[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Witam;
Przytrafiła mi sie podobno niezwykle rzadka przypadłosc. Na drugim cylindrze mam malutka dziurke, przez która po nagrzaniu silnika ucieka cisnienie i olej do ukladu chłodzenia. Jak wiadomo w tym silniku nie ma wymienialnych tuleii, i jedynym wyjsciem jest rozwiercanie lub wymiana lub bloku. Ta druga opcja nie bardzo mi sie podoba bo moj silniczek chodzi jak żyletka, zero progów, cichutka praca,silne kopyto, w 2004 sprowadzony z Niemiec gdzie był serwisowany. Jednak moj mechanik odradza mi rozwiercanie bloku i wprasowanie tuleii. Twierdzi ze to nie bedzie dobrze chodzic. Moje pytanie brzmi czy ktos robił taki zabieg u siebie, i czy autko dobrze chodzi? Czy moze lepiej wymienic ten nieszczesny silnik? Dodam jeszce ze koszt takiego zabiegu jest niewielki; rozwiercenie bloku i dopasowanie tuleii do tloka 60zl, tuleja i pierscienie 90zl, +robota.
Przytrafiła mi sie podobno niezwykle rzadka przypadłosc. Na drugim cylindrze mam malutka dziurke, przez która po nagrzaniu silnika ucieka cisnienie i olej do ukladu chłodzenia. Jak wiadomo w tym silniku nie ma wymienialnych tuleii, i jedynym wyjsciem jest rozwiercanie lub wymiana lub bloku. Ta druga opcja nie bardzo mi sie podoba bo moj silniczek chodzi jak żyletka, zero progów, cichutka praca,silne kopyto, w 2004 sprowadzony z Niemiec gdzie był serwisowany. Jednak moj mechanik odradza mi rozwiercanie bloku i wprasowanie tuleii. Twierdzi ze to nie bedzie dobrze chodzic. Moje pytanie brzmi czy ktos robił taki zabieg u siebie, i czy autko dobrze chodzi? Czy moze lepiej wymienic ten nieszczesny silnik? Dodam jeszce ze koszt takiego zabiegu jest niewielki; rozwiercenie bloku i dopasowanie tuleii do tloka 60zl, tuleja i pierscienie 90zl, +robota.
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
U mnie 4 cylindry po szlifie, wykonane w Niemczech, przebieg 401 tyś. km, w Polsce nie podjąłbym się takiego zabiegu, wolałbym zmienić słupek.
Tyle że w Twoim przypadku szlif nic nie da bo '' dziura'' dalej pozostanie.
Tyle że w Twoim przypadku szlif nic nie da bo '' dziura'' dalej pozostanie.
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Nie chodzi mi o szlif, nie mam progów, rys ami nic w tym stylu.Mam tylko ten wżer.Wyglada to tak jakby ktos zrobił dziurke igła, prawie teg onie widac, ale nie sciera sie papierem sciernym i czuc to pod paznokciem. Przebieg tez mam wzglednie maly 220tyś (udokumentowane) . Jak na auto z 91 to chyba niewiele. Chodzi mi o to aby rozwiercic cylinder i wprasowac nową tuleje.
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Tulejowanie nie ma sensu.
I ma rację. To stara metoda i do Tuleja nie będzie idealnie dolegać do bloki i przez to nie będzie równomiernie odprowadzać ciepła.andreo88 pisze:Jednak moj mechanik odradza mi rozwiercanie bloku i wprasowanie tuleii. Twierdzi ze to nie bedzie dobrze chodzic.
Wymień blok lub kompletny dół silnika. Nowy blok daj do honowania, zapodaj nowe pierścienie, nowe panewki, całość poskładaj na nowych uszczelkach i lepiej na tym wyjdziesz niż na tulejowaniu. W tych czasach tuleje wsadzają już chyba tylko do ursusówandreo88 pisze:Czy moze lepiej wymienic ten nieszczesny silnik?
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Kupa ludzi na forum tak robiła w klekotach i klekoty hulająOrzeł_01 pisze:W tych czasach tuleje wsadzają już chyba tylko do ursusów
andreo88, wal na PW do kolego tomogolf.On ostatnio robił taki zabieg w 1,6TD
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Tylko nasuwa się pytanie ile kilometrów przejechali i czy zdjęli głowice, sprawdzili czy nie ma deformacji.Michał_1977 pisze:Kupa ludzi na forum tak robiła w klekotach i klekoty hulają
Na co dzień jeżdżę audi z silnikiem 2,2turbo benzyna. Miałem okazję dyskutować na temat tulejowania z chłopakami którzy jeżdżą brykami z takim silnikami jak mój (wielu z nich wyciąga z tych aut moce 500kM+). Po tulejowaniu taki silnik nie przejechał więcej niż 50000km. W jednym silniku pierścienie połamało na progu gładzi cylindra (takie powstały po przejechaniu kilkunastu tys. km). Po szlifie i zastosowaniu nadmiarowych tłoków taki silnik potrafi spokojnie przelatać ponad 400000km. Myślę że najlepiej sprawdzić wytrzymałość takich patentów na wysilonych silnikach.
Ale silnik o którym pisałem generuje tyle ciepła że potrafi się nagrzać zanim go odśnieżę. W przypadku klekota trzeba na to czekać i czekać. Jak chłopakom klekoty śmigają na tulejach to W końcu moce w klekotach nie są gigantyczne i na pewno wiele zależy od tego kto to robił i jaki materiał do tego zastosował.
Ostatnio zmieniony śr gru 22, 2010 17:27 przez Orzeł_01, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Orzeł_01, moce może i nie , ale ciśnienia owszem.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
- Kontakt:
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Ja mam zrobnioną tuleje i przejechałem ponad 30 tyś. km i nic się nie dzieje. Silniczek chodzi zajebiście
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
andreo88 pisze:Twierdzi ze to nie bedzie dobrze chodzic. Moje pytanie brzmi czy ktos robił taki zabieg u siebie, i czy autko dobrze chodzi?
ja bym polecał tulejowanie ale wszystkich cylindrów i pozostawienie oryginalnych tłoków.
jak zmienisz tłoki to w tym momencie przestaniesz się cieszyć z silnika.
zapytaj u siebie w okolicy jaki koszt jest zatulejowania całego silnika. u mnie krzyczą około 400zł za silnik 1,6l lub 1,9l VW
Orzeł_01 pisze:Na co dzień jeżdżę audi z silnikiem 2,2turbo benzyna. Miałem okazję dyskutować na temat tulejowania z chłopakami którzy jeżdżą brykami z takim silnikami jak mój (wielu z nich wyciąga z tych aut moce 500kM+). Po tulejowaniu taki silnik nie przejechał więcej niż 50000km. W jednym silniku pierścienie połamało na progu gładzi cylindra (takie powstały po przejechaniu kilkunastu tys. km). Po szlifie i zastosowaniu nadmiarowych tłoków taki silnik potrafi spokojnie przelatać ponad 400000km. Myślę że najlepiej sprawdzić wytrzymałość takich patentów na wysilonych silnikach.
ja niestety miałem złe doświadczenia nad-wymiarowymi tłokami.
jak dorwiesz ze starych zapasów co jest coraz trudniejsze to się ucieszysz.
te robione obecnie nadają się do śmietnika. może jedynie te z górnej półki.
a chłopaków którzy tulejowali zapytaj o materiał z którego były tuleje.
ten silnki który najmniej przejechał po tulejowaniu ma obecnie jakieś 120tys km.
pisze jakieś bo mnie nie było 2 mies w kraju a jego właściciel jak niedawno z nim się widziałem bardzo sobie chwalił.
wcześniej jak mu robiłem pierwszy raz silnik to uparł się na szlif i tłoki naprawcze.
efekt przytarło na 1 i 4 cylindrze.
silnik został rozwiercony i zatulejowany oraz otrzymał z powrotem tłoki które mu fabryka dała i śmiga do dziś a lekko nie ma.
raz tylko nie odpalił okazało sie że uszkodził się zawór gaszący i pompa przez to nie podawała paliwa
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
No właśnie, i o to najbardziej się rozbiega, materiał.arwam pisze:zapytaj o materiał z którego były tuleje
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
Re: [mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
To jest sama robocizna, czy już włącznie z tulejami?arwam pisze:andreo88 pisze:400zł za silnik
Odnośnie tłoków nadwymiarowych, sam mam takie w moim silniku, kupiłem już to zrobione i nawet nie wiem jakiej firmy są te tłoki, lekko też nie mają, przejechałem prawie 10 kkm i nic się nie dzieje, oleju nie ubywa, pali od strzała, chodzi cały czas tak samo. Więc jak narazie złego słowa nie mogę na to rozwiązanie powiedzieć, ciekawe tylko co się będzie dalej działo.
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
karol8114 pisze:U mnie 4 cylindry po szlifie, wykonane w Niemczech, przebieg 401 tyś. km
[mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Więc o czym my tu mówimy materiał na tuleje nigdy nie wytrzymuje tyle co ori.Ale nie ma tez takiej tragedii jak niektórzy mówią.wielu z nich wyciąga z tych aut moce 500kM+)
No to jest najważniejsze ,jeśli stosujemy zamienniki dobrych firm to zazwyczaj nie ma problemu.Oczywiscie jak nikt nie pałuje jak głupi.No właśnie, i o to najbardziej się rozbiega, materiał.
Ja zrobiłem parę silników od Ado Z i nigdy nie miałem problemu. Auto odpowiednio dotarte i wszystko śmiga.Trzeba też pamiętać że nie wszyscy mają podkręcone silniki, a myślę że ma to bardzo duże znaczenie.ja niestety miałem złe doświadczenia nad-wymiarowymi tłokami.
Więc reasumując można zrobić tylko na dobrych w miarę częściach tylko teraz czy to się opłaca.Blok do 1.6 TD można kupić juz od 100 złotych i myślę że jak by dobrze poszukał to znalazł by taki bez dziury.Jak i niesamowicie wielkich progów
Re: [mk2] Tulejowanie cylindra w golfie II 1.6 td
Niech zgadne masz silnik JR??
jeśli tak to częsta przypadłość tego silnika,miałem dwa i dwa sie właśnie w ten sposób rozleciały.Jeden został zatulejowany i nie przeżył więcej jak 10tyś km drugi został zamieniony słupek i śmigał jeszcze dwa lata aż do sprzedaży.Ja osobiście odradzam tulejowanie,jeśli się zdecydujesz to weź pod uwagę to co napisał Arwam,mianowicie o stare tłoki i dobranie do nich tulei.
jeśli tak to częsta przypadłość tego silnika,miałem dwa i dwa sie właśnie w ten sposób rozleciały.Jeden został zatulejowany i nie przeżył więcej jak 10tyś km drugi został zamieniony słupek i śmigał jeszcze dwa lata aż do sprzedaży.Ja osobiście odradzam tulejowanie,jeśli się zdecydujesz to weź pod uwagę to co napisał Arwam,mianowicie o stare tłoki i dobranie do nich tulei.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości