Temperatura silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Temperatura silnika.

Post autor: PacekPlacki » czw gru 30, 2010 18:08

Tak darstycznie może nie ale silnik dłużej się nagrzewa wiec dopuki nie osiągnie odpowiedniej temperatury chodzi na ssaniu ( dostaje więcej paliwa i ma troche wyższe obroty )obecne samochody mają ssanie automatyczne więc nawet tego nie wiesz że jedziesz na ssaniu.


( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC

marcin1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 20:16

Temperatura silnika.

Post autor: marcin1989 » czw gru 30, 2010 19:22

to dlaczego auto mi pali 10 litrow?juz mi rece opadaja,wszystko bylo ok,jak przyszedł pierwszy mroz nie odpalilem bo zamarzł filtr paliwa wiec wymieniłem i od tej pory spalanie wynosi 10 litrow a palil 6.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Temperatura silnika.

Post autor: doggie » czw gru 30, 2010 19:39

marcin1989 pisze:to dlaczego auto mi pali 10 litrow?

na jakim dystansie? Pytam bo mi pali 18 litrów na setkę ............ jak jadę po pieczywo i z powrotem czyli jakieś 1800 metrów :wink:



marcin1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 20:16

Temperatura silnika.

Post autor: marcin1989 » czw gru 30, 2010 19:47

na kazdym dystansie,czy jezdze po 5 czy po 15 km to tyle pali,ja rozumiem ze jest zima ale bez przesady zeby 4 litry wiecej,rok temu podczas zimy i to tez były przeciez mrozy palil w granicach 6.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Temperatura silnika.

Post autor: doggie » czw gru 30, 2010 19:50

a podstawowe rzeczy jak wymiana kabli WN (a co najmniej sprawdzenie wypadania zapłonów), świec, filtrów itp... od ubiegłego roku robiłeś?



marcin1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 20:16

Temperatura silnika.

Post autor: marcin1989 » czw gru 30, 2010 20:00

teraz mam 1.9 diesel,czy czujnik ssania moze za to odpowiadac?



Habol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt lip 27, 2010 19:14
Lokalizacja: Chrzanów, Jędrzejów
Kontakt:

Temperatura silnika.

Post autor: Habol » czw gru 30, 2010 20:23

a ja mam pytanko moj motorek to 1.9 TD czyli AAZ
jakoś długo mi się grzeje musze przejechać 7km zeby temperatura była 90 stopni
dodam że na postoju auto sie nie zagrzeje a po jakiejs trasie jak zostawie auto zapalone na postoju to temperatura spada do 70
czy to normalne??



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Temperatura silnika.

Post autor: karol8114 » czw gru 30, 2010 20:32

Habol pisze:musze przejechać 7km
tylko 7 km
Habol pisze:jak zostawie auto zapalone na postoju to temperatura spada do 70
nawiew w nagrzewnicy schładza płyn, to też chłodnica :grin:



Awatar użytkownika
bandit_600
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: pn maja 26, 2008 04:14
Lokalizacja: żarów / dolnośląskie
Kontakt:

Temperatura silnika.

Post autor: bandit_600 » czw gru 30, 2010 21:06

Może masz zły filtr bądź przewody źle pozakładane.Jeśli tylko od zmiany filtra problem powstał...



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Temperatura silnika.

Post autor: PacekPlacki » czw gru 30, 2010 23:22

No ja doszedłem do ładu dziś ze swojim Paskiem. Dlugo nie myśląc kupiłem nowy termostat koszt 30 zł. właśnie go wymieniłem po odpowietrznieu układu efek ( dzień a noc ) silnik nagrzewa się momentalnie w porównaniu z tym co było a z nawiewów w wewnątrz leci żar po ustawieniu na HI. Temperatura trzyma cały czas 85/90 stopni.
Prawdopodobna przyczyna:
Tak jak pisałem wczesniej:
Podwieszony termostat ( na pół otwarty ) węże dolny i górny w tej samej temperaturze , silnik się nie przegrzewał ani nie dogrzewał nawet po wybrykach na wolnym osnieżonym palcu.
Teraz
Wąż górny goracy, wąż dolny zimy wszystko wróciło do normy.
Proponuje zacząć od Termostatu koszt mały maxymalnie godzina roboty.


( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: Temperatura silnika.

Post autor: KamilP » pt gru 31, 2010 00:23

doggie pisze:przy obecnie panujących minusowych temperaturach otoczenia jest na to fajny mod - karton pomiędzy grill a chłodnicę :wink: po drugie przy temp. -15 czy jeszcze niżej i delikatnej jeździe temperatura cieczy może spaść nawet do 70 stopni na blacie i nie musi to wcale oznaczać awarii
Ale gdzieś na tym forum przeczytałem że ten mod jednak niewiele daje, bo jak termostat jest zamknięty to i tak obieg nie idzie przez chłodnicę. Ale jednak na blok nie dmucha :) No to jak tak piszesz to jutro zrobię ten mod, już wczesniej nad tym myślałem ale jakoś nie zrobiłem.. :grin: Jutro w trasę jadę więc okaże się czy to działa. Rezultat napiszę.. Hmm.. Jak będę w stanie to w nowy rok :)

Aa właśnie, udanego sylwestra wszystkim na forum życzę ! :)
Pozdrawiam :bajer:

EDIT
Jednak nic nie robiłem, tam chyba trzeba ten plastik nad chłodnica zdejmować, albo coś innego, nie wiem nie wpatrywałem się, nie było czasu :) Chyba narazie niech zostanie tak jak jest :)



Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Temperatura silnika.

Post autor: Artiks » pn sty 03, 2011 12:26

Panowie, ja mam taki problem.... Wymieniłem już termostat na Wahlera, czujnik temp. cieczy na ori i bez jakielkolwiek poprawy (wychodzi na to że dobre na dobre haha :kac: ) Liczyłem na winę czujnika bo rano przed odpaleniem auta na zimnym motorze wyskoczył mi błąd G2 no ale widać to nie to. Mało tego, po wymianie czujnika cieczy wskazówka na blacie jakby niżej opadła i wolniej się podnosi, ale zatrzymuję się tak samo jak wcześniej w tym samym miejscu nigdy nie dochodząc do pionu. Na Vagu temp. G62 jest 88 stopni , na G2 w instruments jest tożsama a na blacie ?? Tak mam non stop :

Obrazek

Czy można jakoś zrobić adaptację tej wskazówki i ją dygnąć do pionu, albo jakoś inaczej to skorygować ??



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Temperatura silnika.

Post autor: _Bolec_ » pn sty 03, 2011 18:12

zima?

a moze termostat od innej benzynki?



Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Temperatura silnika.

Post autor: Artiks » pn sty 03, 2011 19:34

Zima lato mam to od zawsze :) Termostat dobrze dobrany, jak i czujnik temp. Wkurza mnie to :hehe:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 131 gości