Wskaźnik AutoGauge Boost

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Wskaźnik AutoGauge Boost

Post autor: ccinekk » pt maja 19, 2006 07:31

Cześć!
Zakupiłem wczoraj wskaźnik Autogauge seria Smoke pokazujacy doladowanie turbiny.
Posiadam silnik AFN, wiec TDI. I tu moje pytanie, gdzie go wpiac, zeby mi prawidlowo wskazywal? Jedni pisza, ze do rury od IC, inni, ze do weza wychodzacego z takiej srebrnej "gruszki" pod oslona plastikowa silnika.
Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz mar 25, 2007 12:29 przez ccinekk, łącznie zmieniany 1 raz.


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt maja 19, 2006 08:00

chyba w AFNie chyba nie ma potrzeby sie wbijac do rury od ic. Chodzi prawdopodobnie o ten wezyk z tajemniczej "gruszki" ;) poczytaj:

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... wska%BCnik
leoTDI napisał: < Zaznacz > < Skróć >
Wskaźnik doładowania: jest w każdym TDI
---------------------------------------------------------

http://www.dieselschrauber.de/phpBB2/co ... php?t=3224

Bei älteren TDIs mit Ladedrucksensor im Motorcomputer oder als abgesetztes Teil (1Z, AFN und andere) führt ein dünner Schlauch dorthin, der irgendwo zwischen LLK und Ansaugkrümmer vom Saugrohr abzweigt und den man für die LDA problemlos mittels T-Stück anzapfen kann.
Diese Generation hat meist noch keine Abstellklappe, die per LDA überwacht werden könnte.

W przypadku starych TDI z czujnikiem ciśnienia doładowania w kompie lub jako część oddzielna (1Z, AFN i inne) cienki przewód idzie tam, gdzie mniej więcej rozgałęzia się on pomiędzy IC a kolektorem dolotowym, i dla wskazań ciśnienia dołądowania można podpiąć się tam z trójnikiem. Ta generacja silników najczęściej nie ma klapy odłączającej ( Question ), która poprzez wskaźnik ciśnienia mogłaby być kontrolowana.

Bei neueren Motoren (ALH, ASV, PD's usw.) ist der Drucksensor direkt im Saugrohr eingebaut, sie haben daher keine werksmäßige Schlauch-Anzapfung des Saugrohres mehr.
Meist bietet aber ihre Abstellklappen-/AGR-Einheit eine etwas aufwendigere Möglichkeit der Anzapfung über eines der unbenutzten seitlichen Gewinde-Sacklöcher. Diese sitzen sogar passenderweise hinter der Abstellklappe, d.h. eine Anzapfung dort ermöglicht gleichzeitig die besagte Überwachung der Klappe.

W przypadku nowych silników (ALH, ASV, PD i itd.) czujnik ciśnienia zabudowano bezpośrednio w rurze ssącej, stąd brak jest możliwości podłączenia się z przewodem. Najczęściej jednak zespół klapy odłączającej/systemu AGR (recyrkulacji spalin) daje - wymaga większego nakładu pracy - możliwość podłączenia się do jednego z niewykorzystanych bocznych, gwintowanych ślepych otworów. Te umieszczono w odpowiednim miejscu, bo za klapą odłączającą, tzn. taki króciec umożliwia równocześnie wspomnianą kontrolę klapy.

Dazu muß man die Sacklochbohrung bis in den Saugkanal verlängern.
Beim Bohren das Gewinde nicht beschädigen!
Bohrspäne im Saugrohr entweder während der Arbeiten auffangen oder anschließend gründlich entfernen; der Ausbau der AGR-Einheit kann hier hilfreich sein.
Anschließend eine passende Schraube oder ein Gewindestück (meist M 5) der Länge nach durchbohren und außen für den Anschluß eines Schlauches tauglich machen.
Die Schraube dann in das durchgebohrte Sackloch eindrehen.
Tip: etwas Kraftkleber an den äußeren Gewindegängen (anstelle einer Dichtscheibe) mit eingedreht sichert die Schraube und dichtet gleichzeitig perfekt ab.
-> Siehe Anhang, als Schlauchnippel wurde ein altes Zündkerzen-Anschlußstückchen (zum Aufschrauben auf den Hochspannungsanschluß) in den aufgebohrten Kopf der Anzapf-Schraube gelötet.

W tym celu zaślepiony otwór należy przedłużyć aż do kanału ssącego. Podczas nawiercania nie uszkodzić gwintu! Wióry już podczas nawiercania odssysać albo na koniec starannie je usunąć; demontaż systemu AGR może okazać się tutaj pomocnym. Na koniec dopasować śrubę przelotową lub ksztłtownik gwintowany (najczęściej M5), którego długość dla odcinka nawierconego plus zewnątrznego umożliwi podłączenie przewodu. Wkręcić śrubę w przewiercony ślepy otwór. Wskazówka: nałożenie warstewki kleju oporowego na gwint zewnętrzny (zamiast podkładki) po wkręceniu śruby zabezpiecza zarówno samą śrubę jak i zapewnia perfekcyjne uszczelnienie.
--> patrz załącznik, jako króciec zastosowano stary, zużyty element świecy zapłonowej (na niego nasadzany jest przewód wysokonapięciowy), który dolutowano do główki przelotowej śruby naszego przyłącza.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » sob maja 20, 2006 10:26

