl ~60 wiec ok dla silnika AQM.
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
Wymieniony sam pasek rozrządu i cisza Stary wyglada na oko dobrze no ale coz zrobic. Jak juz pisalem rolki i napinacz ladnie wygladaja.
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:18
- Lokalizacja: Kraków
[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min
A co może rytmicznie tykać z okolic schowka po przekręceniu kluczyka do pozycji zaświecenia kontrolek. Na początku przez jakieś 3 sekundy tyka szybko a potem wolniej rytmicznie. Po odpaleniu auta nie wiem czy dalej tyka bo silnik zagłusza to. Dzieje się tak za każdym razem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości