Jakie ciśnienie doładowania w MK3 1.9TD AAZ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Jakie ciśnienie doładowania w MK3 1.9TD AAZ?

Post autor: Michnik » śr maja 17, 2006 23:53

Pytanie: Jakie jest nominalne ciśnienie doładowaniaw takim samochodzie i jakie jest dopuszczalne w miarę rozsądku? Pytam bo kupiłem sobie czujnik ciśnienia doładowania http://www.dabtuner.pl/sklep/product_in ... ucts_id=60 i pokazuje mi 0.9 Bar(a przecież tak niewiele podkręciłem śrubke na turbinie). Zastanawia mnie to gdyż mechanik mówił, że jest około 0.6Bara(w/g jego pomiaru manometrem) i stąd kolejne pytanie jak to jest z dokładnością takich czujników?



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » czw maja 18, 2006 00:18

Standardowo powinno być pomiędzy 0,6 a 0,83 atm


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
fryta79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw sty 27, 2005 15:39
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: fryta79 » czw maja 18, 2006 15:17

[quote="krzychGTD"]Standardowo powinno być pomiędzy 0,6 a 0,83 atm[/quote]

dokładnie tak



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » czw maja 18, 2006 19:04

krzychGTD pisze:Standardowo powinno być pomiędzy 0,6 a 0,83 atm
NO a niestandardowo w miarę rozsądku? ;) MOże być 1.0 Bara?



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » czw maja 18, 2006 20:55

zobacz jaką masz turbine w AAZ przeważnie KKK K03 siedzi a tam zeby nie pompowała ciepłego powietrza to do 1 bara można polatać większe ciśnienia to tylko z IC bo gorące się robi a nie o to chodzi przecieć K14 lub K24 siedzą jak komuś K03 się w*srało to te suszarki 1,2 smiało dają - jak wszystko dobrze ustawisz to górna granica może być koło 1,5- nawet do 1,8bara

mierzyć ciśnienie należy w trakcie jazdy a nie na postoju (morze mierzył na postoju wówczas turbo prawie wcale nie pompuje :)) a górna granica do jakiego ciśnienia dojdziesz to pewnie 1,3 bar bo później może ci w motorku troche bigosu narobić :bajer:



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt maja 19, 2006 00:37

pasiak pisze:zobacz jaką masz turbine w AAZ przeważnie KKK K03 siedzi a tam zeby nie pompowała ciepłego powietrza to do 1 bara można polatać większe ciśnienia to tylko z IC bo gorące się robi a nie o to chodzi przecieć K14 lub K24 siedzą jak komuś K03 się w*srało to te suszarki 1,2 smiało dają - jak wszystko dobrze ustawisz to górna granica może być koło 1,5- nawet do 1,8bara

mierzyć ciśnienie należy w trakcie jazdy a nie na postoju (morze mierzył na postoju wówczas turbo prawie wcale nie pompuje :)) a górna granica do jakiego ciśnienia dojdziesz to pewnie 1,3 bar bo później może ci w motorku troche bigosu narobić :bajer:

NO ja mam KKK K03 i intercooler założony już dawno. I tak sie zastanawiam co by dać 1.0 - 1.1 Bara(chodzi o to co by silnika nie katować). Mam teraz 0.9 Bara i tak delikatnie mi jeszcze mocy brakuje do ideału ;)
Czujnik ciśnienia doładowania dzisiaj zamontowałem ;). I rzeczywiście na postoju ciężko uzyskac 0.3 Bar. Dopiero pod obiążeniem wskażówka zaczyna latać ;)



Awatar użytkownika
Pabloss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: sob lut 05, 2005 22:08
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pabloss » pt maja 19, 2006 07:21

może zapodasz jakie fotki gdzie ta śróba do podniesienie ciśnienia ???? może też sie na coś takiego skuszę a i jeszcze jedno pytanie a co z apetytem na paliwo czy wzrasta ????


mam kilka części z szyberdachu do MK3. tel. 502404567

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt maja 19, 2006 08:41

ja też kupiłem taki wskaźnik i mam pytanie jak zmierzyć dokładnie ile ma turbinka barów , bo z tego co jest wyżej napisane to na postoju jest inny pomiar, więc trzeba jechać a jak jechać to to jak? na np. 2 biegu wciskać w podłobe na maxa i przytym patrzeć ile jest na wskaźniku doładowania?

[ Dodano: Pią Maj 19, 2006 08:42 ]
i wtedy sie dowiem ile turbina pompuje barów ?! czy jak?


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt maja 19, 2006 10:05

eldorado84 pisze:ja też kupiłem taki wskaźnik i mam pytanie jak zmierzyć dokładnie ile ma turbinka barów , bo z tego co jest wyżej napisane to na postoju jest inny pomiar, więc trzeba jechać a jak jechać to to jak? na np. 2 biegu wciskać w podłobe na maxa i przytym patrzeć ile jest na wskaźniku doładowania?

[ Dodano: Pią Maj 19, 2006 08:42 ]
i wtedy sie dowiem ile turbina pompuje barów ?! czy jak?
Tak jest właśnie mniej więcej jak piszesz. Na postoju nie ma co mierzyć bo jest całkiem co innego...

[ Dodano: Pią Maj 19, 2006 10:07 am ]
Pabloss pisze:może zapodasz jakie fotki gdzie ta śróba do podniesienie ciśnienia ???? może też sie na coś takiego skuszę a i jeszcze jedno pytanie a co z apetytem na paliwo czy wzrasta ????
W sumie to nie wiem dokładnie co to za śruba bo to mechanik robił. Ale jest to najprawdpopodobniej ta najdłuższa z tyłu turbiny. Co do apetytu na paliwo to może i troszke wzrasta ale nia jakoś bardzo odczuwalnie(0.5L na 100km)



Awatar użytkownika
fryta79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw sty 27, 2005 15:39
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: fryta79 » pt maja 19, 2006 11:19

ciśnienie doładowania mierzy się jadąc 60km/h na drugim biegu



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt maja 19, 2006 11:50

ciśnienie doładowania mierzy się jadąc 60km/h na drugim biegu
a nie na wysokim biegu pod góre ?

aaa BTW pytanko - ktoś ma dane techniczne ile dmucha turbinka w AFN ? i do ilu można bezpiecznie zwiekszyć cisnienie?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt maja 19, 2006 15:07

fryta79 pisze:ciśnienie doładowania mierzy się jadąc 60km/h na drugim biegu
jak bedziesz jechal ze stala predkoscia to nie pokaze ci cisnienia lub pokaze malo. Samochod musi byc pod obciazeniem, najlepiej rozpedzac sie na 3,4 lub 5 biegu im wyzszy bieg tym lepiej



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » pt maja 19, 2006 15:32

Michnik pisze:NO ja mam KKK K03 i intercooler założony już dawno. I tak sie zastanawiam co by dać 1.0 - 1.1 Bara(chodzi o to co by silnika nie katować). Mam teraz 0.9 Bara i tak delikatnie mi jeszcze mocy brakuje do ideału
Czujnik ciśnienia doładowania dzisiaj zamontowałem . I rzeczywiście na postoju ciężko uzyskac 0.3 Bar. Dopiero pod obiążeniem wskażówka zaczyna latać
to teraz jak to wszystko już masz ładnie poskładane o czym nie wiedziałęm mam pytanie czy na (stojąc przed otwartą maską) lewym nadkolu pod filtrem nie masz czasem takiego małego czarnego elektro-pneumatycznego zaworka połączonego z EGR i KKK ? jak masz to zapomnij o podnoszeniu ciśnienia :) (mam ten stuff u siebie) do póki nie wywalisz tego cuda, wydaje mi się żę jak podniesiesz ciśnienie do 1,1 bara i sprawdzisz że przy dobrym bucie nic się nie dzieje to uważając żeby nie przegrzać i jeżdząc z głową smiało latać można


IMHO wydaje mi się że nik nie da ci sensownej odpowiedzi bo trudno telepatycznie ocenić stan silnika - skrajnie dorżnięte mogą nawet seryjnego 0,8 bara nie wytrzymać :bigok:


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt maja 19, 2006 18:23

A od czego ten cudowny elektrozaworek? Bo u mnie już podnosiłem ciśnienie i nie ma z tym problemu. Nie bardzo zrozumiałem o co Ci chodziło?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości