Koło pasowe na wale korbowym - symetria rozstawu otworów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mnt1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 01, 2007 01:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Koło pasowe na wale korbowym - symetria rozstawu otworów

Post autor: mnt1984 » śr gru 29, 2010 14:13

Cztery miesiące temu wymieniałem koło pasowe. Chodziło idealnie równo, niestety musiałem wymienić bo gdy samochód trochę postał, po odpaleniu piszczało. Kupiłem nowe, firmy Corteco. Po jego zamontowaniu piski ustały. Kilka dni temu zauważyłem, że koło to delikatnie drga - te nowe wielorowkowe oraz to drugie które napędza wspomaganie. Dzisiaj je odkręciłem i zauważyłem że otwory w które wchodzą 4 śruby nie są symetrycznie rozłożone względem siebie - w tym nowym kole oraz w tym starym. Chciałbym się dowiedzieć czy to normalne? nie pamiętam jak to wyglądało na nowym kole przed jego założeniem, nie zwróciłem na to uwagi. I jeszcze jedna sprawa, z jakim momentem powinny być dokręcone te 4 śruby? Dodam też że tej środkowej śruby nie ruszałem.

Dotyczy to Golfa III 97 1.9TDI ozn. silnika: ALE

Poniżej zdjęcia starego koła (chyba oryginał):

Obrazek

Obrazek

A tutaj to drugie koło Corteco:
(Na drugim zdjęciu Corteco dolny lewy otwór jest też jakby niesymetrycznie wywiercony w porównaniu z pozostałymi.)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


GOLF IV 1.9 TDI 74KW AXR 2002

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Koło pasowe na wale korbowym - symetria rozstawu otworów

Post autor: ciachotdi » śr gru 29, 2010 14:17

to ze nie sa symetryczne to normalka



mnt1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 01, 2007 01:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Koło pasowe na wale korbowym - symetria rozstawu otworów

Post autor: mnt1984 » śr gru 29, 2010 14:29

Dzięki za szybką odpowiedz, a wiesz może z jakim momentem powinny być dokręcone te 4 śruby? W "sam naprawiam" znalazłem że ma to być 25 Nm, ale dotyczy to silników 1Y i AAZ.


GOLF IV 1.9 TDI 74KW AXR 2002

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości