Termostat a temp. silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

Termostat a temp. silnika

Post autor: mara_010 » ndz gru 19, 2010 20:58

Ja mam 1.9TD AAZ i od jakiegos czasu u mnie nie wybila 90 na blacie, po przejechaniu 25 km temp mi pokazuje ok 80 stopni ogrzewanie wlaczone jest na 2 bieg lecz jest lekko wyczuwalne cieple powietrze i moje pytanie czy to jest walniety termostat?? powiem ze pompe wody wymienialem jakies 3 miechy temu przy wymianie rozrzadu


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Termostat a temp. silnika

Post autor: bongo » ndz gru 19, 2010 21:03

Łuki_79 pisze:Wystarczyło sprawdzić temperaturę dolnego węża od chłodnicy i byś wiedział czy termostat przepuszcza
Jak delikatnie przepuszcza to nie wyczujesz :bajer:
boobik pisze:co oznacza sprawdź czy masz dolny wąż ciepły
Chodzi o wąż dolny chłodnicy,jak termostat się otworzy,to robi się ciepły ponieważ zostaje otwarty duży obieg.



boobik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt paź 22, 2010 13:19

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: boobik » ndz gru 19, 2010 21:28

bongo pisze:Chodzi o wąż dolny chłodnicy,jak termostat się otworzy,to robi się ciepły ponieważ zostaje otwarty duży obieg.
No więc sprawa wygląda tak że na postoju nie jestem w stanie zagrzać go tak by dolny wąż zrobił się wyraźnie ciepły, gdy rozgrzewałem go na postoju to przy temp. 70 na zegarach dolny odcinek węża od termostatu w kierunku chłodnicy na odcinku 20 cm, czyli do jego zagięcia był letni, czy tak ma być ?, czy tak się ogrzeje od silnika ?. Dalej już jest zimny. To samo po przejechaniu dystansu 35 km w temperaturze -2 wskaźniki pokazywały 90 stopni ale po zatrzymaniu się i sprawdzeniu węza dolnego był zimny. Dlatego podejrzewam że jest lekko otwarty ale nikt nie potrafi mi odpowiedzieć lub sprawdzić to o co proszę, czy silnik gdy osiągnie temp. 50-70 to czy na docinku 20 cm od termostatu na zagięciu dolnej rury od chłodnicy wyczuwają delikatnie ciepły wąż, oczywiście chodzi o zagrzanie silnika na postoju. No i najważniejsze pytanie czy tego rodzaju usterka będzie miała wpływ na to że na wolnych obrotach wieje mi zimnym z nawiewów a gdy podniosę obroty odrazu leci ciepłe ?. Wiem ze to układ ciśnieniowy więc drogą dedukcji dochodzę do tego że płyn po prostu leci tam gdzie ma większy przekrój i mniejszy opór, zatem przy niskich obrotach odbiera mi płyn z małego obiegu i pcha w duży co skutkuje prawie zerowym obiegiem w nagrzewnicy.



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Termostat a temp. silnika

Post autor: Łuki_79 » ndz gru 19, 2010 22:00

boobik pisze:dolny odcinek węża od termostatu w kierunku chłodnicy na odcinku 20 cm, czyli do jego zagięcia był letni, czy tak ma być ?, czy tak się ogrzeje od silnika ?
U mnie również jest ciepły wąż przy tej temperaturze przy termostacie,więc zapewne ogrzewa się od silnika,dalej już jest zimny
boobik pisze:To samo po przejechaniu dystansu 35 km w temperaturze -2 wskaźniki pokazywały 90 stopni ale po zatrzymaniu się i sprawdzeniu węza dolnego był zimny
Wskaznik pokazuje temperaturę 90*C już przy niespełna 80*C temperatury płynu chłodzącego - najlepiej sprawdzić aktualną temperaturę z czujnika G62 za pomocą vag'a - grupa 007,pole 4


Obrazek

boobik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt paź 22, 2010 13:19

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: boobik » ndz gru 19, 2010 22:19

Łuki_79 pisze:Wskaznik pokazuje temperaturę 90*C już przy niespełna 80*C temperatury płynu chłodzącego - najlepiej sprawdzić aktualną temperaturę z czujnika G62 za pomocą vag'a - grupa 007,pole 4

Wiem i sprawdzałem to Vagiem, przy temperaturze na zewnątrz w okolicach 0 nie jestem w stanie rozgrzać silnika na tyle by wyczuć wyraźnie ciepły dolny waż.
Podczas jazdy Vag pokazuje mi 76 stopni przy temp. na zewnątrz około 0 do -2 więc czy to nie za mało ?. Dlatego to nie daje mi spokoju i stąd podejrzenia termostatu ale skoro kolega jest pewien że u niego jest tak samo to chyba nie to, choć czy ten wąż dolny by się tak ogrzewał gdyby był sprawny ? , czy ktoś inny jeszcze może to potwierdzić ?

W tym temacie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 napisano cytuję:
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].


Sprawdzałem i u mnie tak licznik jak i silnik wskazuje niemal identyczną temperaturę co by wskazywało termostat ale gdy jest cieplej czyli tak około 0 do -4 nie mam typowych objawów uszkodzonego termostatu czyli niemożności zagrzania go do temperatury roboczej oraz tego że podczas jazdy spada temperatura na wskaźniku. Dopiero przy solidnym mrozie widać ten problem wiec może nie do końca tak jest że przed osiągnięciem temp. roboczej dolny waż będzie letni. Pewny jesteś że masz sprawny termostat ?, jesteś pewien że na tym zgięciu masz ciepły waż ?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Termostat a temp. silnika

Post autor: bongo » ndz gru 19, 2010 23:45

boobik, może to webasto coś nie halo?



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: DejaVu » pn gru 20, 2010 06:47

boobik pisze:Oczywiście mowa o aucie które stoi pod chmurką . U mnie dziś było -14 po odpaleniu popyrkał jakieś 5 minut pod domem potem w drogę. Prędkość około 50-60 ogrzewanie na 1 bieg. Po 22 kilometrach wskazówka doszła tylko do pierwszej kreski po tych trzech od lewej, dokładnie tak jak na fotce poniżej, zaznaczyłem strzałką.
Obrazek

To chyba mało prawdopodobne by przy dobrym termostacie tak długo się rozgrzewał co ?, chyba termostat jest delikatnie otwarty co. Czy u was też tak długo się zagrzewa, to jakaś masakra i raczej mało możliwe by tak długo się rozgrzewał.
Ja mam te trzy świece od podgrzewania,chociaż nie wiem czy one działają-nawet nie wiem jak to sprawdzić? do Soboty nawet o tym nie wiedziałem że mam :kac: Mieszkam na wiosce mam taki niby garaż z blachy dostawiony bokiem do szopy - są drzwi lecz nie jest to szczelne ,tak że nawiewa mi tam śnieg-wprawdzie nie muszę skrobać szyb ale temperatura jest chyba podobna? Dziś jest -10 auto stało 2dni nie jeżdżone - zobaczę po ilu km.osiągnie 90st. u mnie zawsze temp. stoi na środku , mało kiedy włączam ogrzewanie szyby , dmuchawa na 1biegu i nawiew na szyby - jest ciepło ale ile w środku to nie wiem?


Seat Mii 1.O CHYA

boobik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt paź 22, 2010 13:19

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: boobik » pn gru 20, 2010 08:27

bongo pisze:boobik, może to webasto coś nie halo?

Webasto działa sprawnie i jest podłączone dobrze, już to sprawdziłem. Co do grzania w środku to chyba mam trop ale to jak sprawdzę to dam znać. Jedyne co mnie interesuje teraz to ta dolna rura termostat - chłodnica. Czy po nagrzaniu silnika powiedzmy do tych 60 dolna rura około 20 cm od silnika zagina się i czy w tym miejscu powinienem wyczuwać ciepły-letni przewód. Oczywiście ten test trzeba wykonać na postoju lub po przejechaniu niewielkiego dystansu i po około 5 min. postoju. Moim zdaniem nie powinno być ale nie znam tego silnika dlatego tak podpytuje.



