całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » pt gru 24, 2010 12:52

Obrazek

rano podłączyłem pod vaga i pokazało takie coś. Chciałem sprawdzić też czujnik G2 i nie chciał sie w ogóle połączyć- może to oznaczać że jest całkiem nie sprawny czy co?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: bradley » pt gru 24, 2010 13:58

fenestro00005 pisze:Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.
Ten drugi jest w skrzynce bezpiecznikow schowany u jej gory.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

Post autor: don vittorio » pt gru 24, 2010 15:29

matisim pisze:Obrazek

rano podłączyłem pod vaga i pokazało takie coś. Chciałem sprawdzić też czujnik G2 i nie chciał sie w ogóle połączyć- może to oznaczać że jest całkiem nie sprawny czy co?
Ale jak, nie łączy się z "instuments"?
Jako że to Twój temat, to jeszcze raz łopatologicznie:
01 silnik => 007 => p. 4 = temp dla czujnika G62 dla ECU
17 instrumenty => 003 => p. 1 = temt dla czujnika G2 dla zegarów na desce rozdzielczej
Reszta opisana w moim linku (który ponoć czytałeś). Jak tego nie skumasz, to daj sobie spokój z VAGiem. Jak odczytałeś temperaturę latem? Poza tym nie szukaj dziury w całym. W TDIku będzie zimo zimą. Masz cały temat o tym.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » pt gru 24, 2010 16:42

don vittorio pisze:Ale jak, nie łączy się z "instuments"?
Jako że to Twój temat, to jeszcze raz łopatologicznie:
01 silnik => 007 => p. 4 = temp dla czujnika G62 dla ECU
17 instrumenty => 003 => p. 1 = temt dla czujnika G2 dla zegarów na desce rozdzielczej
Reszta opisana w moim linku (który ponoć czytałeś). Jak tego nie skumasz, to daj sobie spokój z VAGiem. Jak odczytałeś temperaturę latem? Poza tym nie szukaj dziury w całym. W TDIku będzie zimo zimą. Masz cały temat o tym.

po kliknięciu na to po chwili pokazuje sie komunikat:
Obrazek

temat Twój czytałem, dawno no i pamiętam tak po łebkach co nie co. to że zimno będzie to już wiem ale chce sprawdzić wszystko w tym aucie żebym wiedział czy coś nie siada..



Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: don vittorio » pt gru 24, 2010 20:36

Czyli tak jak myślałem. To znak, że nie może połączyć się z jakimś kontrolerem (prawdopodobnie z "instruments"). Tak czasami bywa (np jak ktoś wymienił szafe). Więc wniosek, że tym sposobem nie sprawdzisz tego czujnika. W sumie ważnejsze co pokazuje G62. Resztę diagnozy zrób jak w linku. Tam naprawdę kolega opisał to bardzo ładnie. Jak będziesz robił logi, wrzuć do działu "Diagnostyka". Tam koledzy podpowiedzą Tobie co ewtl jest nie halo. Pozdro, powodzenia i Wesołych Świąt.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » sob gru 25, 2010 14:41

myślałem nad logami, ale nie ma warunków jak na razie żeby jechać z odp. prędkością... a coś idzie zrobić żeby sprawdzić to połączenie? może coś nie styka, a chciałbym to naprawić.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: bradley » sob gru 25, 2010 15:06

Jak ma sie polaczyc z zegarami (instruments) skoro golf 3 nie posiada licznika podpietego do k-line ? To bylo pytanie retoryczne ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » sob gru 25, 2010 15:14

bradley pisze:Jak ma sie polaczyc z zegarami (instruments) skoro golf 3 nie posiada licznika podpietego do k-line ? To bylo pytanie retoryczne ;)

ja nawet nie wiem że instruments to zegary, ale jak będzie licznik z mk4 to będzie taka opcja..



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: bradley » sob gru 25, 2010 15:19

Jak zamontujesz licznik z golfa 4 (bez CAN) i podlaczysz do linii diagnostycznej to bedzie.
Inaczej mozesz sprawdzic go tylko i wylacznie badajac rezystancje w zaleznosci od temperatury plynu.
Jeden czujnik przekazuje dane do komputera, drugi przekazuje na szafe a wszystkie 2 sa w tej samej obudowie.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » pn gru 27, 2010 18:09

zmierzyłem dziś co pokazuje czujnik na krućcu, pokazał 480 ohm, na blacie prawie 70stopni więc pokazuje dobrze. tylko muszę porównać vaga i ten czujnik. vag z którego czujnika bierze sygnał? też z tego przy krućcu czy jest jakiś inny?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: bradley » pn gru 27, 2010 19:45

Z tego przy kroccu.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » pn gru 27, 2010 19:59

a pozostałe czujniki gdzie sie znajdują? w pompie też mam jakiś?



Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: don vittorio » śr gru 29, 2010 09:36

Obrazek
Zdjęcie z forum: autor Sztomel.
Chłopie, coś Ty się tak uparł na te czujniki?? :panna:
Następny w chłodnicy, ale on jest tylko od włączania wentylatora. W pompie nie ma żadnego czujnika od płynu chłodniczego.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » śr gru 29, 2010 18:53

don vittorio pisze:Chłopie, coś Ty się tak uparł na te czujniki?? :panna:

chciałem je tylko sprawdzić :bigok:

ostatnio coś zaczyna mi przerywać tak na 1400/1800obr.. pewnie nastawnik. Czytałem że żeby go sprawdzić to trzeba puknąć w niego na wyższych obrotach i jak obroty spadną albo zmaleją to wina brudnego nastawnika, prawda to?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 145 gości