TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: M_vw » czw gru 30, 2010 19:29

Mam golfa 1,9 TDI 1Z, pięknie zapala na zimnym jak i ciepłym silniku, charakteryzuje się bdb przyspieszeniem, mało spala ale jednak... dość twardo chodzi... Gdy *#cenzura#* się innym TDI to pracują one bardzo miękko i ciszej... Przypuszczam, że być może na rozrządzie może jest przestawiony, który i tak jest już do wymiany (jestem laikiem!) i stąd moje pytanie i prośba- jak musi być ustawiony wałek rozrządu??? Czy ma on jakiś swój znak, który musi zegrać się z pozostałymi dwoma znakami- na wale i na pompie? Znaki na wale i na pompie odnalazłem i względem siebie są idealnie położone...


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: italiano_83 » czw gru 30, 2010 19:46

W temacie opis ustawienia rozrządu.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4109527" onclick="window.open(this.href);return false;
A za głośniejszą/twardą prace odpowiada kąt wtrysku, pewnie masz przyspieszony, auto jest bardziej żwawe, ale nieco głośniej pracuje na biegu jałowym.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: Łuki_79 » czw gru 30, 2010 19:47

Sprawdz ustawienie początku kąta wtrysku na początek.


Obrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: karol8114 » czw gru 30, 2010 19:50

Musiałbyś ściągnąć pokrywę zaworów by określić idealne położenie wałka względem GMP. Jeśli chodzi o dość twardą pracę silnika należy sprawdzić początek wtrysku, być może jest zbyt wczesny, popychacze zaworów też mogły zacząć klepać. Napisałeś że auto ładnie zapala, przyspiesza więc obstawiam na wyklepaną głowicę, jaki masz przebieg? U mnie 401 tyś i wymiana popychaczy zaworów niewiele pomogła, jak klepał tak klepie.



Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: M_vw » czw gru 30, 2010 19:54

266000 km


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: karol8114 » czw gru 30, 2010 19:57

Jeśli kąt wtrysku mieści się w normie, popychacze są sprawne to nie zawracaj sobie głowy, wiem to z autopsji.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: karol8114 » czw gru 30, 2010 19:58

Kiedyś na forum był bardzo ciekawy post na temat klekotania naszych diesli, niestety nie mogę odnaleźć.



Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: M_vw » czw gru 30, 2010 20:35

A czy macie może jakiś rysunek, zdjęcie, które przedstawia poprawne ułożenie wałka rozrządu? Poza tym dzięki za wszystkie posty! :otepienie:


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: M_vw » czw gru 30, 2010 20:38

Odnośnie klekotania- rodzaj pewnego klekotu mam w mk2... A w mk3 chodzi oto, że samochód po prostu tak jakby ciężej chodził, tak bardziej twardo, jakby chciał powiedzieć- "ciężko mi" :jezor: ... Sharan znajomego dosłownie mruczy i tak bardzo lekko, delikatnie i miękko chodzi :grin:


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: karol8114 » czw gru 30, 2010 20:42

Co do klekotania to już napisałem, co do wałka zdjęcie zapożyczone z forum, wycięcie na wałku musi być równoległe do podstawy, oczywiście koło zamachowe w Górnym Martwym Punkcie, można użyć do pomocy 4mm blachy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
MK2_DZA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: ndz sty 05, 2014 22:00
Lokalizacja: DZA/DDZ

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: MK2_DZA » pn sty 06, 2014 17:26

Witam. Mam problem z moim 1Z. Patrząc na ustawienie rozrządu załamałem się. Mianowicie. Ustawiłem koło zamachowe praktycznie idealnie na znak. Foto nr 1
Obrazek

I wszystko było by ok gdyby nie to że koło pasowe Na wałku rozrządu i koło od pompy jest przestawione o dobre 40 stopni. Foto nr 2. Położenia oznaczone białymi kropkami
Obrazek

Najdziwniejsze jest to że nie słychać żadnych stuków czy innych, podobnych auto odpala. Jak jest zimne ciężko(pewnie kąt wtrysku) jak ciepłe od strzała, Jak zimne kopci na biało i to bardzo i ogólnie nie chce wejść na obroty, pochodzi z 3 minuty można już jechać, mocy nie ma tyle ile powinno ale jedzie.
Kto mi powie dlaczego z tak przestawionym rozrządem auto odpala? A może znak na kole zamachowym jest nie ten co powinien?

Nawet nie patrząc na te białe kropki(bo może ktoś wcześniej ustawiał z przekręconym wałem) dziwne jest to że aż na tak przestawionej pompie auto odpala.


Moje MK3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=534603
Moje MK2 -
ETKA ONLINE!
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
KLIKAMY "CarProg2", WYBIERAMY AUTO I DALEJ JUŻ Z GÓRKI ;-)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: Michał_1977 » pn sty 06, 2014 17:39

A ty nie wiesz,że na 1 obrót wałka i pompy,przypadają 2 obroty wału? Na kole wałka nie ma klina i można go przestawiać jak się chce.
MK2_DZA, na razie nic z tobą nie robię,później admini sprowadzą cię na ziemię i skończy się zakładanie ponownych kont i zabawa w kotka i myszkę :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: bzdzioch1 » pn sty 06, 2014 17:44

Jak chcesz to zrobić dobrze to mazaki odstaw na bok :chytry: co z wycięciem na wałku pod pokrywa zaworów? Mnie to wygląda że powinieneś zrobić jeszcze jeden obrót wałem bo pompa jest przestawiona o 180 stopni. Te znaki mazakiem sam robiłes?



Awatar użytkownika
MK2_DZA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: ndz sty 05, 2014 22:00
Lokalizacja: DZA/DDZ

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: MK2_DZA » pn sty 06, 2014 18:03

Znaków mazakiem nie robiłem sam:) pokrywę zaworów mam zdjętą i wałek też jest ustawiony źle bo jak się nie mylę(dwa wypusty od lewej mają być skierowane w górę)
U mnie są w dół Foto.
Lewa strona wałka
Obrazek
Prawa
Obrazek
Więc skoro wał jest ustawiony na znak na kole zamachowym to dlaczego znaki na pozostałych kołach się nie zgadzają?

Jest możliwość żeby na kole zamachowym były dwa znaki? Kręciłem i niestety widziałem tylko ten który jest na foto nr 1 w moim poprzednim poście.


Moje MK3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=534603
Moje MK2 -
ETKA ONLINE!
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
KLIKAMY "CarProg2", WYBIERAMY AUTO I DALEJ JUŻ Z GÓRKI ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 52 gości