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Termostat a temp. silnika

Post autor: DejaVu » pn gru 20, 2010 18:10

Autko zapaliło za pierwszym strzałem , od razu też pojechałem do pracy-nigdy nie nagrzewam na wolnych obrotach.Moja wioska leży w środku lasu-a mój dom kilometr od wioski.Do asfaltu mam 4km.i najgorszy ten odcinek kilometrowy.Droga do wsi jest odśnieżana , aby mógł dojechać szkolny autobus - o mnie rzadko pamiętają , do dziś przepchali mi tylko 2razy :( No cóż ,zimą jednak lepiej się jeździ bo śnieg trochę wyrównuje te dziury , i jak nie ma za dużo śniegu to jest ok' A więc ten kilometr jadę na 2biegu nie przekraczając 40/h potem już wrzucam 3 i jadę ok 50/h dmuchawa na pierwszym biegu.Po ok. 2km. czuć już letnie powietrze , a po ok. 5km gdy już jestem na asfalcie mam już na zegarku 90* i taka temp. utrzymuje się aż do pracy.Dojazd zajmuje mi ok.45min. Po południu jak wracam z pracy to te 90* jest trochę później a to dlatego że droga lepsza i robię więcej km.Ogólnie rzadko kiedy dmuchawę włączam na wyższy bieg,chyba że chcę aby odparowały szybciej szyby,czasem też po południu włączam podgrzewanie szyby jak jest zaparowana-aby mieć lepszą widoczność . Co do podgrzewania płynu to nie wiem czy to działa- jak sprawdzić czy te świece są dobre? nie chce mi się ich wykręcać.Gdzieś wyczytałem że można to sprawdzić dotykając ręką tego miejsca gdzie one są zamontowane?


Seat Mii 1.O CHYA

boobik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt paź 22, 2010 13:19

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: boobik » pn gru 20, 2010 18:30

Szkoda że zanim doszedł do tych 90 nie sprawdziłeś dolnego węża od chłodnicy :(, miałbym jakąś wskazówkę. Widać twoje auto nagrzewa się bardzo szybko, wiec chyba świece działają.



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: DejaVu » pn gru 20, 2010 18:44

boobik pisze:Szkoda że zanim doszedł do tych 90 nie sprawdziłeś dolnego węża od chłodnicy :(, miałbym jakąś wskazówkę. Widać twoje auto nagrzewa się bardzo szybko, wiec chyba świece działają.
Jutro też jest dzień :bigok: po ilu km.mam sprawdzić ten dolny wąż? mogę to zrobić jak będę dojeżdżał do asfaltu-bo wtedy mogę się zatrzymać i nikt mnie nie rozjedzie :bajer:


Seat Mii 1.O CHYA

boobik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt paź 22, 2010 13:19

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: boobik » pn gru 20, 2010 20:45

Wystarczy jak na wskaźniku wskazówka będzie na połowie skali.



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Termostat a temp. silnika

Post autor: DejaVu » wt gru 21, 2010 18:41

Tak jak obiecałem sprawdziłem dolny wąż przy chłodnicy :grin: był zimny wskazówka pokazała pierwszą kreskę po tych 3 od lewej.Potem już nie sprawdzałem ,nie chciałem zatrzymywać się na asfalcie i blokować ruchu :bajer: No ale zaraz było 90*
Wąż zimny bo pewno jeszcze nie otworzył się termostat.Pozdrawiam.


Seat Mii 1.O CHYA

boobik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt paź 22, 2010 13:19

Re: Termostat a temp. silnika

Post autor: boobik » wt gru 21, 2010 19:22

Dzięki za sprawdzenie, rozumiem że zatrzymałeś się na chwilę i sprawdzałeś tak ?. Jeśli tak to JA także mam tak zimny waż. Jedynie gdy rozgrzewam go na postoju lub gdy zatrzymam się na około 5-8 minut i dopiero po tym czasie sprawdzę to wyczuwam ciepły waż, jeszcze przed tym jak na blacie mam 90. Ale dziękuję za sprawdzenie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 210 gości