Mogę go wpiąć w to miejsce? :
Obrazek


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz maja 21, 2006 20:40

tu przypadkiem znalazlem cos takiego:http://www.seat-racing.pl/forum/viewtopic.php?t=4226
rob555: Na dolnym obrazku przy powrocie cieczy chlodzacej do zbiornika widac taki cienki przewod wpiety w rure plastikowa. Przewodzik ten idzie przez scianke do kompa w podszybiu gdzie jest mapsensor.
Odlaczasz od kompa wkladasz trojnik, pozniej jedna strona do kompa tak jak w org a ok 50cm puszczasz poprzez uszczelke (u mnie byla za kompem taka okragla) do kabiny. Od strony kabiny myk myk i juz masz cisnieniomerz
Obrazek



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 22, 2006 20:16

ccinekk, mam pytanko - jak tam czujnik działa... zamierzam kupić na allegro ten sam :)

konkretnie chodzi mi o to, czy zdarza Ci się przekraczać 2 Bary, czy jest to na tyle sporadyczne że ten czujnik styknie?

powyżej 2 Barów nie ma nic ciekawego do kupienia..

[ Dodano: Pon Maj 22, 2006 20:33 ]
cholera pół na pół - takie sa opinie na streetracing.. juz sam nie wiem..



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn maja 22, 2006 21:04

cowboy, mam juz drugi wskaznik autogauge z najtanszej serii i jest ok. szczegolnie za ta cene. Zauwaz, ze na streetracing zazwyczaj proponuja profi sprzet


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » pn maja 22, 2006 23:38

cowboy pisze:ccinekk, mam pytanko - jak tam czujnik działa... zamierzam kupić na allegro ten sam :)

konkretnie chodzi mi o to, czy zdarza Ci się przekraczać 2 Bary, czy jest to na tyle sporadyczne że ten czujnik styknie?

powyżej 2 Barów nie ma nic ciekawego do kupienia..

[ Dodano: Pon Maj 22, 2006 20:33 ]
cholera pół na pół - takie sa opinie na streetracing.. juz sam nie wiem..
W AFN nie ma prawa Ci seryjna turbina przekroczyć 2barów.
A co do wskaźnika to lekki brak czasu i dalej siedzi w kartonie. Ale i na niego przyjdzie pora ;)


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt maja 23, 2006 06:11

cowboy pisze:czy zdarza Ci się przekraczać 2 Bary
2 bary to prawei niemożliwe dla zwykłego silnika. rozerwałoby go. zdarzają się maniacy ale chyba nie aż tak, żeby tyle pompować. więc spokojnie może być do 2 bar


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 23, 2006 08:18

zaprzal, ccinekk, Cinek,

DZIĘKI !!

no juz spoko, pomieszało mi się :)

trzeba odjąć 1 Bar na ciśnienie atmosferyczne - bo przecież wskażnik jest wyzerowany względem ciśnienia atmosferycznego...a ja zasugerowałenm się danymi jakie podawane są z czujnka (na Vagu) czyli 1800-2200 mBar..

w takim razie zanabędę ten indiglo :)

http://www.allegro.pl/item105192840_wsk ... diglo.html

a już myślałem o tym do dragsterów :)

http://www.allegro.pl/item105640093_wsk ... wania.html



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » wt maja 23, 2006 09:49

pierwszy jest w barach a drugi jest w psi (taki jak ja mam)
Podłaczenie wskaznika to jest 15minut pracy (nie mówie tu od podswietlaniu)
w AFN przewodzik idacy od kolektora do komputera... (podszybie zamaskowane plastikami) przecinacie ten przewód wpinacie trójnikw 3 wyjscie przewód dołaczony razem ze wskaznikiem prowadzicie go do srodka montujecie wskaznik w niego wpinacie przewód i wszystko działa :bajer: :bigok:



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt maja 23, 2006 11:22

taki jak ten drugi ja mam, ale do 2 wyskalowany


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » wt maja 23, 2006 11:29

w 1Z mam tak samo się wpiąć ?? Gdzie proponujecie taki wskaźnik zamontować na desce w mk3??



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » czw cze 08, 2006 01:47

kupszczelisty pisze:w 1Z mam tak samo się wpiąć ?? Gdzie proponujecie taki wskaźnik zamontować na desce w mk3??
ja mam w miejscu popielniczki

[ Dodano: 08 Cze 2006 01:49 ]
cowboy pisze:ccinekk, mam pytanko - jak tam czujnik działa... zamierzam kupić na allegro ten sam :)

konkretnie chodzi mi o to, czy zdarza Ci się przekraczać 2 Bary, czy jest to na tyle sporadyczne że ten czujnik styknie?

powyżej 2 Barów nie ma nic ciekawego do kupienia..

[ Dodano: Pon Maj 22, 2006 20:33 ]
cholera pół na pół - takie sa opinie na streetracing.. juz sam nie wiem..
turbo po wirusie AFNa pompuje chyba coś około 1,1-1,2 bara...AWX/ASZ 1,45, a ARL 1,6....



Awatar użytkownika
marcin-kielce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: marcin-kielce » pn cze 12, 2006 16:21

też myślałem zeby cos takiego wstawić do mojego mk3 tdi ale nie znalazłem do tej pory miejsca w desce rozdzielczej, gdzie mógłbym go założyć i żeby ładnie i estetycznie wyglądał. Móże mi podsuniecie jakiś pomysł....? Myslałem o tej zaślepce gdzie jest włącznik podgrzewanych foteli (u mnie akurat jest zaślepka) na lewo od radia ale sam nie wiem....

A tak w ogóle to jakie maksymalne doładowanie bedzie pokazywał zegar? chodzi o to jaki kupić (do ilu ma być wyskalowany)?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości